آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال با کاپیتانی بازیکن تازه بازگشته

آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال با کاپیتانی بازیکن تازه بازگشته

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال که دو دیدار تعیین کننده در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی را پیش رو دارد از امروز شنبه با برگزاری نخستین جلسه تمرینی وارد اردوی آماده سازی برای برگزاری این دو دیدار می شود.

این دور از تمرینات در حالی آغاز می شود که برخلاف اردوهای قبل مسئولیت کاپیتانی تیم با آرن داودی است؛ بازیکنی که در جریان رقابت های انتخابی برای جام جهانی ۲۰۱۹ چین و بعد از دیدار با ژاپن از تیم ملی بسکتبال خداحافظی کرد اما حالا بعد از چهار سال برای این پنجره از مسابقات مجدد به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

آسیب دیدگی و جراحی حامد حدادی و دوری اجباری وی از ترکیب تیم ملی بسکتبال باعث چرخش بازوبند کاپیتانی تیم ملی شده است. تا زمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال بود. بعد از آن و در غیاب نیکخواه بهرامی ، مصطفی هاشمی سرمربی وقت تیم ملی بسکتبال این مسئولیت را به حامد حدادی بود و در زمان غیبت او هم محمد جمشیدی بازوبند کاپیتانی را در اختیار می گرفت.

سعید ارمغانی از زمان آغاز همکاری با تیم ملی بسکتبال این روند را ادامه داد تا اینکه در آستانه پنجره پایانی جام جهانی و برای حضور در اردوها و برگزاری دیدارهای این پنجره، به دلیل آسیب دیدگی حامد حدادی این مسئولیت را به آرن داودی سپرد این در حالی است که محمد جمشیدی هم در ترکیب اردونشینان قرار دارد و البته ارسلان کاظمی که هر دو از بازیکنان با تجربه به حساب می آیند.

البته آرن داودی هم از بازیکنان با تجربه است که مدال طلا کاپ ۲۰۱۲ آسیا (ژاپن) و مدال برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو را در اختیار دارد.

در چارچوب پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی، تیم ملی بسکتبال چهارم اسفندماه در ژاپن به مصاف تیم ملی این کشور می رود و هفتم اسفندماه هم در هنگ کنگ با چین دیدار خواهد داشت.