۲۴۷ مبتلای جدید به کرونا در فارس بستری شدند

۲۴۷ مبتلای جدید به کرونا در فارس بستری شدند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام تازه‌ترین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۳۶ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۳۶ هزار و چهار تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۰۱ هزار و ۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۸۴ هزار و ۶۳۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۰ هزار و ۹۳۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۲ هزار و ۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۶۱۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی با بیان اینکه ۲۴۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: هم اکنون دو هزار و ۲۸۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۵۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۵۶ هزار و ۷۸۴ دوز واکسن در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان‌ها، به مردم استان تزریق کرده‌اند، گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۱۴ هزار و ۱۴۲ دوز اول واکسن کرونا معادل ۷۲ و نیم درصد جمعیت هدف و ۸۷۸ هزار و ۵۹۶ دوز دوم واکسن کرونا معادل ۲۸ و هشت دهم درصد جمعیت هدف، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و تاکنون تزریق واکسن کرونا در فارس به سه میلیون و ۹۲ هزار و ۷۳۸ دوز رسیده است.

وی اضافه کرد: تمامی مراکز واکسیناسیون در سراسر استان آماده ارائه واکسن علیه کروناویروس به مراجعان است و واکسن نیز به اندازه کافی برای تزریق به هم استانی‌های عزیز وجود دارد.

او با اشاره به این مطلب که حدود یک چهارم جمعیت هدف واکسیناسیون در فارس هنوز برای دریافت و تزریق دوز اول واکسن مراجعه نکرده‌اند، از آنان خواست هرچه سریع‌تر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون مشخص شده، نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند، زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان بستری و مرگ و میر در افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، بیشتر است.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی از عوارض جدی و فوت در افرادی که واکسن زده‌اند، در استان فارس مشاهده نشده است.

دکتر همتی گفت: بهترین راه برای جلوگیری از انتشار کروناویروس و کمک به مدافعان سلامت در مسیر مقابله با کرونا، کماکان پایبندی به اصول بهداشتی و خودمراقبتی است، بنابراین مردم همچنان از ماسک استفاده و فاصله فیزیکی در جامعه را رعایت کنند تا بتوانیم با بالا رفتن پوشش واکسیناسیون عمومی در روزها و ماه‌های آینده خبرهای بهتری برای هم استانی‌ها داشته باشیم.

منبع : مهر