آشنایی با جرثقیل های متحرک یا موبایل کرین Mobile Cranes

آشنایی با جرثقیل های متحرک یا موبایل کرین Mobile Cranes

جرثقیل‌ها از انواع ماشین آلات سنگینی هستند که سابقه طولانی در ساخت و ساز را در بر داشته‌اند. این ماشین آلات یک سازه کاربردی و منحصر بفرد می‌باشند که از یک کابین و یا اتاق فرمان، یک تیر بلند با نام بوم و یک قلاب برخوردار هستند. این نوع از ماشین آلات در جریان انقلاب صنعتی به جزئی از مدرن سازی جهان مبدل شدند. امروزه در بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز و همچنین حمل و نقل‌های بسیار سنگین، شاهد بهره برداری از این ماشین آلات هستیم که به دلیل تنوع کاری، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. جرثقیل‌های متحرک، جرثقیل‌های ثابت و همچنین جرثقیل‌های مسقف از انواع این ماشین آلات هستند که هر کدام از آنها در کار خاص خود، تخصص قابل توجهی را در بر دارند.

با جرثقیل ‌های متحرک چرخ لاستیکی،کاربرد ها و انواع مدل‌های آن آشنا شوید:

ویژگی‌ها:

درک تفاوت در بین انواع جرثقیل‌های عرضه شده به بازار به شما کمک می‌کند تا دریابید از کدام جرثقیل در پروژه خود استفاده کنید تا از تاخیر در فعالیت و همچنین مشکلات بودجه‌ای، جلوگیری نمایید. جرثقیلهای متحرک بر روی خزنده‌ها و یا چرخ‌های لاستیکی نصب می‌شوند که تحرک مناسب را برای آنها به همراه خواهد داشت. این نوع از جرثقیل‌ها مزایای شگفت انگیزی را برای کارفرما در بر خواهند داشت. از دلایل محبوبیت این نوع از جرثقیل‌ها در بسیاری از پروژه‌های مختلف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استفاده از انواع جرثقیل‌های متحرک:

توانایی سرعت بالا در انجام فعالیت های مختلف

حرکت در بسیاری از بزرگراه‌ها

تحمل مقادیر زیاد اوزان مختلف

برخورداری از کمترین زمان برای تنظیمات و شروع فعالیت

عملکرد متمایز و قابلتوجه در مکان‌های مختلف با شرایط محیطی گوناگون

تنوع در انواع تولید این نوع از ماشین آلات (که به نوعی سبب صرفه جویی در هزینه‌ها و همچنین انتخاب جرثقیل مورد نظر و مناسب خواهد شد.)

توانایی منحصر بفرد در پیمایش انواع سایتهای شغلی مختلف

طراحی و تولید این ماشین آلات برجسته و کاربردی با توجه به استانداردهای معتبر و همچنین با در نظر گرفتن قوانین و بهره برداری از تجهیزات هیدرولیکی، برقی، مکانیکی و پنوماتیکی بوده است که عملکردی حیرت انگیز را برای آنها به همراه داشته است. در تولید این نوع از ماشین آلات از فولاد نرم و قابل انعطاف ( و یا موارد مشابه دیگر) بهره برداری شده است تا بتوانند در شرایط مختلف، عملکرد مناسبی را ارائه نمایند.

لاستیک جرثقیل

لاستیک جرثقیل یکی از قسمتهای مهم در هر جرثقیل به شمار می‌رود

لاستیک جر ثقیل می‌ بایست وزن دستگاه و نحوه عملکرد آن را تحمل کند و همچنین میز ان سرعت و شرایط جغرافیایی و گرما وسرمای محیط تاثیر ی در عملکرد آن ایجاد نکند

شرکت های مهمی در جهان اقدام به طراحی و تولید لاستیک جرثقیل نموده اند که هر با استاندارد های لازم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

لاستیک جرثقیل متحرک یا لاستیک موبایل کرین عموما دارای ساختارسیمی( لاستیک رادیال) می‌باشد و به صورت تیوبلس استفاده می‌شود. گر چند در محیط ها و صنایع خاص ازلاستیک بایاس( لاستیک نخی جرثقییل) برای انواع مدل های مختلف آن استفاده می‌شود.

