۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز حاصل کار ملی پوشان ایران در پایان روز نخست

۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز حاصل کار ملی پوشان ایران در پایان روز نخست

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مسابقات روز نخست از نوزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا که به میزبانی قزاقستان جریان دارد، تیم اعزامی کشورمان موفق به کسب شش مدال طلا، دو نقره و دو برنز شد. بر همین اساس کاتا رو های ایران به ۳ مدال خوش‌رنگ طلا، یک نقره و یک برنز رسیدند. در بخش کومیته نیز ۳ طلا، یک نقره و یک برنز به دست آمد تا ایران در پایان روز نخست رقابت‌ها با مجموع ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان دهد.

در کاتای انفرادی نوجوانان ساجده جهانشاهی پس از قرار گرفتن در جایگاه نخست گروه خود راهی فینال شد و در این مرحله با امتیاز ۲۴:۲۲ «کلیوچینک» از کشور میزبان را شکست داد و نخستین طلایی تیم ایران شد. در کاتای جوانان نیز ملیکا عزتی پس از صعود به فینال موفق شد با امتیاز ۲۴:۵۴ «سریار گارکرایسانگ» از تایلند را از پیش رو بردارد و دومین طلایی ایران شود. امیر حسن معین الدینی، ابوالفضل شیخ شجاعی و ابوالفضل فرامرز پور نیز در ترکیب کاتای تیمی جوانان در فینال کویت را شکست داد و طلای سوم را بدست آورد. امیر حسن معین الدینی نیز در کاتای انفرادی جوانان در مبارزه پایانی برابر «رامادهان هازل» از اندوزی بازنده شد و نقره گرفت. علی حاجی زاده هم در کاتای انفرادی نوجوانان روی سکوی سوم ایستاد.

در مبارزات بخش کومیته و در وزن ۵۴ – کیلوگرم فاطمه زهرا سعیدابادی، ابوالفضل همدمجو در وزن ۵۲ – کیلوگرم و ر وزن ۷۰ – کیلوگرم علی موسوی، با برتری مقابل کلیه رقبا موفق به کسب مدال طلا شدند. پارسا محمدی در وزن ۷۰ + کیلوگرم یک مدال نقره، شهداد پور سلیمانی، در وزن ۵۷ – علیرضا لطیفه پور در وزن ۶۳ – کیلوگرم، مائده زارع در وزن ۵۴ + کیلوگرم، رومینا خادمی در وزن ۴۷۴- کیلوگرم نیز سه مدال برنز کسب کردند.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

منبع : مهر