ادعاهای «مایک پمپئو» علیه ایران/ انتقاد از «جو بایدن»

ادعاهای «مایک پمپئو» علیه ایران/ انتقاد از «جو بایدن»

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق دولت ایالات متحده آمریکا در جریان گفتگو با شبکه سعودی العربیه به بیان ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

بر اساس این گزارش، پمپئو در اظهاراتی که به نظر می رسد ناشی از عصبانیتِ حاصل از شکست سیاست فشار حداکثری دولت سابق ایالات متحده آمریکا است، مدعی شد: نظام ایران متشکل از مذهب سالارهای شیطانی است! و هدف این نظام نابودی آمریکا و اسرائیل است.

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه ایران مدعی شد: ایرانی ها درباره تاریخچه برنامه هسته ای خود دروغ گفتند! نمی دانم چرا ما باید با کسانی مذاکره کنیم که درباره برنامه هسته ای خود دروغ گفتند.

این شخصیت سابق آمریکایی درحالی جمهوری اسلامی ایران را متهم به دروغ گویی در خصوص برنامه هسته ای خود می کند که کشورش تاکنون حتی یک سند هم برای اثبات دروغِ بزرگ مسالمت آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران، ارائه نکرده است.

پمپئو در ادامه به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران اشاره کرد و گفت: این قطعنامه خوب بود. البته من شخصا معتقدم که چنین قطعنامه ای باید چندین ماه پیش صادر می شد.

وزیر خارجه سابق آمریکا ضمن متهم کردن ایران به نقض NPT مدعی شد که کشورش به معاهده مذکور پایبند است و ایران نیز باید به آن پایبند باشد! وزیر امور خارجه سابق آمریکا در حالی مدعی نقض NPT توسط ایران شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون هیچگونه گزارشی درباره نقض این معاهده توسط ایران منتشر نکرده است.

در حال تکمیل …

منبع : مهر