آغاز اردوهای تیم ملی به زودی/ شاید شاملی سال دیگر در لیگ نباشد!

آغاز اردوهای تیم ملی به زودی/ شاید شاملی سال دیگر در لیگ نباشد!

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ برتر هندبال اظهار کرد: لیگ برتر امروز با همه فراز و فرودی که داشت به پایان رسید. این فصل لیگ خاص بود و به دلیل مسابقات آسیایی، قهرمانی اسیا و انتخابی المپیک وقفه‌ها زیادی داشت که سخت گذشت. باید از باشگاه‌ها تشکر کنم که ما را با این وجود همراهی کردند.

وی افزود: اگر باشگاه‌ها نباشند جایگاه ما در هندبال امروز این نبود. با این شرایط مس و نیروی زمینی به جام باشگاه های هندبال اسیا صعود کردند.

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان خاطرنشان کرد: لیگ در هفته های پایانی جذابیت بیشتری پیدا کرد. فاصله تیم‌های بالای جدول و پایین جدول کم شده بود. همچینین لیگ جوانی داشتیم و تمامی بازیکنان ملی‌پوش جوان و نوجوانان در لیگ بودند.

پاکدل در پاسخ به پرسشی مبنی بر مشکلات مالی نیروی زمینی کازرون گفت: کازرون نایب قهرمان لیگ شد و حیف است که این تیم با این همه پتانسیل اسیر مشکلات مالی شده است. اسپانسری که این سالها آن را حمایت می‌کرد دیگر توانایی حمایت تیم را ندارد. متاسفانه مسئولان این شهر هم تا این لحظه کاری برای این تیم نکرده‌اند. اگر همراهی نکنند سال آینده در لیگ حضور نخواهد داشت. امیدواریم مسئولان فارس برای این تیم فکری کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص اینکه «اینکه چرا مسابقات به صورت پلی‌آف برگزار نشد و این مسئله می توانست لیگ را برای تیم های بالای جدول جذاب تر کند؟» هم گفت: لیگ به صورت پلی آف طولانی‌تر می‌شود و در صورت پلی آف ۴ هفته دیگر ادامه داشت. با توجه به اینکه رویدادهای زیادی را در این فصل پیش رو داشتیم و لیگ فرسایشی می‌شد در ابتدای فصل جمع بندی کردیم که امسال لیگ به صورتپلی آف برگزار نشود. احتمال زیاد سال آینده به صورت پلی آف برگزار می‌کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه به برگزاری مراسم امروز هم اشاره داشت و گفت: یکی از اختتامیه‌های پر مسئول را شاهد بودیم. رئیس کمیسیون عمران، رئیس فراکسیون ورزش، معاون عمرانی وزیر کشور و.. همه زحمت کشیدند و آمدند.

وی ادامه داد: در واقع با کمک باشگاه‌ها یاد شهدای خدمت را گرامی داشتیم. هندبال در کمتر از یکسال سه بار از سوی رئیس جمهور شهید آقای رئیسی تجلیل شد. خانواده هندبال این خاطرات با «شهید جمهور» را فراموش نخواهد کرد. شاید امروز توانستیم با این مراسم یاد او گرامی بداریم. ما هم همانند سایر مردم داغدار هستیم و امیدواریم مسئولان ادامه دار راه این عزیزان باشند.

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در مورد برگزاری مراسم تجلیل از شهید غیرت هم گفت: شهید غیرت الداغی اسوه و نمونه بارز جوانمرد و ورزشکار واقعی بود که به شهادت رسید. هندبال با این شهید پررنگ و برجسته شد و امروز فرصت را غنیمت شمردیم و از خواهرش تجلیل کردیم و شماره ۸ را بایگانی کردیم که به نام او باشگاهی می‌شود.

پاکدل در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص آغاز اردوی تیم ملی هندبال مردان هم بیان داشت: اردوی تیم ملی را ظرف دو هفته دیگر تشکیل می‌دهیم. قول داده بودم که کار را متوقف نکنیم. کار را با رحیمی زاده ادامه می‌دهیم. گزینه‌های خارجی را هم بررسی می‌کنیم. به احتمال زیاد بعد از این اردو در تورنمنت دوستانه ترکیه حضور خواهیم داشت و با تیم ملی ترکیه دو دیدار خواهیم داشت.