۲۳ درصد جمعیت ایلام دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

۲۳ درصد جمعیت ایلام دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

به گزارش خبرنگار مهر، جمیل صادقی فر عصر شنبه در جلسه ستاد کرونا در ایلام اظهار کرد: دوز سوم واکسن کرونا برای ما بسیار مهم است زیرا با وجود فاصله زمانی پس از تزریق دوز دوم، ایمنی در برابر بیماری کرونا کاهش می‌یابد.

وی گفت: از بین گروه‌های سنی، رده سنی ۷۱ تا ۸۰ سال تعداد سه هزار و ۲۴ نفر معادل ۲۳ درصد کل جمعیت آنان در سطح استان واکسن دوز سوم را تزریق کرده اند.

وی گفت: رده سنی ۶۱ تا ۷۰ سال نیز چهار هزار و ۴۵۶ نفر معادل ۱۵ درصد جمعیت کل این رده سنی، دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

صادقی فر اضافه کرد: رده‌های سنی پایین‌تر عدد قابل توجهی به لحاظ تزریق دوز سوم واکسن ندارند و باید در این راستا پیگیر باشیم تا آمار سایر رده های سنی به لحاظ تزریق دوز سوم افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی با واکسیناسیون عمومی، با رها کردن ماسک و فاصله‌گذاری پایان کرونا را جشن گرفتند و رعایت پروتکل های بهداشتی در آنان کاهش یافت و در حال حاضر با شیوع دوباره کرونا گرفتار شده‌اند.

وی گفت: نباید به این مسئله گرفتار شویم و تجربه تلخ کشورهای اروپایی در کشورمان تکرار شود بلکه در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان پابرجا باشد.

منبع : مهر