ادامه درخشش یک پرسپولیس و بازگشت طارمی به اوج/ خبر خوش برای سردار

ادامه درخشش یک پرسپولیس و بازگشت طارمی به اوج/ خبر خوش برای سردار

به گزارش خبرنگار مهر، لژیونرهای فوتبال ایران در هفته اخیر عملکردهای متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند که در این میان مهدی طارمی موفق شد به یک فصل ناکامی پایان دهد و سردار آزمون هم با عبور از دوران مصدومیت به تمرینات رم برگشت.

مهدی طارمی و بازگشت به روزهای اوج

تیم فوتبال پورتو در هفته بیست و نهم لیگ برتر پرتغال و در استادیوم خانگی خود میزبان فامالیسائو بود و در حالی که تا دقایق پایانی بازی با نتیجه ۲ بر یک از حریف خود عقب بود به لطف گل دقیقه ۸۲ مهدی طارمی از شکست گریخت و با تساوی ۲ به ۲ به کار خود در این مسابقه پایان داد.

روزنامه پرتغالی «اوجوگو» پس از این دیدار تصویر اصلی خود را به مهدی طارمی اختصاص داده و با تیتری درشت نوشت: مهاجم ایرانی از یک رسوایی بزرگ برای پورتو جلوگیری کرد.

خبر دیگری که در هفته اخیر طارمی را بر سر زبان‌ها انداخت موضوع اخذ تابعیت پرتغالی از سوی این بازیکن بود. روزنامه « ojogo» پرتغال خبری جنجالی راجع به این بازیکن منتشر و اعلام کرد این بازیکن ایرانی که از سال ۲۰۱۹ به طور پیوسته در پرتغال زندگی کرده است و از سال ۲۰۲۰ هم در ملک شخصی خود سکونت دارد. این روزنامه در ادامه ادعا کرده است که طبق اطلاعاتی که به دست آورده است طارمی گام‌های نخست اداری را برای دریافت ملیت پرتغالی برداشته است و قصد دارد در سال ۲۰۲۴ تابعیت این کشور را به دست بیاورد.

اما کار طارمی در هفته اخیر به اینجا ختم نشد و این بازیکن توانست سرانجام به ناکامی‌های اخیر خود پایان دهد و در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال تیم‌های پورتو و ویتوریا گیمارش به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر یک پورتو به پایان رسید و پورتو راهی فینال شد. طارمی در این دیدار به طور در ترکیب اصلی حضور داشت و یکی از گل‌های پورتو را هم به ثمر رساند و ۸۵ دقیقه بازی کرد.

ادامه درخشش یک پرسپولیس و بازگشت طارمی به اوج/ خبر خوش برای سردار

محمد محبی و یک عنصر سرنوشت ساز

تیم فوتبال «روستوف» در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال روسیه میهمان تیم «فکل» بود که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود روستوف به پایان رسید. محمد محبی ملی پوش ایرانی تیم روستوف در این بازی از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت اما در دقیقه ۶۸ به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد. به دنبال این مصدومیت، محبی در دیدار جام حذفی برابر «اورال» که شامگاه پنجشنبه برگزار شد حضور نداشت و مربی تیم به این لژیونر ایرانی استراحت داد.

علاوه بر این «کووا تیلواپور»، یکی از مدیربرنامه‌های فعال در فوتبال روسیه اعلام کرده است با توجه به اینکه محمد محبی نمایش قابل توجهی در روسیه داشت و علاوه بر روستوف به یک عنصر اصلی در تیم ملی فوتبال ایران نیز تبدیل شد یک سال دیگر در این تیم روسیه‌ای بازی خواهد کرد و با توجه به توانایی‌هایش همچنان به پیشرفت خود در فوتبال جهان ادامه می‌دهد.

پایان مصدومیت سردار آزمون

سردار آزمون، ستاره ایرانی باشگاه رم که در دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ دچار مصدومیت شده بود اخیراًً با اتمام مصدومیت و پس از ۲۵ روز به تمرینات رم برگشت و آماده حضور در ترکیب اصلی جالوروسی است.

آزمون در تمرین اخیر رم حضور فعالی داشت و در مسابقه درون تیمی هم عضو تیم برنده بود که تصویر آن در اینستاگرام باشگاه ایتالیایی منتشر شد.

اتفاق جالب دیگری که در هفته اخیر برای سردار افتاد قهرمانی تیم لورکوزن در بوندسلیگا بود. او که عضو این تیم آلمانی است و به صورت قرضی به «رم» آمده است پس از قهرمانی لورکوزن و طبق قوانین، این قهرمانی در کارنامه ورزشی سردار آزمون ثبت خواهد شد.

