آموزش تکنولوژی به واحدهای تولیدی مناطق کم برخوردار

آموزش تکنولوژی به واحدهای تولیدی مناطق کم برخوردار

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه توانمندی‌ها و تولیدات مناطق هدف بنیاد علوی از ۲۵ تا ۳۱ مرداد در پارک ارم تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه واحدهای تولیدی مورد حمایت بنیاد علوی محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه می‌کنند..

وحید خاوئی مدیر عامل بنیاد علوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه باور که نمایشگاهی برای عرصه مستقیم محصولات واحدهای تولیدی مورد حمایت بنیاد علوی است؛ در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که تا چه میزان تلاش شده است تا سرمایه‌های این واحدهای تولیدی بازگردد و کسب و کارشان توسعه یابد؛ گفت: اینکه سرمایه‌ها بازگشت داشته باشد بستگی به تکنولوژی این واحدهای تولیدی دارد؛ به این بستگی دارد که تا چه حد این واحدهای تولیدی بتوانند به بازارها دسترسی داشته باشند؛ باید تکنولوژی را آموزش ببینند؛ بنیاد علوی، برای آموزش تکنولوژی به واحدهای تولیدی کمک می‌کند؛ باید مهارت بیشتری پیدا کنند و در کنارش باید خودشان هم پشتکار لازم را داشته باشند.

خاوئی در خصوص لزوم پیدا کردن بازارها برای واحدهای تولیدی هم گفت: ما کمک‌هایی به واحدهای تولیدی خواهیم کرد؛ ممکن است این واحدها مشکلات زیرساختی، فنی و برندسازی بناها و آزمایشگاه‌ها و محل فروش داشته باشند؛ ما در این زمینه‌ها هم به آنها کمک می‌کنیم. این کاری است که ما می‌توانیم انجام بدهیم طبیعت ممکن است برخی مشاغل به آن صورتی که می‌خواهند نتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: این چرخش خیلی طبیعی اقتصادی بازار و تولید و معیشت است؛ ما نمی‌توانیم تضمین صددرصدی به همه واحدهای تولیدی بدهیم که کسب و کارشان حتماً موفق شده و توسعه پیدا می‌کند. توسعه کسب و کار در درجه اول بسته به لطف خداست و دوم منوط به تلاش آنهاست. ما سعی می‌کنیم با هم کمک کنیم. اینکه آیا این واحدها می‌توانند فعالیت خود را توسعه دهند با توجه به اصل رقابت و میزان مهارت و پشتکار آنان باید پاسخ داد.

گفتنی نمایشگاه توانمندی‌ها و تولیدات مناطق هدف بنیاد علوی که از ۲۵ تا ۳۱ مرداد در پارک ارم تهران برگزار می‌شود؛ شامل غرفه‌هایی از استان‌های سراسر کشور بوده و محصولاتی همچون صنایع دستی استان‌ها، فرش و جاجیم، جاجیم، گیاهان دارویی، غذاهای محلی و محصولات فرهنگی به صورت مستقیم عرضه می‌شود.

منبع : مهر