ارسال اثر از ۲۰ کشور به «پنج»/ ادعای دبیر درباره درجه‌بندی رویداد

ارسال اثر از ۲۰ کشور به «پنج»/ ادعای دبیر درباره درجه‌بندی رویداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رویداد، مهدی شادی‌زاده دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «پنج» گفت: امسال آثار خوبی در بخش رقابت فیلم این جشنواره حضور دارند و تا به امروز که حدود ۲ ماه تا زمان پایان شرکت هنوز فرصت است شاهد ارسال آثار به جشنواره هستیم، آثاری که بعضی از آنها سابقه حضور در جشنواره‌های مشهور جهان از جمله برلین و ونیز را دارند نیز به این جشنواره ارسال شده‌اند.

وی بیان کرد: دبیر بخش فیلم این دوره از جشنواره فرید حامدی است. این هنرمند هم به عنوان فیلمساز و هم آهنگساز در بسیاری از کشورها فعالیت داشته و نیز یک سال به عنوان مشاور فرهنگی ایران در سازمان ملل متحد حضور داشته و تجارب بسیاری در کارنامه خود دارد که این امر به پیشبرد اهداف بین المللی این جشنواره کمک خواهد کرد.

شادی‌زاده افزود: از آنجایی که این جشنواره در رده الف جشنواره‌های بین المللی جهان و بعد از جشنواره‌های مطرحی همچون کن، برلین و ونیز از لحاظ رتبه بندی جهانی قرار گرفته است، می‌تواند در ادامه مسیر خود در سال‌های پیش رو، یک دریچه مهم برای سینمای کشور محسوب شود و من به عنوان دبیر این جشنواره توقع دارم که نه از لحاظ مالی بلکه از لحاظ معنوی سازمان سینمایی کشور حمایت‌های لازم را برای این جشنواره که جز بخش خصوصی در کشور محسوب می‌شود دریغ نکرده و پیشتیبان این جریان باشد.

وی تاکید کرد: از اهداف اصلی ما تعالی فرهنگ و هنر اصیل ایران و نشان‌دادن آن به هنرمندان بین‌المللی است. در نتیجه این موضوع بدون پشتیبانی مسؤولان فهیم و آگاه امکان‌پذیر نیست.

این مستندساز یادآور شد: به دلیل ثبت جهانی این جشنواره و قرار گرفتن رتبه الف در جشنواره‌های جهانی، ارسال آثار از طریق وبگاه فیلم فری وی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدارم یکم تیر مراسم بسیار خوبی در افتتاحیه این جشنواره بین‌المللی داشته باشیم که مکان برگزاری آن به زودی توسط دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.