آیا از ربات اینستاگرام استفاده کنیم؟

آیا از ربات اینستاگرام استفاده کنیم؟

در سال های اخیر روش های مختلفی برای توسعه کسب و کار اینستاگرام به افرادی که در این زمینه فعال هستند معرفی شده است که برخی از آنها در بین کاربران بسیار محبوب شده اند، هرچند نتایجی که به دست می آورند همیشه آن چیزی نیست که این افراد انتظار داشتند. استفاده از ربات اینستاگرام چند سالی است که یکی از روش هایی است که برخی از کسب و کارهای اینستاگرامی از آن استفاده می کنند، اما خوب بودن یا نبودن استفاده از این ربات ها همیشه مطرح بوده است.

یکی از پرکاربردترین اصطلاحات امروزه در فضای مجازی، ربات اینستاگرام است. ربات اینستاگرام ابزاری است که در مورد آن چیزهای زیادی گفته می شود. برخی آن را کاملا مفید و راحت می دانند و برخی دیگر به شدت استفاده از آن را ممنوع می کنند. حال سوال این است که حق با کدام گروه است؟

برای پاسخ بهتر به این سوال ابتدا باید بدانیم ربات اینستاگرام دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد.

به طور کلی، یک صفحه اینستاگرام برای افزایش سرعت رشد خود نیاز به تعامل مداوم بر روی پلتفرم دارد. هرچه یک صفحه در بین نظرات صفحات دیگر بیشتر مشاهده شود، پست های دیگر کاربران را لایک کند، پست ها و داستان های بیشتری داشته باشد و به طور کلی تعامل بیشتری داشته باشد، احتمال دیده شدن آن بیشتر می شود. نتیجه دید بیشتر، بازدید بیشتر از این صفحه و در نهایت افزایش تعداد فالوورها و لایک هاست.

ربات اینستاگرام چیست؟

آیا باید از ربات اینستاگرام استفاده کنم؟ ربات اینستاگرام چگونه به من کمک می کند؟ آیا استفاده از این ربات می تواند برای اکانت من مشکل ایجاد کند؟ اینها سوالاتی است که در سال های اخیر به خصوص با رشد کسب و کارهای اینترنتی در اینستاگرام به کرات مطرح شده است. ربات های اینستاگرام می توانند جذابیت های زیادی برای افرادی که می خواهند کسب و کار خود را در این پلتفرم توسعه دهند، داشته باشند. این ربات ها به شما کمک می کنند تا با سایر حساب ها تعامل خوبی داشته باشید و در مدت زمان کوتاهی فالوورهای خود را افزایش دهید. خب، به نظر می رسد ربات های اینستاگرام بسیار جذاب هستند و با استفاده از آنها می توانیم به زودی تجارت خود را توسعه دهیم، اما آیا همه چیز به همان سادگی که به نظر می رسد؟ قطعا نه!

بهتر است ابتدا نگاه دقیق تری به عملکرد این ربات ها بیندازید تا بتوانید با دقت بیشتری در مورد آنها قضاوت کنید. ربات اینستاگرام یک سیستم خودکار است که پست ها را لایک می کند، اکانت افراد را دنبال می کند و از طرف شما برای پست های مختلف کامنت می گذارد. در واقع سیستم عامل این ربات ها به این صورت است که شما یک جمعیت هدف برای ربات خود تعریف می کنید، مثلاً کسب و کار شما مربوط به فروش گیاهان داخلی است، جمعیت هدف شما در اینستاگرام کاربران علاقه مند از طریق خرید گل و فضای داخلی هستند. گیاهان پس از تعیین جمعیت هدف، ربات شما به سراغ این افراد می رود و سعی می کند با آنها تعامل داشته باشد، مثلاً عکس های آنها را لایک کند یا از طرف حساب خود برای آنها نظر بگذارد. ربات اینستاگرام تمام تلاش خود را می کند تا مانند یک کاربر واقعی رفتار کند. اگر بخواهیم یک موقعیت ایده آل را در نظر بگیریم، ربات اینستاگرام کارهایی را از طرف شما انجام می دهد که مخاطبین بیشتری را به صفحه شما جذب می کند، کارهایی که مثلاً اگر زمان نامحدودی داشتید خودتان انجام می دادید.

ربات اینستاگرام چگونه کار می کند؟

مطمئناً قبلاً اهمیت تعامل با مردم در اینستاگرام را درک کرده اید؟ اگر به دنبال جذب فالوور واقعی اینستاگرام هستید، باید با مخاطبان هدف خود درگیر شوید تا آنها شما را بشناسند و در نهایت به کسب و کار شما علاقه مند شوند و صفحه شما را دنبال کنند.

ربات اینستاگرام دقیقاً این کار را برای شما انجام می دهد. در واقع، همان کارهایی را انجام می دهد که باید در اینستاگرام انجام دهید تا فالوور داشته باشید. ربات اینستاگرام کاملاً قابل برنامه ریزی است، به این معنی که می توانید دقیقاً همان کارهای روتینی را که روی ربات انجام می دهید تنظیم کنید.

