از دستگیری عربده کشان و اوباش تا کشف ۴۹ هزار عدد مواد محترقه

از دستگیری عربده کشان و اوباش تا کشف ۴۹ هزار عدد مواد محترقه

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری عاملان تخریب ۵ دستگاه خودرو در غرب تهران

سرهنگ پیام کاویانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اواخر ماه گذشته خبری در خصوص وقوع یک درگیری در یکی از محله‌های جنوب تهران تهران دریافت کردیم که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این افراد که از اراذل اوباش سابقه دار منطقه غرب بوده طی یک کری خوانی در فضای مجازی با حضور دریکی از محله‌های جنوب تهران به همراه همدستانش ضمن عربده کشی و ایجاد درگیری اقدام به تخریب ۵ دستگاه خودرو شهروندان کرده و از محل متواری شده اند.

راستی با اشاره به شناسایی مخفیگاه هر ۴ متهم در حوالی گیشا تصریح کرد: با ارسال مستندات به مرجع قضائی و اخذ دستور قضائی هر ۴ متهم در سوم اسفند ماه در ۲ عملیات جداگانه و بعد از یک تعقیب و مراقبت چند ساعته دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافتند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان تصریح کرد: متهمان پس از اعتراف به بزه انتسابی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.

از دستگیری عربده کشان و اوباش تا کشف ۴۹ هزار عدد مواد محترقه

کشف ۴۹ هزار عدد انواع مواد محترقه

سرهنگ علی ولی پور گودرزی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و جمع آوری مقادیر زیادی مواد محترقه خارجی در مغازه‌ای در حوالی خیابان مولوی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد خبر صحت دارد اظهار کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت، متهم مقادیر فراوانی مواد محترقه قاچاق و غیر مجاز به دفعات مختلف تهیه و در این مکان به جمع آوری و دپو کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در ادامه افزود: با شناسایی هویت متهم، روز گذشته با هماهنگی‌های قضائی تیمی از کارآگاهان این پلیس به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند متهم را در مغازه اش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان ۶۸۲ کیلو گرم (۴۹ هزار و ۸۰ عدد) انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف کنند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قضائی تحویل مرجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

زوج سارق روانه دادسرا شدند

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: روز گذشته عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو سواری که با سرعت و به صورت غیر طبیعی در حال تردد بوده مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری در ابتدا با استعلام پلاک خودرو به سرقتی بودن خودرو پی می‌برند افزود: عملیات کلانتری جهت دستگیری و توقف خودرو وارد عمل می‌شوند و در یک تعقیب و گریز خودرو را متوقف و متهمان که زن و مرد ۳۲ و ۴۰ ساله بودند دستگیر می‌شوند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت بیان داشت: متهمان در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت خودرو با همدستی هم در روز جاری از شرق تهران و ۵ فقره سرقت دیگر معترف شدند.

سرهنگ آذین با اشاره به اینکه متهمان دارای چندین فقره سابقه سرقت خودرو و تحمل حبس در زندان بودند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

از دستگیری عربده کشان و اوباش تا کشف ۴۹ هزار عدد مواد محترقه

عربده کشی در محله تهرانپارس

سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر عربده کشی و قدرت نمایی یکی از اراذل و اوباش سطح دار پایتخت در حوالی شرق تهران موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد که دارای سوابق شرارتی متعددی بوده طی یک اختلاف حساب شخصی با یکی از اهالی محل اقدام به عربده کشی و قدرت نمایی با سلاح سرد کرده است و قبل از حضور پلیس از محل متواری شده است.

راستی با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم تصریح کرد: با اخذ دستور قضائی در روز پنجم اسفند ماه تیمی از مأموران مر کز عملیات پلیس امنیت عمومی به آدرس اعلامی در حوالی تهرانپارس اعزام و موفق شدند متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با بیان اینکه متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد خاطر نشان کرد: پلیس همواره با کسانی که بخواهند نظم و امنیت عمومی شهروندان را به مخاطره بیاندازند برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد داد.

کشف اموال سرقتی در شرق تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی خبرهای دریافتی مبنی بر خرید و فروش لوازم و قطعات سرقتی خودرو تیمی از مأموران کلانتری سلیمانیه مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های شبانه روزی و تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد افزود: با هماهنگی‌های قضائی روز گذشته تیمی از مأموران به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند متهم و همدستش را دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بیان داشت: در بررسی‌های بیشتر از این مکان، ۳ دستگاه خودرو وانت خرد شده، ۲ دستگاه موتورسیکلت خرد شده، ۲۰ دستگاه تلفن همراه سرقتی، ۵۰ قلم انواع لوازم بهداشتی سرقتی و ۲۴۵ دستگاه کامپیوتر خودرو و ابزار و آلات سرقتی کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و خرید و فروش لوازم سرقتی از سارقان معترف و تعدادی از مال باختگان شناسایی که کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال محاسبه کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهمان دارای چندین فقره سابقه در این خصوص و تحمل حبس در زندان بودند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

منبع : مهر