اتصالات فولادی شامل چخه واردی میشوند

اتصالات فولادی شامل چخه واردی میشوند

اتصالات فولادی همان اتصالات فلزی هستند که در صنعت و سازه‌ های فلزی بسیار پرکاربرد هستند. این نوع اتصالات کاربرد های فراوانی دارند و در لوله کشی های ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند.

اتصالات فولادی شامل موارد زیر میشود

اتصالات مانیسمان : این نوع از اتصالات فلزی به شکل جوشی متصل می شوند و به همراه لوله های مانیسمان و درزدار مورد استفاده قرار میگیرد ، که در فرآیند ساخت آن ها از هیچ وجه از درز جوشی استفاده نمی شود . اتصالات مانیسمان مناسب برای سیستم های دما و فشار بالا می باشد . اتصالات مانیسمان در ضخامت های متفاوت از جمله اتصالات مانیسمان رده ۴۰،SGPوSTD در سایت بازار پایپ پایپ موجود می باشد .

اتصالات مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته می شوند با توجه به نامشان ، هیچ درزی بر روی این  اتصالات نمی باشد و همچنین در اصطلاح به آن ها سیم لس(Seamless pipe) گفته می شود. این اتصالات به وسیله کشش یک شمش تو پر روی یک میله حفره ساز برای ایجاد پوسته تو خالی ساخته می شوند. از اتصالات مانیسمان یا همان اتصالات بدون درز برای پروژه هایی با فشار و دمای بالا استفاده می شود.

 اتصالات سیاه درزدار : این نوع از اتصالات همانند اتصالات مانیسمان میباشند، این نوع از اتصالات فلزی به صورت جوشی به کار می رود و تفاوت آن با اتصالات مانیسمان در فرآیند ساخت آن ها می باشد . این اتصالات با استفاده از روش قالب و با درز جوش در بدنه آن ها ساخته می شود که که میزان تحمل فشار و دمای پایین تری نسبت به اتصالات مانیسمان دارند .

اتصالات دنده ای گالوانیزه : این نوع از اتصالات به صورت رزوه ای بوده و اتصال آن با لوله های گالوانیزه می باشد ، سطح این اتصالات به صورت گالوانیزه بوده و مناسب برای مناطقی می باشد که رطوبت زیادی دارند و احتمال زنگ زدگی و خوردگی آن بالا می باشد هست . اتصالات گالوانیزه با برندهای توپی برزیل ، مک چین و جورج فیشر در سایت بازار پایپ  موجود می باشد .

۴- اتصالات فشار قوی : این نوع از اتصالات فلزی دارای دو نوع دنده ای و ساکت ولد می باشند که با عنوان فشار قوی شناخته میشوند  . نوع دنده ای آن نسبت به اتصالات دنده ای گالوانیزه فشار و دمای بسیار بالاتری را تحمل می کند . الیاژ های این نوع اتصالات طبق استاندار ها میباشد که مقومت و فشار بالا را متحمل میشوند

جهت اتصال لوله های با فشار بالا به یک دیگر مورداستفاده قرای می گیرند. این اتصالات بر اساس قابلیت تحمل فشاری که دارند به کلاس های ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۶۰۰۰ تقسیم بندی می شوند. از مهم ترین مزایایی که این نوع اتصالات نسبت به اتصالات قوی ساکت دارند می توان به نصب اسان و نبود هزینه جوشکاری اشاره کرد اما اتصالات فشاری قوی ساکت نسبت به اتصالات فشار قوی دنده ای آب بندی بهتری دارند.

انواع اتصالات

اتصالات به غیر از نوع الیاژ ای که دارند به شکل های مختلفی برای مصارف مختلفی تولید میشوند که به برسی هر کدام پرداخته ایم .

زانویی

یکی از پایه‌ای‌ ترین و مهم‌ترین اتصالات موجود است که درواقع کار جهت دادن لوله و گسترش شبکه لوله را به‌وسیله آن انجام می‌دهیم. زانویی‌ها عموماً به دو صورت ۴۵ درجه و ۹۰ درجه موجود هستند. که برای تغیر جهت در خطوط لله مورد استفاده قرار میگیرد

سردنده

سردنده نوعی از اتصالات است که از آن برای اتصال لوله به یک شیر جهت قطع یا وصل کردن جریان در خطوط لوله  استفاده می‌شود. سردنده یک قطعه فلزی است که یک‌ طرف آن رزوه دار یا به صورتدنده ای و طرف دیگر قابلیت جوش دارد. انواع سردنده بر اساس نوع رزوه آن‌ها از یکدیگر متمایز می‌شوند.

سه راهی

یکی از اتصالات لوله است که برای جدا کردن یک انشعاب از لوله، از آن استفاده می‌شود. درواقع سه‌راهی قطعه‌ای است که یک انشعاب با زاویه ۹۰ درجه از آن خارج می‌شود. اتصال خارج‌شده می‌تواند کوچک‌تر از لوله اصلی یا بزرگ‌تر و یا هم‌اندازه باند.

بوشن

 یک قطعه استوانه‌ای شکل و توخالی است که کاربرد آن اتصال بین دو لوله است. این استوانه فلزی که می‌تواند از جنس چدن و یا گالوانیزه باشد. بوشن از داخل قابلیت اتصال داشته و لوله‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند.

تبدیل

نوعی از اتصالات است که یک لوله با قطر بالا را به یک لوله با قطر پایین‌تر متصل می‌کند. این قطعه دو نوع غیر هم‌مرکز و هم‌مرکز دارد و به آن کاهنده نیز گفته می‌شود.

کپ جوشی

قطعه‌ای است فلزی که با جوش دادن به انتهای لوله آن را مسدود می‌کند. کپ ها بر اساسی شکلی که دارند به انواع گود و تخت تقسیم می‌گردند.

مغزی

 یکی از قطعات اتصالات دیگری است که برای پیوند دو لوله استفاده می‌شود. مغزی یک قطعه فلزی است که دو سر آن محل‌های اتصالی به‌صورت نرینگی دارد و عموماً در موارد فشار پایین استفاده می‌شوند.

مهره ماسوره

 قطعه‌ای پرکاربرد برای اتصال تقریباً موقت بین دو لوله است که به‌راحتی می‌توان آن را جدا نمود. اتصال مادگی، اتصال نرینگی و یک‌مهره سه جزء اصلی این قطعه هستند. از این قطعه می‌توان در مصارف شهری و کم‌فشار به‌صورت مفیدی استفاده نمود.

بازار پایپ

فروشگاه لوله و اتصالات بازار پایپ با تجربه و فعالیت در زمینه فروش لوله اتصالات و شیرالات نمایندگی برندهای برتر عرضه کننده محصولات کارخانجات معتبر فروشگاه بازار ایپ با استقرار در بازارآهن شادآباد و انبار مناسب کالا آماده ارائه بهترین شرایط خرید و مشاوره برای تأمین تجهیزات موردنیاز پروژه های ساختمانی و عمرانی و صنعتی است.