اخراج دو مربی و یک کشتی‌گیر از تیم نونهالان

اخراج دو مربی و یک کشتی‌گیر از تیم نونهالان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون کشتی، جاسم امیری سرمربی تیم کشتی فرنگی نونهالان ایران گفت: اولین اردوی آماده سازی جهت شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا با نفرات اول و دوم رقابت‌های انتخابی قهرمانی کشور و همچنین چند کشتی گیر دیگر به همراه مربیان سازنده این کشتی گیران در کمپ تیم‌های ملی کشتی به مدت ۶ روز برگزار شد.

وی سطح کیفی خدمات اردو را مطلوب عنوان کرد و افزود: شرایط کشتی گیران از بدو ورود به اردو از لحاظ مهارت‌ها، تکنیک، تاکتیک، روانشناسی، پیکرسنجی و تست‌های FMS مورد سنجش قرار گرفت.

امیری با بیان اینکه ۷۰ درصد از اردو را به موضوع تکنیک و تاکتیک کشتی گیران اختصاص دادیم، افزود: با توجه به وجود این شکاف بخش عمده تمرینات اردو مربوط به برطرف کردن این موضوع، آموزش و یادگیری بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان با اشاره به اینکه نیمه دوم تیرماه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا به اردن اعزام می‌شویم، ادامه داد: تا اعزام به این رقابت‌ها دو اردو خواهیم داشت که به احتمال زیاد اردوی بعدی از تاریخ ۳۱ خرداد لغایت ۶ تیر در خراسان خواهد بود، همچنین اردوی پیش از اعزام نیز از روز ۱۱ تیر لغایت روز اعزام خواهد بود. کمپ تیم‌های ملی کشتی به لحاظ زیرساختی و تجهیزات مناسب برای برگزاری اردوهای با کیفیت بود و بچه‌ها از این اردو رضایت کامل داشتند و اگر شرایطی وجود داشت که همه اردوها در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شد از لحاظ روانشناختی و انگیزشی با توجه به حضور ملی‌پوشان بزرگسال روی بچه‌ها خیلی مؤثر بود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کشتی گیران در سن رشد قرار دارند، مربیان پایه اگر به کشتی گیران فشار بیش از حد و کاهش وزن حتی نیم کیلو بیاورند از تیم ملی کنار گذاشته خواهند شد. با این سیاست فدراسیون دو مربی و یک کشتی گیر که قرار بود به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند و این قانون را نقض کردند از تیم ملی کنار گذاشته شدند.

امیری در پایان بیان کرد: هدف از این مرحله از رشد کشتی گیران آموزش و یادگیری و ارتقا سطح مهارت‌ها همراه با لذت و تفریح می‌باشد نه رقابت و نتایج گرایی همچنین دستاوردهای ما در این مرحله این بود که از آسیب‌های احتمالی جسمانی و روانی پیشگیری کنیم و به دنبال افزایش طول عمر قهرمانی کشتی گیران، کاهش سطوح بالای ترک کشتی گیران نونهال به دلیل تمرکز بیش از حد بر روی رقابت و کاهش وزن‌های غیر متعارف هستیم.