احمد زارع (Ahmad Zare) آشنایی با مو و انواع آن

احمد زارع (Ahmad Zare) آشنایی با مو و انواع آن

بیگرافی احمد زارع (Ahmad Zare) :

احمد زارع (Ahmad Zare) از معروفترین پیرایشگران ایران کار خود را از دوازده سال پیش و در دبی با گذراندن دوره های بین المللی و تحت نظر اساتید مجرب در این زمینه آغاز کرد و پس از آن با راه اندازی آکادمی احمد زارع (Ahmad Zare) تا کنون بیش از ۲۰۰۰ فارق التحصیل داشته است و هم اکنون نیز در ترکیه (Turkey) اقدام به گسترش کار خود کرده و است ، احمد زارع (Ahmad Zare) دارای مدارک BRS امریکا و QL انگلیس میباشید اگر به حرفه آرایشگری و پیرایش علاقه دارید میتوانید از طریق یکی از راه های ارتباطی ذیل به آکادمی احمد زارع Ahmad Zare ارتباط برقرار کنید:

Instagram: @barberahmadzare (ahmadzare)

Website: http://ahmadzare.academy

احمد زارع (Ahmad Zare) آشنایی با آناتومی مو:

۱- پوشش خارجی (کوتیکول)

خارجی ترین لایه مو کوتیکول نام دارد. پولک های کوتیکول همانند پولک های بدن ماهی روی یکدیگر قرار گرفته و پوشش نازک و بی رنگ و محافظ روی مو تشکیل می دهند. این پوشش همانند سپری از بخش های داخلی مو محافظت می کند.       

۲- سفیده مو (کورتکس)

لایه میانی مو کورتکس نام دارد. احمد زارع (Ahmad Zare): استحکام و قابلیت کش‌سانی مو مربوط به این لایه می باشد. رنگ دانه های مو در کورتکس مو قرار گرفته اند. کورتکس بخش اصلی مو به حساب می آید و تعیین کننده استحکام و قابلیت انعطاف و رنگ و بافت مو می باشد.

مایع کورتکس مانند چسب سیمانی کار میکند و کراتین های مو را به هم می چسباند. کورتکس از رشته های طناب مانند پروتئینی ساخته شده که کوتیکول از آن محافظت می کند.

چنانچه کوتیکول آسیب ببیند کورتکس بدون محافظت باقی می ماند، و رطوبت خود را از دست می دهد، و عوارضی مثل مو خوره ایجاد می شود. این موضوع در آناتومی مو بسیار مهم است.

۳- مغز مو یا لوله تغذیه (لوله مدولا)

درونی ترین لایه مو مدولا یا مغز مو نام دارد.احمد زارع (Ahmad Zare): مدولا فقط در موهای ضخیم وجود دارد. موهای کُرکی فاقد این لایه می باشند. مدولا عملکرد مشخصی ندارد. احتمالا در راست ایستادن و استحکام مو نقش دارد. مغز  مو یا مدولا ممکن است موجود نباشد یا از بین برود بدون این که تار مو ضعیف شود.

۴- دانه های رنگی مو (پیگمنت ها)

احمد زارع (Ahmad zare) : پیگمنت ها یا رنگ دانه ها رنگ مو را مشخص می کند و دارای دو نوع پراکنده و مجتمع می باشد. نوع پراکنده ملانین ها محسوب می شود، و نوع مجتمع، فئوملانین ها به حساب می آید.

۵- ریشه مو (روت)

نکته مهم از طرف احمد زارع (Ahmad zare) : در آناتومی مو این است که بدانیم ریشه مو در داخل پیاز سر است و از سلول های زنده و فعال تشکیل یافته است که دائما در حال تکثیر هستند. سلول ها موجب بالا زدن قسمت انتهایی کلافه مو به طرف بیرون شده و رشد مو را سبب می شود.

بنابراین، ساقه مو تشکیل می شود و از پوست خارج می گردد. ریشه مو شامل سه بخش است: ۱- حفره ۲- پیاز ۳- پاپیلا

آکادمی احمد زارع (Ahmad Zare Academy)

استاد احمد زارع (Ahmad Zare) دانستنی هایی درباره فولیکول مو :

واحد ساختاری و یا سباسه یک فولیکول مو شامل فولیکول مو با یک غده سباسه ضمیمه و عضله راست کننده مو است. فولیکول مو از سطح اپیدرم شروع می شود. برای فولیکول هایی که موهای انتهایی تولید می کنند، فولیکول مو به عمق درم و گاهی اوقات حتی زیرپوست گسترش می یابد.

در همین حال، فولیکول هایی که موهای زائد را تولید می کنند، فقط تا درم شبکه ای فوقانی گسترش می یابند. سه قطعه مهم فولیکول مو بر روی سر یافت می شود: اینفندیبولوم ، ساقه و بخش تحتانی/ زیرین فولیکول (که شامل پیاز است).

بخش اینفندیبولوم قسمت فوقانی فولیکول است. در سطح اپیدرم شروع می شود و تا دهانه مجرای سباسه گسترش می یابد. ساقه، ناحیه بین ناحیه مجرای سباسه و برآمدگی است. برامدگی ناحیه ای از فولیکول های مشخص شده با درج عضله راست کننده مو است. همچنین برآمدگی شامل چندین سلول بنیادی اپیدرمی است که بخشی از غلاف ریشه خارجی و رنگ با CK19، CK15 و CD200 است. در نهایت، بخش زیرین فولیکول مو از برآمدگی تا پایه فولیکول گسترش می یابد. این بخش حاوی پیاز است که حاوی ماتریکس فولیکولی است که در اطراف و بالای پاپیلا ی پوستی قرار دارد. پاپیلای پوستی حاوی مویرگ ها است. پاپیلا با ماتریکس تعامل دارد که دارای بالاترین میزان میتوز در اندام هاست. ماتریکس بخشی از فولیکول مو است که در آن ماتریکس کراتینوسیت ها برای شکل دهی به غلاف موی درحال رشد تکثیر می شود. ملانوسیت ها در میان سلول های ماتریکس ترکیب شده اند تا رنگ غلاف مو را ایجاد کنند.