لاستیک تمامی جرثقیل ها بسته به استاندارد تولید کننده با یکدیگر متفاوت است ،به عنوان مثال لاستیک جرثقیل تادان و با لاستیک جرثقیل هیتاچی و یا لاستیک جرثقیل سانی ازنظرسایز ومتریال تولیدی و برند تولید کننده متفاوت است.

توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای خرید لاستیک جرثقیل و یا کسب اطلاع از قیمت لاستیک جرثقیل با مشاوران بازار لاستیک ایرانیان درزمینه فروش لاستیک ماشین آلات راهسازی با نشانی و بسایت:

https://bazarlastik.com

مراجعه فرمایید و یا با شماره تماس های این مجموعه که در ادامه ذکر شده اند تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱۳۳۵۳۰۴۸۲

۰۲۱۳۳۹۷۷۰۴۹

۰۹۳۵۴۰۰۷۰۰۷

موارد استفاده و کاربرد جرثقیل‌های متحرک:

با در نظر گرفتن برخی از المان‌های برجسته مانند:

قابلیت منحصر بفرد در تنظیم طول بوم و یا تیر جرثقیل‌ها

توانایی چرخش بار حمل شده بر روی یک محور

قابلیت تنظیم زاویه برای بوم

توانایی حرکت جرثقیل در محوطه و یا محیط کاری

و بسیاری از موارد دیگر. امروزه شاهد بهره برداری و موارد استفاده‌ی گسترده از این ماشین آلات خواهیم بود. اغلب از این نوع ماشین آلات برای نقل و انتقال بسیاری از مواد و مصالح به صورت افقی و همچنین استفاده در انواع ساخت و سازها از قبیل صنعتی، عمرانی و … بهره برداری خواهد شد. لازم به ذکر است که به دلیل تنوع گسترده‌ی این ماشین آلات، شاهد موارد استفاده‌ی گسترده‌ای از آنها نیز خواهیم بود.

برندهای تولید کننده‌ ی جرثقیل‌هایمتحرک:

با در نظر گرفتن اهمیت بهره برداری از این ماشین آلات، برندهای بسیار زیادی، اقدام به تولید و عرضه‌ی آنها به بازار رقابتی نموده‌اند. از جمله برندهایی که درصدد تولید این نوع از ماشین آلات برجسته و کاربردی بوده‌اند، می‌توان به برندهای:

کمپانی Manitowoc

شرکت خصوصی آلمانی لیبهر (Liebherr)

شرکت ژاپنی Tadano

کمپانی آمریکایی Terex

شرکت هیتاچی (HSC)

کمپانی ژاپنی Kobelco

برند سوئدی Hiab

شرکت چینی XCMG

شرکت کاتو Kato

و بسیاری از انواع دیگر اشاره نمود. این برندهای برجسته با تولید انواع جرثقیل‌های ثابت و متحرک، توجه بسیاری از کاربران و مصرف کنندگان را به سمت خود جلب نموده‌اند. برخی از این برندها به صورت تخصصی اقدام به بهره برداری از مدل‌های جدید با تکیه به دانش و فناوری‌های نوین، خواهند نمود. لذا توجه به نمونه‌های عرضه شده در سالهای مختلف، توسط این برندها بسیار حائز اهمیت بوده است.

آشنایی با انواع مدل‌های جرثقیل‌های متحرک:

همانطور که ذکر شد این نمونه از ماشین آلات سنگین، با توجه به نیازهای مختلف برای فعالیت‌های گوناگون کاربران، طراحی و تولید شده اند. برخی از آنها توانایی حمل بار بسیار سنگین و برخی دیگر نیز با توانایی‌های کمتری طراحی و تولید شده‌اند. در این صورت کاربران می‌توانند علاوه بر هزینه مقرون به صرفه این ماشین آلات، کیفیت و کارایی برجسته‌ای را نیز تجربه نمایند. برندهای بسیار زیادی با عرضه‌ی جرثقیل‌های تکامل یافته، گامهای هدفمندی را در رفع نیاز مختلف کاربران برداشته‌اند. لازم به ذکر است که این جرثقیل متحرک چرخ لاستیکی در دو نوع بوم خشک و بوم تلسکوپی وارد بازار شده اند که هر کدام از آنها موارد استفاده‌ی خاصی را در بر خواهند داشت. انواع بسیار زیادی از این ماشین آلات به بازار عرضه شده‌اند که در ادامه به بررسی برخی از نمونه‌های پر طرفدار آنها خواهیم پرداخت:

