آموزش جامع صفر تا صد برنامه نویسی + بهترین زبان یادگیری برنامه نویسی

آموزش جامع صفر تا صد برنامه نویسی + بهترین زبان یادگیری برنامه نویسی

حتما تا به حال برای یک بار هم که شده نام برنامه نویسی به گوشتان خورده است، امروز قصد دارید توضیح مختصری درباره برنامه نویسی و برنامه نویس دهیم تا با مفهوم این دو آشنا شوید. و همینطور به شما آموزش خواهیم داد که برنامه نویسی را از کجا و چطور شروع کنید و اینکه برنامه نویسیان چقدر درامد دارند؟ و بهترین زبان برنامه نویسی و همچنین بهترین راه یادگیری برنامه نویسی به کمک سایت فرادرس را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی یک اصطلاح است، همانطور که می دانید هر شخص یا کشوری زبان مربوط به خود را دارد، به عنوان مثال شخصی که در کشور آلمان متولد شده است به زبان مخصوص یه خود صحبت می کند، یک شخص آمریکایی ، فرانسوی ، ژاپنی ، ایرانی و . هر کشوری زبان مخصوص به خود را دارد. و اما برنامه نویسی به طور خلاصه فهماندن زبان انسان به کاپیوتر است. برای ایمکه شما بخواهید به کامپیوتر ایده ها و زبان خود را بفهمانید باید از برنامه نویسی استفاده کنید.

برنامه نویس کیست؟

همانطور که در بالا گفتیم برای فهماندن ایده خود به کامپیوتر باید از برنامه نویسی استفاده کنیم، و اینجا منظور از برنامه نویس درواقع کسی است که زبان برنامه نویسی کامپیوتر را می فهمد و با زبان کامپیوتر به کامپیوتر یک سری کد ها را می دهد تا کامپیوتر دستورات برنامه نویس را انجام دهد.

برنامه نویسی زبان های مختلفی دارد. و میتوان گفت که هر چیزی زبان برنامه نویسی مربوط به خود را دارد، اما امروز قصد داریم یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی حال حاظر دنیا را که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی را به سمت خود کشیده و خیلی ها را علاقه مند به حرفه برنامه نویسی کرده است را به شما توضیح دهیم.

زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون یا (python) یکی از بهترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در سرتاسر جهان است که به یکی از بهترین زبان برنامه نویسی تبدیل شده است

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان چند منظوره سطح بالا است. و برای انجام پروژه های برنامه نویسی اپلیکیشن های سیستم عامل ، توسعه و ایجاد صفحات وب سایت ، هوش مصنوعی و … توسط برنامه نویسان استفاده می شود.

زبان پایتون یک زبان  open source و اسکریپتی است. و قابلیت اجرایی در پلتفرم های گوناگون نظیر ویندوز ، مکینتاش ، و لینوکس را دارد.

زبان برنامه نویسی پایتون اینقدر ساده و محبوب شده است که توسط شرکت های بزرگی همچون گوگل مایکروسافت فیسبوک و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه بهترین روش آموزش پایتون را به شما معرفی می کنیم.

برخی از ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون

کد ها به صورت خط به خط تفسیر میشوند.

زبان برنامه نویسی پایتون ساده ترین زبان برنامه نویسی است.

پایتون از ویژگی ماژولار برخوردار است.

برترین فرم ورک های برنامه نویسی پایتون

فلسک : فلسک به شما این امکان را می دهد که کتابخانه ها را با یک دیگر ترکیب کنید.

Bottle: Bottle: این فریم ورک برای ساخت و یا اجرای برنامه های وب شخصی ساده بسیار عالی کار می کند.

Pyramid: مهمترین مزیت Pyramid نسبت به جنگو این است که سفارشی سازی در آن بسیار ساده است

جنگو : بزرگ ترین فریم ورک وب پایتون می باشد. برای درک بهتر این موضوع و آموزش فریم ورک جنگو میتوانید از این لینک استفاده کنید.

مزایایی پایتون برای توسعه وب

پایتون تقریباً در مورد هر چیزی، مجموعه بزرگی از کتابخانه های از پیش ساخته شده را دارد

کد پایتون به دلیل نحو ساده و واضح، زمان کمتری برای نوشتن می برد. 

 پایتون ROI پروژه های تجاری را تسریع می کند. پایتون یک فریم ورک داخلی برای آزمایش واحد

آموزش ماشین با استفاده از پایتون

ماشین جدیدترین فیلد در دنیای توسعه نرم افزار است . پایتون در صدر یادگیری  ماشین قرار دارد. نتیجه نظر سنجی ها نشان از این دارد که پایتون عنوان محبوب ترین زبان برای یادگیری ماشین و علم داده استقبال می کند.

مزایای استفاده از پایتون برای ML

 synta پایتون کارآمد و دقیق است؛

زبان برنامه نویسی پایتون یک نقطه ورود کم دارد.

زبان پایتون به خوبی با سایر زبان های برنامه نویسی ادغام می شود.

