از دستگیری عاملان تخریب خودروها در نازی آباد تا کشف تریاک در مترو

از دستگیری عاملان تخریب خودروها در نازی آباد تا کشف تریاک در مترو

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام باند سارقان لوازم خودرو در تهران

سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر بیان داشت: فروردین ماه امسال تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس و از تصادف یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد اطلاع رسانی کردند.

وی عنوان کرد: با حضور مأموران مشخص شد که راننده خودروی سواری پس از تصادف با همکاری سرنشین خودرو از محل متواری و خودرو را در محل تصادف رها کرده اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه در بازرسی از داخل خودرو تعداد زیادی قطعات و لوازم خودرو مستعمل کشف شد، ادامه داد: با شناسایی مالک خودرو به دست آمد مالک خودرو سابقه دار بوده و به دفعات مختلف به جرم سرقت روانه زندان شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالک و همدستش در مخفیگاهشان دستگیر و در این مکان نیز تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد، ادامه داد: متهمان به ۱۲۵ فقره سرقت و فروش اموال به سرقت رفته به ۲ مالخر اعتراف و در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هر ۲ مالخر نیز دستگیر و در این مکان نیز تعدادی لوازم و قطعات خودرو کشف شد.

به گفته سرهنگ موسوی فر متهمان با دستور قضائی در اختیار پایگاه ششم این پلیس قرار دارند.

از دستگیری عاملان تخریب خودروها در نازی آباد تا کشف تریاک در مترو

دستگیری عامل تخریب ۶ خودرو در یافت آباد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: روز گذشته در پی وقوع ۶ مورد تخریب خودرو در محله یافت آباد توسط یک نفر اراذل و اوباش مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص گردید که یک نفر از اراذل و اوباش با استفاده از چوب و قمه اقدام به تخریب خودروهای پارک شده نموده که بلافاصله از محل متواری می‌شود و با حضور عوامل گشت و تیم عملیات کلانتری و رصدهای اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم عملیات کلانتری قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این اراذل و اوباش ضمن خسارت به خودروهای شهروندان باعث ایجاد رعب و وحشت شده اند تصریح کرد: بنا بر حساسیت موضوع عوامل عملیات کلانتری ۱۵۱ با هماهنگ مقام قضائی در یک عملیات پلیسی پیچیده متهم ۲۸ را در کم‌تر از یک ساعت در مخفیگاه خود بصورت غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و پلیس با اراذل و اوباش و مخلین نظم و امینت با قاطعیت برخورد خواهد کرد و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف تریاک در مترو پایتخت

سرهنگ سعید عطاللهی با اعلام این خبر گفت: روز گذشته مأموران مستقر در ایستگاه مترو جوادیه به فردی که با همراه داشتن یک عدد کوله پشتی در حال تردد بود و با رؤیت مأموران تغییر مسیر داد مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بیشتر به متهم مراجعه نمودند افزود: متهم با رؤیت مأموران تغییر مسیر داده و با سرعت متواری شد که مأموران سریع وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز کوتاه متهم را دستگیر نمودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی اولیه از داخل کوله پشتی متهم حدود یک کیلوگرم تریاک کشف گردید و متهم به مقر پلیس انتقال و در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و حمل مواد مخدر معترف شد.

سرهنگ عطاللهی در پایان خاطر نشان کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

از دستگیری عاملان تخریب خودروها در نازی آباد تا کشف تریاک در مترو

زورگیری که پس از سرقت اخاذی می‌کرد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اعلام این خبر، گفت: خانم جوانی به همراه پدرش به کلانتری مراجعه و اظهار داشت، چندی قبل تلفن همراهش توسط فردی با تهدید سلاح گرم زورگیری و متعاقب آن سارق به وی تماس گرفته است و در خواست مبلغی وجه نقد به ازای عدم انتشار محتویات داخل تلفن همراه کرده است.

وی در ادامه افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی فرد مذکور را درحالی که مجدد قصد اخاذی از شاکی داشت را در خیابان شناسایی نمودند, متهم که با خودروی ۲۰۶ قصد فرار را داشت با درایت و هوشمندی پلیس دستگیر شد.

سرهنگ موقوفه‌ای تصریح کرد: از این متهم ۲۰ ساله در هنگام دستگیری یک قبضه کلت کمری ساچمه و یک قبضه چاقو بزرگ و اسپری اشک آور کشف شد که در زورگیری از آنها استفاده می‌کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان با اشاره به اینکه متهم به جرم خود مبنی بر زورگیری و اخاذی معترف شد، گفت: پلیس با تمام توان در مقابل این افراد شرور و زورگیر ایستاده و این افراد را در کمترین زمان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی می‌کند.

منبع : مهر