ادامه درخشش یک پرسپولیس و بازگشت طارمی به اوج/ خبر خوش برای سردار

شهاب زاهدی و تداوم گلزنی

تیم فوتبال «آویسپا فوکوئاکا» ژاپن در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ژاپن (جی لیگ) میزبان «سانفرسه هیروشیما» بود و با نتیجه تساوی یک به یک متوقف شد.

شهاب زاهدی لژیونر ایرانی آویسپا در این دیدار از ابتدا در خط حمله تیمش حضور داشت و موفق شد در دقیقه ۲۲ تک گل تیمش را با یک ضربه سر تماشایی به ثمر برساند تا سومین گل خود را در این فصل به ثمر رسانده باشد. زاهدی در دقیقه ۷۷ جای خود را به «ولینگتون» داد و از زمین خارج شد.

این تیم سپس در جام حذفی به مصاف تیم دسته سومی «سانفرسه هیروشیما» رفت و با نتیجه یک به یک متوقف شد. زاهدی در این دیدار در لیست نفرات تیمش حضور نداشت.

علیرضا جهانبخش

تیم فوتبال فاینورد در دیداری سخت و خارج از خانه برابر «سیتارد» به میدان رفت و به پیروزی یک بر صفر دست یافت. تنها گل این بازی در دقیقه ۱۸ توسط «هنچو» به ثمر رسید تا فاینورد سه امتیاز ارزشمند این دیدار را کسب کند. علیرضا جهانبخش، ملی‌پوش ایرانی فاینورد، در دقیقه ۸۳ به میدان آمد و دقایق کوتاهی برای تیمش بازی کرد.

در هفته‌های اخیر بحث‌هایی پیرامون بازگشت جهانبخش به لیگ ایران و مذاکره با باشگاه‌هایی نظیر تراکتور و استقلال مطرح شده. موضوعی که کاپیتان تیم ملی آن را تکذیب کرد: «با تمام احترام به تیم‌های ایرانی باید بگویم هیچ مذاکره‌ای در این مورد صورت نگرفته و من از آن خبری ندارم. هدف من ادامه حضور در فوتبال اروپا است. در پایان فصل هم این هدف را دنبال می‌کنم. ابتدا با فاینورد صحبت می‌کنم و بعد تصمیم نهایی را می‌گیرم. همان طور که گفتم، فعلاً تمرکزم روی موفقیت با فاینورد است.»

محمد قربانی

تیم فوتبال اورنبورگ روسیه در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال روسیه میزبان «نیژنی نووگورود» بود که این دیدار با برتری ۳ بر یک «اورنبورگ» به پایان رسید. محمد قربانی لژیونر ایرانی «اورنبورگ» در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۵۸ وارد زمین شد.

اورنبورگ در یکی از مسابقات جام حذفی روسیه هم برابر تیم «دیشنامو مسکو» قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۲ تن به شکست داد. قربانی در این دیدار یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

ادامه درخشش یک پرسپولیس و بازگشت طارمی به اوج/ خبر خوش برای سردار

دوئل قایدی و عزت اللهی در لیگ امارات

در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال امارات تیم‌های الاتحاد کلبا و الوحده برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود الاتحاد کلبا به پایان رسید. تک گل این مسابقه را «ومبرگر» در دقیقه ۴۴ به ثمر رساند. در این بازی احمد نورالهی به طور کامل برای الوحده بازی کرد اما مهدی قایدی در دقیقه ۹۰ از زمین خارج شد.

امید ابراهیمی

در یکی از دیدارهای هفته بیستم لیگ ستارگان قطر تیم فوتبال «الشمال» میزبان «الوکره» بود که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. امید ابراهیمی لژیونر ایرانی الشمال در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و به طور کامل بازی کرد.

الهیار صیادمنش

در هفته سی و سوم ژوپیر لیگ بلژیک و سومین بازی از دور انتخابی سهمیه لیگ کنفرانس اروپا، تیم وسترلو در حالی که اللهیار صیادمنش را برخلاف مسابقات قبل دور از ترکیب و جزو نفرات ذخیره داشت در استادیوم آفاس به مصاف میشلن رفت. یاران صیادمنش که در دو دیدار اخیرشان در مرحله پلی آف ژوپیر لیگ بلژیک ناکام بودند و دو شکست متوالی داشتند، پیروزی مقابل میشلن را در لحظات پایانی از دست دادند و برتری دو بر یک را با شکست سه بر دو عوض کردند.

تیم فوتبال وسترلو که از دقیقه ۳+۹۰ اللهیار صیادمنش را در ترکیب داشت در همین دقیقه هم گل سوم را دریافت کرد و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.