آیا آسانسورهای بدون موتورخانه مقرون به صرفه تر هستند؟

آیا آسانسورهای بدون موتورخانه مقرون به صرفه تر هستند؟

آسانسورهای بدون موتورخانه با نام آسانسور روملس نیز شناخته می شود و نماد اختصاری آن، MRL است؛ با نام گسترده لاتین Machine Room-less Elevator. همان طور که از نام این نوع آسانسورها آشکار است، برای نصب و راه اندازی، نیازی به مکان مناسبی با نام موتورخانه یا اتاق ماشین آسانسور ندارند. موتورخانه آسانسور، مکانی است که موتور آسانسور، تجهیزات کنترل کننده و قطعات الکتریکی و …. در آنجا قرار می گیرد. در آسانسورهای MRL یا روملس اتاق جداگانه برای موتور وجود ندارد و چون موتور آسانسور داخل چاه آسانسور نصب میشود، گزینه ای ایده آل و انعطاف پذیر برای انواع ساختمان ها و طراحی داخلی محسوب می شوند.

آسانسور روملس(آسانسوربدون موتورخانه) در حقیقت از یک سیستم کششی برای بالا بردن و پایین آوردن کابین آسانسور استفاده می کنند. مجموعه این سیستم، معمولا از بخش هایی از جمله موتوربدون گیربکس یا گیرلس ، کابل یا تسمه های فولادی تشکیل شده است. نیروی به حرکت در آوردن کابین آسانسور از طریق موتور تأمین می شود. طناب های فولادی یا تسمه ها، کابین را به بالا یا پایین حرکت می دهند. و البته، وزنه های تعادل نیز مسئولیت تأمین بالانس و کاهش انرژی جابجایی مسافران را بر عهده دارند.

ویژگی های کابین آسانسور روملس چیست؟

انواع کابین آسانسورهای روملس( بدون موتورخانه) درست همانند سایر مدل های آسانسورهای گیرلس و گیربکسی، از بهترین طراحی برخوردار بوده و فناوری های نوین در ساخت آن به کار رفته است. مواد اولیه و مصالح مرغوب و باکیفیت برای قسمت های بدنه کابین آسانسور، سقف، کف و اکسسوری تزئینات به کار می روند. ایمنی کابین از هر نظر تأمین می شود.

در کابین آسانسورهای روملس، پنل کنترل حرکت کابین، دکمه ها، سیستم هشدار، سیستم برق اضطراری و سایر ملزومات ایمنی و زیبایی شناسی به طور کامل طراحی می شود. اجزای حیاتی یک آسانسور بدون موتورخانه عبارتند از: کابین، تابلو فرمان و سیستم بالابری. برای مقاوم سازی همه این قسمت ها، فولاد ضد زنگ، انتخاب برتر است. مهم ترین کاربردهای آسانسور روملس، ساختمان های مسکونی، تجاری و خدماتی است. از این آسانسورها با توجه به اندازه کابین می توان برای حمل بار هم استفاده نمود.

مهم ترین مزیت های آسانسور بدون موتورخانه

اگر می خواهید بدانید که آیا خرید آسانسور روملس به صرفه است یا خیر، پیشنهاد می کنیم با مزایا آن آشنا شوید. قطعاً در پایان این بحث می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. مزایای آسانسورهای بدون موتورخانه عبارتند از:

۱.مقرون به صرفه بودن

نصب آسانسورهای بدون موتورخانه مقرون به صرفه تر است. اگر می خواهید در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی کنید، این سیستم، می تواند کاربری آسانسورها را جذاب تر کند.

۲.انعطاف پذیری برای طراحی ساختمان

آسانسورهای روملس، فضای کمتری را اشغال می کنند. همه ماشین آلات به جای اینکه در یک اتاق جداگانه قرار بگیرند، در بالای چاه آسانسور و مسیر بالابری قرار دارند. پس این مزیت بزرگ، به ویژه در ساختمان هایی با فضای محدود، یا موقعیت مکانی نامتعارف، بسیار مفید است.

