آیا واکسن کرونا در ایران رایگان خواهد بود؟

آیا واکسن کرونا در ایران رایگان خواهد بود؟

بنا به گفته سازمان غذا و دارو عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان است و توزیع این واکسن فقط از طریق شبکه بهداشت و درمانمی باشد.از آنجایی که این واکسن هنوز به طور کامل توزیع نشده بهتر است بسیار مراقبت کنید و به شهرهای شمالی نروید اگر هم قصد رفتن به سفر را دارید از اجاره ویلا در شمال رنتی جا اقدام به اجاره ویلا کنید چرا که این ویلاها به خوبی ضدعفونی شده و بسیار تمیز می باشند تا شما نگرانی برای اقامت در اجاره ویلا نداشته باشید.

آیا واکسن کرونا رایگان است؟

همانطور که گفتیم طبق سازمان غذا و دارو واکسیناسیون بین تمامی مردم باید به صورت رایگان عرضه شود. البته نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای مختلف این واکسن رایگان می باشد و نباید در قبال آن هزینه ای پرداخت کنید.

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

سایت ” جهان ما در آمار” ((Our world in Dataآمار تعداد تزریقاتی که در کشورهای مختلف انجام شده را نشان می دهد. بر اساس آمار این سایت در ایران مجموعا ۱۲۴ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که واکسن کرونا باید به طور رایگان در اختیار مردم قرار گیرد این واکسن در تمامی کشورهای مختلف به طور رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

طبق گفته کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران مدعی است که عرضه واکسن کرونا در جهان با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو است.

جهانپور گفته است: “عواملی همچون کندی تولید، کمبود جهانی برخی مواد اولیه و جانبی نظیر رزین، ژل و مدیا موجب عرضه محدود واکسن حتی نسبت به برنامه‌های وعده داده شده تولیدکنندگان شده و عملا به تاخیر و خلف وعده در تحویل واکسن منجر شده است”.

واکسیناسیون عمومی در کشور از چه زمانی آغاز می‌شود؟

علی ربیعی سخنگوی دولت در گفتگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال این چنین پاسخ داد:

ایران برای خرید حدود ۴۲ میلیون دز واکسن وارداتی از مسیر خرید مستقیم و واردات از سبد کوواکس از ماه‌ها قبل اقدام کرده و تا امروز حداقل خرید بیش از ۲۱ میلیون دز واکسن قطعی شده است، البته برنامه تحویل این واکسن‌ها لزوما با توافقات قبلی و وعده تولیدکنندگان و تامین کنندگان منطبق نیست، چنانکه پیش بینی تحویل حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن تا پایان سال ۹۹ عملا بطور کامل محقق نشده است، البته این تاخیر معضل جهانی است و تقریباً هیچ کجای جهان تحویل واکسن کرونا دقیقاً با برنامه زمانبندی شده قبلی پیش نرفته است و این امر حتی به برخی اختلافات بین دولت‌ها نیز دامن زده است.

وی افزود: با این حال در روزهای آتی نیز مجدداً محموله‌های واکسن از روسیه، چین و کوواکس وارد کشور خواهد شد و این روند با تولید مشترک واکسن و تولید واکسن های داخلی در اواخر بهار بصورت تصاعدی ادامه خواهد یافت.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون عمومی در کشور از چه زمانی اغاز می‌شود؟ گفت: طبق سند، واکسیناسیون مطابق برنامه با ورود واکسن های خریداری شده جمعیت هدف واکسینه خواهند شد و واکسیناسیون عمومی توام با استفاده از واکسن‌های تولید داخل انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: لذا اگرچه واکسیناسیون از ۲۱ بهمن ماه آغاز شده ولی روند واکسیناسیون، اواخر بهار، تابستان و پاییز برای قسمت اعظم افراد انجام خواهد شد و تا رسیدن به نقطه هدف یعنی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

رپورتاژ آگهی