اجرای آزمایشی طرح حامی‌یابی برای بیماران نیازمند در خراسان رضوی

اجرای آزمایشی طرح حامی‌یابی برای بیماران نیازمند در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری صبح شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد، توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان را مهمترین مأموریت این نهاد عنوان و اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰۴ هزار اشتغال برای جامعه هدف ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هدف گذاری امسال کمیته امداد را ایجاد ۵۰۰ هزار شغل بیان کرد و افزود: نیمی از این تعداد برای اقشار نیازمند غیر مددجوی این نهاد یعنی دهک‌های اول تا پنجم در نظر گرفته شده است.

وی با قدردانی از همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات اشتغال، گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نیاز است که در همین راستا زمینه بهره‌مندی ۱۵۰ هزار نفر از دوره‌های مهارت آموزی برنامه‌ریزی شده است.

بختیاری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال کل کشور توجه خاصی به ایجاد اشتغال داشته است، گفت: امسال ۲۵۰ هزار ریال برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی مددجویان این نهاد در نظر گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۵۰ درصد از شاغلان مددجوی این نهاد را زنان سرپرست خانوار دارای فرزند یتیم تشکیل می‌دهند، گفت: توجه به ایجاد مشاغل خانگی برای این قشر از اهمیت زیادی برخوردار است تا وظیفه مادری این افراد تحت الشعاع قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت همراهی و هماهنگی بیشتر بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان، از بانک‌های عامل خواست تا اعطای تسهیلات اشتغالزایی را بعد از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اولویت دوم پرداخت تسهیلات خود قرار دهند.

بختیاری از شهرستان گناباد به عنوان یکی از شهرستانهای شاخص در اجرای طرح‌ها و مأموریت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و گفت: با همراهی مسئولان این شهرستان گام‌های خوبی در بخش اشتغال و کارآفرینی برای مددجویان تحت پوشش برداشته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در شهرستان گناباد سرانه واریزی برای ایتام به یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان افزایش یافته که نشان دهنده حمایت مسئولان محلی و همراهی و اعتماد مردم است.

گفتنی است بازدید از طرح‌های اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سخنرانی در همایش رهپویان عاشورایی شهرستان گناباد از دیگر برنامه‌های بختیاری در سفر به این شهرستان بود.

منبع : مهر