درآمد برنامه نویسان چقدر است؟

درآمد برنامه نویسان بستگی به عوامل و شرایط زیادی و همچنین نوع پروژه دارد. پروژه هایی هستند که بسیار ساده هستند و در کمترین زمان می شود این ایده ها را انجام داد و اما پروژه ای بزرگی هم هستند که ممکن است یک تیم برنامه نویسی که از چندین برنامه نویس خبره تشکیل شده است تا ماه ها زمان و یا حتی سال ها زمان ببرد تا ان پروژه به اتمام برسد.

میزان حقوق دریافتی برنامه نویسان به صورت ساعتی حساب می شود به ازای هر ساعت کار برنامه نویسی مبلغی توافقی دریافت می کنند.

اما در کل میتوان گفت که برنامه نویسی شغلی بسیار پردرآمد و پر کاربرد هست در این روزهایی که همه کسب و کار ها اینترنتی شده است برنامه نویسی بسیار پر رونق هست.

چگونه برنامه نویسی را یاد بگیریم.

همانطور که متوجه شدید برنامه نویسی شغلی پر درآمد هست که بسیار از شرکت های بزرگ هم سالانه نیاز به برنامه نویس پیدا می کنند، و موقیت هایی شغلی بسیار زیادی ممکن است به برنامه نویسان پیشنهاد شود. و اما حالا از کجا و چطور برنامه نویسی را شروع کنیم؟ در این مقاله دو نمونه از روش هایی که شما می توانید برنامه نویسی را یاد بگیرید را به شما معرفی می کنیم

آموزش برنامه نویسی از روش های سنتی

اولین راهی که به ذهنتان می رسد برای آموزش برنامه نویسی شرکت در کلاس های حضوری و کارگاه های آموزش برنامه نویسی است. خب بیایید این روش یادگیری را با هم بررسی کنیم.

ابتدا در این روش باید حطیه کاری که میخواهید برنامه نویسی آن را یادبگیرید انتخاب کنید که حالا میتواند شامل برنامه نویسی اندروید،  وب، ios، ویندوز و … باشد.

بعد از آن باید در یکی از کلاس های کارگاهی ثبت نام کنید خب این کار مستلزم پرداخت شهریه های گزاف ، صرف وقت در طول روز و طول هفته ، هزینه های رفت و امد ، و مواردی همچون می باشد. البته ناگفته نماند که زبان برنامه نویسی کمی فرار است یعنی باید به صورت مدام تکرار و تمرین شود در غیر این صورت فراموش می شود. و ممکن است شما بعد از اتمام کلاس ها برخی از مطالب را فراموش کنید و یا در صورتی هم که تمامی مطالب را یادداشت کرده اید ممکن است در حین برنامه نویسی به مشکل بر بخورید. و برطرف کردن این مشکلات نیاز به راهنمایی هایی دارد و مشکل اینجاست که شما دیگر دوره خود را تمام کرده اید و برای برطرف کردن مشکلات باید دوباره به کلاس های حضوری مراجعه کنید.

آموزش برنامه نویسی با روش های آنلاین

با توجه به اینکه امروزه تمامی مشاغل آنلاین شده است ، آموزش های آنلاین یک سری مزیت هایی نسبت به آموزش های سنتی دارد که در ادامه با هم مرور میکنیم.

با توجه به بحران بیماری کرونا در کشور با شرکت در کلاس های آنلاین دگیر نگران این بیماری نیستید و همچنین کلاس های آنلاین باعث صرفه جویی های فراوانی می شود همچون صرفه جویی در زمان و هزینه!!!

در کلاس های آنلاین دیگر شما نیاز نیس هزینه شهریه بپردازید. دگیر نیاز نیس تمام وقت خود را به شرکت در کلاس های حضوری بگذرانید. فقط با تهیه یک بار آموزش های آنلاین میتوانید هر زمان که وقت ازاد داشتید و در هر جایی که بودید اقدام به یادگیری این آموزش ها کنید. و همچنین با شرکت در این کلاس ها هزینه های رفت و آمد خود را به صفر می رسانید یعنی به قول معروف با یک تیر چند نشان میزنید.

آموزش های آنلاین برنامه نویسی فرادرس

بعد از مطالعات و تحقیق های فراوانی که داشتیم ، توانستین بهترین مرجع یادگیری برنامه نویسی آنلاین را برای شما عزیزان پیدا کنیم که به شدت پیشنهاد می شود که اگر علاقه مند به یادگیری  برنامه نویسی هستید حتما آموزش های آنلاین سایت فرادرس را که توسط مدرسین برتر کشور و با کیفیت های بسیار بالا آماده شده اند را ببینید. که یکی از بهترین راه های یادگیری آنلاین هستند.

جمع بندی

در این مقاله سعی بر این شد تا با برنامه نویسی و همچنین درامد برنامه نویسی و رایج ترین و راحت ترین زبان برنامه نویسی آشنا شوید. اگر علاقه مند به برنامه نویسی هستید و نمیدانید از کجا شروع کنید پیشنهاد می شود حتما سری به سایت فرادرس بزنید و از آموزش های صفر تا صد برنامه نویسی فرادرس بی نهایت استفاده را کنید.