اتفاق تلخی که مرا به ثروت فراوان رساند

اتفاق تلخی که مرا به ثروت فراوان رساند

چند سال پیش در خیابان با یک کامیون حامل آجر تصادف کردم که موجب شد من با تجارت این محصول آشنا شوم. این تصادف باعث شد که من بر روی انواع آجر از جمله سفالین، کف و قزاقی سرمایه گذاری کنم و درآمد خوبی به دست بیاورم.

آجر سفالین

مواد اولیه آجر سفالین همانند دیگر آجر ها از خاک رس و خاک سفال می باشد.

آجر سفالی برای ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد و دارای رنگ ها و اشکال مختلف می باشد که از جمله ویژگی‌های این آجر جذب آب کم می‌باشد، بنابراین بر روی آن سوراخ‌های تعبیه می‌شود که به راحتی ملات وارد آن شده و در ساختمان سازی مقاومت و دوام بیشتری داشته باشد.

این آجرها وزن کمی نسبت به حجم خود دارند، بنابراین برای حمل و نقل و استفاده در دیوار چینی ساختمان بسیار مناسب می باشد و همچنین شکل و طرح مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان دارد.آجرسفالی از جمله مصالح اولیه ساختمانی می باشد که افراد برای ساخت ساز از آن استفاده می‌کنند و جزوه فراوان ترین و پرکاربردترین انواع آجر ها می باشد.

این آجر ها با انواع روش های تولید می‌شود که متداول ترین انواع روش های تولید آن ها شامل: آجر قالبی؛ که ارزان ترین و پرمصرف ترین آن ها می باشد و در آن آجر ها به صورت دست ساز تولید می‌شود که فرد با دست گل را در قالب ریخته تا خشک شود، و آجر سفال صنعتی؛ که در کارگاه های صنعتی تولید می شود ت فقط از لحاظ رنگ با آجر های دست ساز یکی می باشد و مواد اولیه آن علاوه بر خاک رس مواد دیگری نیز می باشد و درنتیجه کیفیت آن بسیار بالاتر از آجرهای قالبی است.

آجر قزاقی

زمانی که قزاقها به ایران وارد شدند سازمان و اداره های خود مانند سربازخانه ها را با استفاده از این آجر بنا کردند به همین دلیل این محصول به آجرهای قزاقی معروف است و مرکز تولید آن در شهر یزد می باشد در تهیه آجر قزاقی از مواد اولیه بسیار با کیفیت استفاده می شود به گونه ای که دوام زیادی دارد و برای سالیان سال می توان از آن استفاده کرد و با توجه به رنگ بندی خاصی که دارد نیاز به رنگ آمیزی ندارد و با رنگ اولیه  بسیار زیبا و جذاب می باشد و شکوه و زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد. قیمت این آجر متغیر و در نوسان می باشد و عوامل مختلفی مانند کیفیت، سایز، نوع برند، تولید کننده و غیره بر قیمت آن تاثیر گذار هستند هر چه کیفیت آن بالاتر باشد مسلما برای خرید هزینه بیشتری باید پرداخت شود و همچنین از عوامل مهم دیگری که بر قیمت تاثیر مستقیم دارند رنگ آجر است.

آجر سفید رنگ نسبت به آجرهای رنگی ارزان تر می باشد اگر قصد خرید این آجر را دارید باید از قیمت روز آن اطلاع داشته باشید به همین دلیل برای آگاهی از قیمت آن بهتر است به کارگاه های تولید آن در شهر یزد مراجعه نمایید و با توجه به نوع کاربرد و میزان بودجه آجر دلخواه را خریداری کنید و از کیفیت و زیبایی آن در ساختمان سازی بهره مند شوید و از بناهایی با طراحی کاملا ایرانی لذت ببرید.

آجر کف

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را کمی بیشتر با آجر کف و تجارت آجر کف آن آشنا کنیم آجر ها طی چند قرن گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده اند برای مثال می توان به این موضوع اشاره کرد. که در اوایل پیدایش آجر کف برای ساخت این محصول از موادی مانند خاک رس و کاه استفاده می شده است که پس از مخلوط کردن این دو با استفاده از پا شروع به کوبیدن این مخلوط می کرده اند و در مرحله بعد مخلوط را در قالب های مخصوص می ریختند و در مقابل آفتاب قرار می داند تا خشک شود. اما امروزه هم مواد تشکیل دهنده و هم فرایند تولید آجر تغییر پیدا کرده است و ما شاهد انواع آجر از نظر کیفیت و دوام می باشیم که در امور مختلف استفاده می شوند و جزو اصلی ترین اقلام مصرفی در ساخت و ساز می باشد.