۳۷۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اردستان جمع آوری شد

۳۷۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اردستان جمع آوری شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذبیحی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با حضور ۹ نفر از کارشناسان بهداشت محیط شهرستان اردستان انجام شد.

وی افزود: در این طرح نظارت بر اماکن و مراکز حساس، بهداشت مواد غذایی، بهداشت آب، پایانه مسافربری، اماکن متبرکه و مساجد، سرویس‌های بهداشتی عمومی، پارک‌ها و غیره انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: تعداد کل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس ۲۶۸ مورد بوده که ۴۵۲ مورد بازدید از این مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۹۶ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شد.

ذبیحی ادامه داد: در بازرسی‌هایی که از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده تعداد ۵۲ مورد اخطاریه بهداشتی صادر و همچنین ۲۲ پرونده نیز به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: ۶۳ سنجش با دستگاه‌های پرتابل (همراه) هشت مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۱۸ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و ۲۶ مورد نمونه‌برداری آب آشامیدنی توسط کارشناسان بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: در این طرح بالغ بر ۳۷۵ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرمجاز توقیف و جمع آوری شد همچنین با ۱۶ مورد از دست‌فروشان مواد غذایی نیز برخورد شده است.

ذبیحی خاطرنشان کرد: بازرسی کارشناسان بهداشت محیط فقط مختص ایام نوروز نبوده و در تمام طول سال استمرار دارد و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.