آکسیوس: تنها ۹ درصد مردم آمریکا به کارایی دموکراسی باور دارند

آکسیوس: تنها ۹ درصد مردم آمریکا به کارایی دموکراسی باور دارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آکسیوس، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا نشان می‌دهد تنها ۹ درصد مردم این کشور بر این باورند که دموکراسی در این کشور بسیار خوب کار می‌کند.

بر اساس تازه‌ترین نظر سنجی که مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس منتشر کرده تنها ۹ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که دموکراسی آمریکایی «بی‌نهایت یا خیلی خوب» عمل می‌کند. ۳۷ درد گفته‌اند که دموکراسی در آمریکا «تاحدی خوب» و ۵۲ درصد هم گفته‌اند که اعتقاد دارند دموکراسی در آمریکا «اصلا» یا «تا حد زیادی» کارایی ندارد.

جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها بیشترت تأکید داشته‌اند که دموکراسی آمریکا ناکارآمد است.

نسبت به نظرسنجی مشابه‌ای که در سال ۲۰۲۰ انجام شد شمار دموکرات‌هایی که به دموکراسی در آمریکا باور دارند افزایش یافته، در حالی‌که شمار جمهوری‌خوان در این موضوغ کاهش یافته است.

نزدیک به ۴۷ درصد افراد حاضر در این نظرسنجی هم گفته‌اند که «تاحدی» یا «خیلی زیاد» اعتماد دارند که آرای انتخابات میان‌دوره کنگره به درستی و دقیق شمارش می‌شود. این عدد دو سال پیش ۳۹ درصد بود.

انتخابات میان‌دوره که قرار است هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شود.

در جریان این انتخابات تمامی ۴۳۵ صندلی مجلس نمایندگان و یک سوم از ۱۰۰ کرسی سنا یعنی ۳۵ صندلی آن مجلس به رقابت گذاشته می‌شود. ضمن اینکه همزمان نامزدهای احزاب جمهوریخواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا به رقابت خواهند پرداخت.

ناکامی بایدن در برابر چالش‌های متعدد پیش روی دولت در حوزه‌های مختلف، باعث شده تا انتخابات میان‌دوره ای امسال کنگره نسبت به سال‌های گذشته از حساسیت فوق العاده برخوردار باشد.

منبع : مهر