اجرای ۷ دوره تربیت مربی کشوری در رشته‌های تخصصی امداد و نجات

اجرای ۷ دوره تربیت مربی کشوری در رشته‌های تخصصی امداد و نجات

به گزارش خبرگزاری مهر، مهراب شریفی‌سده از اجرای هفت دوره تربیت مربی کشوری در رشته‌های تخصصی امداد و نجات در پاییز و زمستان سال جاری خبر داد و گفت: آموزش این تعداد مربی گام بزرگ اداره کل آموزش‌های تخصصی پس از چندسال انتظار و منطبق بر نیاز آموزشی تیم‌های عملیاتی امداد و نجات در سطح کشور بود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این دوره‌ها از ۹ آذرماه تا ۸ بهمن‌ماه سال جاری برای تربیت مربی کشوری در ۳ رشته نجات در حوادث جاده‌ای، کوهستان و محیط‌های آبی با شرکت ۱۷۵ نفر برگزار شد که ۱۲۸ نفر از آن‌ها موفق به قبولی در آزمون پایانی و اخذ گواهی مربی‌گری شدند.

وی افزود: استان گیلان میزبان شرکت‌کنندگان ۸ استان، خراسان شمالی ۵ استان، اصفهان ۹ استان و استان‌های خوزستان و کرمان میزبان مربیان همه ۳۲ استان کشور بودند.

شریفی‌سده گفت: در روزهای برگزاری این دوره‌ها امکانی فراهم شد تا در حاشیه برگزاری کلاس‌ها با نجاتگران و مربیان سراسر کشور بحث و تبادل نظر خوبی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دوره‌های تربیت مربی برگزار شده در هر ۳ رشته نجات در حوادث حمل‌ونقل جاده‌ای، جست‌وجو و نجات در کوهستان و نجات در محیط‌های آبی به صورت عملی و تئوری بوده و تدریس در این کارگاه‌ها را مربیان پیشکسوت و باتجربه نجات برعهده داشته‌اند.

منبع : مهر