❖   جرثقیل موبایل:

در این نوع از جرثقیلهای متحرک می‌توان شاهد امکانات جدید با پیشرفته ترین تکنیک‌های مهندسی بود که قابلیت اطمینان، کیفیت برجسته، عملکرد منحصر بفرد، دوام و ماندگاری حیرت انگیز، موتور قدرتمند، راندمان کاری بی نظیر و بسیاری از موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد. این نوع از جرثقیل‌ها توانایی حمل اوزان سنگین تا ۱۰۰۰ تن را در بر خواهند داشت. سیستم هیدرولیک تعبیه شده بر روی این ماشین آلات، کنترل ساده و با اطمینان را نیز برای آنها به همراه دارد. این نوع از جرثقیل‌ها بر روی کامیون‌های خزنده نصب شده و حمل و نقل مطلوبی را در بر خواهند داشت.

❖   جرثقیل حمل کانتینر(Sidelifter) :

این جرثقیل ها برای بلند کردن کانتینرها از زمین، واگن های راه آهن، حمل و نقل کانتینرهای موجود در اسکله یا کشتی و بسیاری از موارد دیگر طراحی و ساخته شده اند. این نوع از جرثقیل‌ها با نام‌های بسیار زیادی از قبیل: (Containerlifter، Selflifter، Swinglifter و …) به بازار جهانی عرضه شده اند. برخورداری از سیلندرهای هیدرولیکی، موتور قدرتمند دیزلی، کیفیت بسیار بالا در متریال تولیدی، قدرت حمل بالا توسط بوم، سیستم کنترل قدرتمند و بسیاری از موارد دیگر این نوع از جرثقیل‌ها را به ماشین آلات مرغوب و باکیفیت مبدل نموده است.

❖   جرثقیل چپقی( Lorry cranes):

از این جرثقیلهای متحرک در بازار رقابتی با عنوان بازو کنار نیز یاد می‌کنند. موارد استفاده از این جرثقیل‌ها عبارتند از: حمل نقل اجسام سنگین و قرار دادن آنها بر روی کامیون و … . این نوع از جرثقیل‌ها از یک بازوی خمیده هیدرولیکی برخوردار هستند که سبب کیفیت عملکرد آنها نیز خواهد شد.

❖   جرثقیل رافترین(Raugh Terrain) :

این نوع از جرثقیل‌ها در گروه جرثقیل‌های چرخ لاستیکی متحرک با بوم تلسکوپی قرار گرفته اند که علاوه بر کیفیت بسیار بالا، عملکرد حیرت انگیزی را در جهت حمل و نقل انواع کالاهای سنگین در بر خواهند داشت. طراحی و تعبیه سیستم هیدرولیک بر روی این ماشین آلات، سبب سهولت در بهره برداری و عملکرد متمایز آن برای اپراتور شده است.

❖   جرثقیل آلترین(All- terrain) :

یکی از پرکاربردترین و حرفه‌ای‌ترین انواع جرثقیل‌های متحرک چرخ لاستیکی، جرثقیل آلترین (All- terrain) بوده است. این نوع از جرثقیل‌ها پاسخگوی بسیاری از نیازهای مختلف کاربران بوده و عملکرد حیرت انگیزی در زمین‌های ناهموار و محیط‌های شغلی مختلف، خواهند داشت. عملکرد کارآمد، مقرون به صرفه، متریال تولیدی باکیفیت و بسیاری از موارد دیگر این نوع از ماشین آلات را به ماشین آلات مرغوب در سطح جهان مبدل نموده است. لذا شاهد استقبال بسیار زیادی از این نوع جرثقیل‌ها در بازار رقابتی، خواهیم بود.

بازار لاستیک ایرانیان

فروشگاه آنلاین لاستیک جرثقیل در ایران

جهت کسب اطلاعات در مورد خرید لاستیک جرثقیل ، خرید لاستیک موبایل کرین و یا کسب اطلاع از قیمت روز لاستیک می‌توانید با مشاوران بازار لاستیک ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱,۳۳۵۳۰۴۸۲

۰۲۱,۳۳۹۷۷۰۴۹

۰۹۳۵,۴۰۰۷۰۰۷

* تمامی مطالب فوق توسط بازار لاستیک ایرانیان تالیف شده است *