۳.بهره وری خوب انرژی

آسانسورهای بدون موتورخانه، از نظر مصرف انرژی، کارآمدتر هستند. این کارایی، به دلیل فناوری موجود در موتورهای گیرلس ( موتورهای سنکرون مغناطیس دائمی) و سیستم های کنترل پیشرفته است.

۴.طول عمر بیشتر و هزینه های نگهداری کمتر

آسانسورهای روملس، هزینه اولیه بالاتری دارند، یعنی گران قیمت هستند؛ اما هزینه‌های نگهداری و سرویس دوره ای آن کمتر است و طول عمر بیشتری دارند. این ماندگاری و افزایش طول عمر، آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه در دراز مدت تبدیل می کند.

اطلاعات مهم که باید در خرید آسانسورهای روملس بدانید!

وقتی برای خرید آسانسورهای بدون موتورخانه برنامه ریزی می کنید، چند سوال مهم هست که نیاز دارید درباره اش بیشتر بدانید. ما مهم ترین نکات و سوالات را برایتان آورده ایم؛ خوشبختانه، کارشناسان فروش در بهترین شرکت آسانسور، شما را در هر زمینه ای راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول مشتریان برای خرید آسانسورهای بدون موتورخانه

۱.آیا آسانسورهای روملس، ایمن هستند؟

آسانسورهای روملس به بسیاری از گزینه های تأمین ایمنی، نظیر سوئیچ ‌های توقف اضطراری، قفل درب‌ها، لرزه گیرهای سرعت بالا و … مجهز شده‌اند. این آسانسورها برای جلوگیری از تصادف و تضمین ایمنی مسافران، طراحی شده است.

۲.آیا آسانسورهای روملس، هیدرولیکی هستند؟

آسانسورهای روملس می توانند هیدرولیکی یا کششی باشند. در آسانسورهای هیدرولیکی، از یک پیستون برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور استفاده می شود. اما آسانسورهای کششی، از یک سیستم طناب و یک وزنه تعادل برای حرکت کابین در امتداد ریل هدایت کننده، بهره می برند.

۳.آیا آسانسورهای روملس برای ساختمان های بسیار مرتفع، مناسب هستند؟

آسانسورهای بدون موتورخانه معمولاً برای ساختمان هایی با ارتفاع کم تا متوسط، مناسب تر هستند. برای آسمان خراش ها و برج های بلند، بهتر است از انواع آسانسورهای دارای موتورخانه استفاده کنید.

۴.قیمت آسانسور بدون موتورخانه چقدر است؟

هزینه آسانسور MRL بسته به عوامل زیادی می تواند متفاوت باشد که برخی از مهم ترین آنها در قسمت زیر مشاهده می کنید:

  • اندازه و ظرفیت آسانسور
  • نوع سیستم محرک (هیدرولیک یا کششی)
  • تعداد توقف ها و طبقات
  • مواد و مصالح مورد استفاده در ساخت آسانسور
  • طراحی و ساخت کابین آسانسور
  • تجربه و تخصص شرکت تولید کننده

برای خرید آسانسور روملس، با شرکت آسانسور فعال تماس بگیرید…

آسانسورها، تجهیزاتی بسیار مهم در هر ساختمان هستند. ایمنی و زیبایی در راستای همدیگر اهمیت دارد. قیمت آسانسور نیز برای همه مشتریان مهم است. نحوه کار آسانسور، تولید نویز و یا روان بودن حرکت کابین، از معیارهای مهم در خرید هستند. لذا توصیه می کنیم از طریق یک شرکت خوب و معتبر برای خرید آسانسور روملس و یا سایر مدل های موجود اقدام نمایید.

شرکت آسانسور فعال، تولید کننده و مرجع تخصصی فروش انواع آسانسور با کاربری های متنوع است. می توانید محصولاتی با کیفیت و با قیمت های استثنایی را از این شرکت خریداری نمایید. این شرکت سابقه ای درخشان در تجهیز پروژه های ساختمانی مختلف دارد، بنابراین از هر نظر تأیید شده است. کافیست برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم، با کارشناسان فروش تماس بگیرید. امکان خرید آسانسور روملس از تمامی شهرهای ایران نیز فرآهم شده است.