از دستگیری زورگیر موتورسوار تا کلاهبرداری با ترفند تحصیل در ترکیه

از دستگیری زورگیر موتورسوار تا کلاهبرداری با ترفند تحصیل در ترکیه

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

خاموشی ۹۳ دستگاه استخراج رمز ارز

سرهنگ هدایت بهرامی از کشف ۹۳ دستگاه استخراج رمزارز ۱۰ میلیارد ریالی در کمربندی دوم ورامین خبر داد و گفت: با تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی اخبار و اطلاعاتی در خصوص استخراج غیرمجاز رمز ارز در منطقه کمربندی دوم ورامین جاده دوتویه به دست آوردند و بررسی آن را در دستور کار قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: با هماهنگی مرجع قضائی، مأموران اداره برق و انتظامی در محل شناسایی شده حاضر و با بررسی ولتاژ برق مصرفی و تحقیقات محلی مبنی بر فعالیت مشکوک کارگاه، کارآگاهان موفق به کشف ۹۳ دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر و پاور) شدند.

وی به عدم اخذ مجوزهای قانونی از اداره برق توسط مالک کارگاه اشاره کرد و افزود: در این عملیات پلیس، دو متهم دستگیر شدند و کارشناسان، ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان ری معرفی شدند.

از دستگیری زورگیر موتورسوار تا کلاهبرداری با ترفند تحصیل در ترکیه

دستگیری زورگیر موتورسوار

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای از دستگیری متهمی که با همکاری همدستش از شهروندان عبوری زورگیری می‌کرد، خبر داد و گفت: روز گذشته واحد عملیات کلانتری ۱۰۵ سنایی به‌صورت نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی در حین گشت‌زنی بودند که موتورسواری دوترک را در حالی که با ماسک و کلاه صورت خود را پوشانده بودند را مشاهده و مشکوک شدند و با زیر نظر گرفتن موتورسیکلت مشاهده کردند ترک نشین موتورسیکلت پیاده و با استفاده از چاقو قصد زورگیری از یکی از شهروندان را دارد که دستگیری موتورسواران در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت سرهنگ با بیان اینکه متهمان با حضور مأموران شهروند را رها کرده و از محل متواری می‌شوند، افزود: پس از مدتی تعقیب و گریز، متهمان تعادل خود را از دست داده و بر زمین برخورد می‌کنند و به صورت پیاده به فرار ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این تعقیب و گریز متهمان قصد سرقت موتورسیکلتی را داشتند که موفق به سرقت نشده و در نهایت یکی از سارقان با شلیک پلیس زمین‌گیر و دستگیر می‌شود.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه با حضور به موقع و عملکرد مناسب و هوشمندانه پلیس باعث ناکام ماندن سارقان از سرقت و دستگیری آن‌ها شد، خاطر نشان کرد: این متهم ۲۷ ساله به جرم خود مبنی بر سرقت به شیوه زورگیری معترف و تلاش برای دستگیری همدست وی همچنان ادامه دارد.

از دستگیری زورگیر موتورسوار تا کلاهبرداری با ترفند تحصیل در ترکیه

اجرای طرح دستگیری خرده فروشان مواد مخدر

سرهنگ رسول بهرامی از اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و کشف مواد مخدر خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، کلانتری‌های سرکلانتری دهم پلیس پیشگیری فاتب پس از هماهنگی با مرجع قضائی و شناسایی محل‌های جرم خیز و بوستان‌های آلوده تیم‌های عملیاتی کلانتری‌ها به محل‌های مشخص شده اعزام شدند.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در اجرای این طرح پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق خرده فروشان مواد مخدر و معتادان که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شدند، اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ۲۴ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند و تعداد پنج نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و حدود ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

بهرامی عنوان کرد: در پلیس پیشگیری پایتخت و سرکلانتری دهم این طرح‌ها به‌صورت روزه با هدف ارتقا امنیت اجتماعی و پاکسازی پارک‌ها و تفرج گاه‌ها از فروشندگان مواد مخدر و معتادان اجرا می‌شود.

کشف دلارهای قاچاق در تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای از کشف ۵۴ هزار و ۳۰۰ دلار قاچاق در شمال تهران خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد موتورسواری در محدوده شمال تهران و خرید و فروش دلار قاچاق، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری نیاوران قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: پس از رصدهای اطلاعاتی، مأموران کلانتری متهم را هنگام تردد با موتورسیکلت شناسایی و طرح مهار متهم را عملیاتی کردند.

وی خاطرنشان، کرد: مأموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از موتورسیکلت وی ۵۴ هزار و ۳۰۰ دلار که به صورت قاچاق وارد کشور کرده بود کشف شد.

موقوفه‌ای با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به مردم توصیه کرد: از پذیرش هرگونه وجه خارجی در معاملات خودداری کرده و در صورت مشاهده با موارد مشکوک مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

از دستگیری زورگیر موتورسوار تا کلاهبرداری با ترفند تحصیل در ترکیه

کشف ۲۰۰ فقره کلاهبرداری مهاجرت و تحصیل در کشور ترکیه

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که از ۲۰۰ دانشجو با ترفند مهاجرت و تحصیل در کشور ترکیه ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از دانشجویان در پایتخت، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: بنا بر حساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و با تحقیقات ابتدایی پی بردند، مرد جوانی با تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی به عنوان مهاجرت و تحصیل در کشور ترکیه از ۲۰۰ دانشجو مبلغ فراوانی دریافت کرده و دست به کلاهبرداری زده‌است.

وی تصریح کرد: در گام نخست، کارآگاهان اداره سیزدهم با رصدهای اطلاعاتی و اقدامات شبانه روزی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی کردند.

ولیپور گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با کسب مجوزهای لازم قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و در یک عملیات منسجم وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف و با دستور قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارد و تحقیقات تکمیلی همچنان ادامه دارد.

منبع : مهر