ارسال آئین‌نامه انتخابات کمیته المپیک به IOC تا پیش از پایان سال

ارسال آئین‌نامه انتخابات کمیته المپیک به IOC تا پیش از پایان سال

کیکاوس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصویب آئین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی این کمیته که دوشنبه گذشته برگزار شد، گفت: این آئین نامه ملاک برگزاری انتخابات کمیته است البته بعد مصوبات لازم برای اجرایی شدن را گرفت که البته هنوز پروسه های لازم برای آن طی نشده است.

وی با یادآوری اینکه آئین نامه انتخاباتی پیش از مجمع توسط اعضای هیات اجرایی تصویب شده بود، خاطرنشان کرد: این آئین نامه باید مصوبه کمیته بین المللی المپیک را هم بگیرد. به همین منظور آئین نامه موردنظر باید ترجمه شود که هنوز این کار انجام نشده است. البته روز گذشته اقدامات لازم برای ترجمه آئین نامه اجرایی آغاز شد.

سعیدی تاکید کرد: به محض پایان ترجمه، آئین نامه اجرایی را برای کمیته بین المللی المپیک ارسال می کنیم. تلاش مان بر این است تا پیش از پایان سال این اقدام انجام شود تا بتوانیم پیگیری های لازم برای اخذ مصوبه آن را زودتر به سرانجام برسانیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه انتخابات این کمیته تا بعد از بازی های آسیایی به تعویق افتاده است، خاطرنشان کرد: لزوم انجام اقدامات لازم برای برگزاری به موقع انتخابات مصوب شدن نهایی آئین نامه است. به همین دلیل تلاش می کنیم طی روزهای آتی اقدام لازم برای ارسال به IOC به سرانجام برسد تا با در نظر گرفتن حداکثر زمان لازم برای تصویب، بتوانیم به موقع وارد پروسه انتخابات شویم.

وی همچنین در مورد تخصیص بودجه به فدراسیون های ورزشی گفت: تلاش مان این است یک مرحله تخصیص ویژه اسفندماه به فدراسیون ها داشته باشیم اما هنوز اعتبار لازم برای آن را دریافت نکرده ایم. در واقع تخصیص این مرحله منوط به تامین اعتبار است که هنوز انجام نشده است.

منبع : مهر