به عنوان مثال، شما یک صفحه در قسمت لباس زنانه دارید. مخاطبان شما زنانی هستند که به مد علاقه دارند. شما می توانید ربات خود را طوری پیکربندی کنید که فقط با این افراد تعامل داشته باشد. به عنوان مثال، با حساب خود به صفحه آنها بروید، عکس های آنها را لایک کنید و در مورد پست های آنها نظر دهید. با این کار، مخاطبان هدف شما با صفحه شما آشنا می شوند و شما را دنبال می کنند. در واقع، ربات‌های اینستاگرام طوری طراحی شده‌اند که مانند انسان‌ها رفتار کنند تا اینستاگرام به ربات بودن آنها مشکوک نشود. بالاخره این فعالیت ها را دقیقا با اکانت شما انجام می دهد و تا حدی مشکوک نخواهد بود.

ربات اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای ربات اینستاگرام این است که هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها برای افزایش تعداد فالوور دارد. مثلا در مقایسه با تبلیغات در اینستاگرام به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. با پرداخت ماهیانه بین ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان می توانید ربات اینستاگرام را در صفحه خود فعال کنید و ماهیانه حدود ۳ تا ۵۰۰۰ فالوور واقعی جذب کنید.

مزیت بعدی داشتن ربات اینستاگرام این است که می تواند به طور خودکار فعالیت های مورد نظر شما را بدون نیاز به حضور شما انجام دهد. ربات های اینستاگرام هوشمند و همه کاره هستند. به عبارت دیگر، شما فقط باید اهداف خود را روی ربات تنظیم کنید تا دقیقاً همان کار را برای شما انجام دهد.

یکی دیگر از مزایای ربات اینستاگرام جذب فالوورهای هدفمند برای شماست. این بدان معنی است که می تواند دقیقاً مخاطبان هدف شما را هدف قرار دهد و آنها را به صفحه شما جذب کند. به عنوان مثال، می توانید ربات را برای جذب از طریق هشتگ های مرتبط با کسب و کار خود پیکربندی کنید.

آخرین مزیت ربات های اینستاگرام ارسال مستقیم خودکار با متن دلخواه است. می‌توانید ربات اینستاگرام خود را طوری پیکربندی کنید که متن‌هایی را برای ارسال پیام‌های مستقیم به افراد مورد نظرتان از پیش تعریف کنید. همچنین می‌توانید برای افرادی که اخیراً شما را دنبال کرده‌اند پیام خوشامدگویی ارسال کنید.

بهترین ربات های اینستاگرام

توسعه دهندگان مختلف در سراسر جهان در حال ایجاد و ارائه خدمات برترین ربات اینستاگرام هستند. در ایران نیز گروه هایی هستند که ربات های اینستاگرام موثری را طراحی کرده اند. با این حال، برخی از شناخته شده ترین خدمات جهانی در این زمینه عبارتند از:

ربات Combin 

یکی از شناخته شده ترین ابزارها برای رشد در اینستاگرام؛ Combin به کاربران خود اجازه می دهد تا ارسال پیام ها و داستان ها را برنامه ریزی و هماهنگ کنند و به افزایش مشترکین و تعامل کمک می کند.

ربات اینستاگرام از وب سایت RobotPack.ir

آزمایشی آزمایشی

Ingramer 

سرویس Ingramer گزینه بسیار مناسبی برای صفحات تجاری خاص است. این سرویس می تواند تعداد زیادی مخاطب را از طریق هشتگ به صفحه هدایت کند. همچنین دارای ابزارهایی برای هماهنگ کردن ارسال یا پاسخ به پیام های مستقیم است.

ربات SocialSensei

سرویس SocialSensei یکی از خدمات پیشرو است که سابقه همکاری با بسیاری از اینفلوئنسرها و افراد مشهور را دارد. یکی از مهمترین ویژگی های SocialSensei خدمات پیشرفته آن در زمینه تبلیغات اینستاگرام است. البته این سرویس گران خواهد بود.

استفاده از ربات اینستاگرام؛ خوب یا بد؟

بسیار طبیعی است که کسب و کارهای اینستاگرامی سعی در افزایش بازدید از صفحه خود و افزایش فالوور اینستاگرام خود داشته باشند. از طرفی با افزایش مخاطبان این صفحات ممکن است دیگر فرصت پاسخگویی به حجم بالای درخواست ها و ارتباط با مشتریان خود را نداشته باشند. در این شرایط استفاده از روش های میانبر همچنان جذاب و مفید به نظر می رسد. استفاده از ربات اینستاگرام چندین سال است که توسط برخی از صفحات اینستاگرام استفاده می شود. استفاده از این ربات ها همیشه موافقان و مخالفانی داشته است.

طرفداران استفاده از ربات اینستاگرام به مزایای آن و زمان صرفه جویی در استفاده از آنها اشاره می کنند. از سوی دیگر، مخالفان استفاده از چنین ربات‌هایی نیز دلایل منطقی خود را در مورد عدم تأثیر واقعی این ربات‌ها بر عملکرد صفحه و توسعه کسب‌وکار دارند و اثبات آن به وضوح در طرف مخالفان استفاده از ربات‌ها است. ربات های اینستاگرام . تاکنون، شواهد زیادی نشان داده است که استفاده از این ربات‌ها در درازمدت هیچ تأثیر مثبت و مستقیمی بر بهبود عملکرد صفحه کسب‌وکار نخواهد داشت و نتایجی که به دست می‌آورند اغلب گذرا و غیرقابل اعتماد است. در این بین، مهمترین آنها قوانین خود پلتفرم اینستاگرام است. اینستاگرام استفاده از ربات ها را جدی می گیرد و استفاده از چنین روش هایی را برای توسعه صفحات تجاری تایید نمی کند.

منبع: ترنجی