آلمانی‌ها از تعطیلات زمستانی منصرف شدند

آلمانی‌ها از تعطیلات زمستانی منصرف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک نظرسنجی داخلی اخیر در آلمان نشان داد که بسیاری از آلمانی‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد، قصد دارند از تعطیلات زمستانی خود صرف نظر یا حداقل در هزینه آن صرفه جویی کنند.

به دلیل این وضعیت، پیست‌های اسکی و تعطیلات زمستانی فصل سختی را پیش رو خواهند داشت.

این نظرسنجی – که توسط مؤسسه «یوگوف» برای اندازه گیری شاخص‌های افکار انجام شد، نشان داد که ۲۳ درصد از آلمانی‌ها قصد دارند روزهای تعطیلات زمستانی خود را کاهش دهند، در حالی که ۲۶ درصد از آنها قصد دارند تعطیلات زمستانی خود را به طور کامل لغو نمایند.

این نظرسنجی به صورت آنلاین بین ۱۹ و ۲۱ سپتامبر به سفارش کارخانه «Schoffel» برای تولید لباس‌های ورزشی در ایالت بایرن (جنوب) انجام شد و شامل ۲۰۴۱ نفر بود.

از نظر اقدامات ریاضتی، برخی از افراد مورد بررسی قصد دارند برای کاهش هزینه‌ها به مکان‌های دور سفر نکنند و برخی دیگر برای تعطیلات زمستانی کوتاه‌تر برنامه ریزی کرده اند.

در سپتامبر گذشته، نرخ تورم سالانه آلمان به ۱۰ درصد افزایش یافت. آخرین باری که نرخ تورم در آلمان دو رقمی شد، سال ۱۹۵۱ بود. نرخ تورم بالا قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش می‌دهد.

رکود اقتصادی در انتظار

بوندس بانک آلمان جمعه گذشته اعلام کرد که احتمال رکود اقتصادی در این کشور زیاد است.

در گزارش ماهانه این بانک در ماه اکتبر آمده است: تورم بالا و عدم اطمینان در مورد منابع و هزینه‌های انرژی تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد آلمان می‌گذارد.

بوندس بانک افزود: اقتصاد آلمان احتمالاً در آستانه رکود قرار دارد.

بر اساس برآوردهای این بانک، تولید اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ می‌تواند تقریباً بدون تغییر باقی بماند، اما چشم انداز پیش بینی شده تاریک است.

بر اساس برآوردهای بسیاری از اقتصاددانان، رکود اقتصادی در آلمان احتمالاً شدیدتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر خواهد بود، اما نه به بدی رکودی که در طول بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ رخ داد.

بانک مرکزی آلمان نیز اعلام کرد که در ماه‌های آینده حتی با اجرای برخی اقدامات برای کاهش بار، نرخ تورم دو رقمی باقی بماند.

منبع : مهر