اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن ضرورت دارد

اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن در استانداری گیلان، اظهار کرد: مسکن یکی از نیازهای ضرورت دار جامعه است که باید به آن ویژه پرداخته شود.

وی از تعهد ساخت ۴.۵ میلیون مسکن در کشور خبر داد و افزود: دولت سیزدهم تمام همتش را برای اجرای طرح ملی مسکن به کار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات ساخت مسکن در کشور، بیان کرد: طرح ملی مسکن در کنار مشکلات و چالش‌های پیش روی این بخش در حال اجرا است.

مالکی با تاکید بر لزوم همراهی و مشارکت دستگاه‌ها در اجرای طرح ملی مسکن، اضافه کرد: اجرای مو به موی قانون جهش تولید مسکن در لایه‌های مختلف مورد تاکید است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت در تأمین زمین برای ساخت مسکن، افزود: با انعقاد تفاهمنامه‌ای با دانشگاه آزاد، مقرر شد تا زمین‌های در اختیار و مازاد برای ساخت مسکن ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند واگذاری زمین در روستاها تسهیل بخشیده می‌شود، گفت: ساخت مسکن روستایی و تسهیل بخشی در این حوزه مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم است.

مالکی با بیان اینکه بازار اجاره و بهای مسکن کنترل و تنظیم می‌شود، اضافه کرد: کنترل بازار اجاره و بها و همچنین مالیات بر خانه‌های خالی برنامه راهبردی دولت است.