از سرقت با داروی بیهوشی تا هوشیاری در دستگیری زورگیر

از سرقت با داروی بیهوشی تا هوشیاری در دستگیری زورگیر

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

سرقت با داروی بیهوشی

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقی که در پایانه جنوب با بیهوش کردن مسافران اموالشان را سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: تیم عملیات کلانتری ۲۰۸ پایانه مسافربری جنوب در حال گشت زنی در محوطه پایانه به فردی که به صورت نیمه هوشیار در کنار ورودی مترو افتاده بود برخورد و برای بررسی به وی مراجعه کردند.

وی گفت: این فرد اظهار داشت توسط شخص ناشناسی با نوشیدن آب میوه بیهوش و تلفن همراه و کیف پول وی سرقت شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه مال باخته موفق شده اند تصویر متهم را به خاطر بسپارد افزود: مشخصات ظاهری متهم در اختیار تیم‌های کلانتری قرار داده شد و مأموران در گشت زنی‌های هدفمند موفق شدند متهم را مشاهده و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه قبل از هرگونه اقدامی وی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی اولیه از متهم تلفن همراه و کیف پول مال باخته کشف شد و متهم ۴۰ ساله به ۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان با اشاره به اینکه شهروندان توجه داشته باشند به هیچ عنوان از افراد ناشناس نوشیدنی یا خوراکی دریافت نکنند خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

دستگیری سارق زورگیر با هوشیاری پلیس

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زورگیر محله قائم با هوشیاری پلیس خبر داد و گفت: متهم حین سرقت دستگیر شد.

سرهنگ محمد باقر قدم زاده گفت: عملیات کلانتری قائم در حال گشت زنی در محله قائم موتورسیکلتی دو ترک با پلاک مخدوش در حال پرسه زنی مشاهده و موتورسوران را تحت تعقیب قرار دادند.

وی با بیان اینکه موتورسواران با انتخاب شهروندی که با تلفن همراه در حال صحبت بوده وارد کوچه‌ای شدند افزود: مأموران سریعاً وارد عمل شده و متهمان را تعقیب و مشاهده کردند موتورسوان با تهدید سلاح سرد و مجروح کردن شهروند، تلفن همراه وی را سرقت و به سرعت متواری شدند که با اجرای طرح مهار، ترک نشین موتورسیکلت دستگیر و تلفن همراه سرقتی نیز کشف شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۴ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی با همکاری همدستش اعتراف و متهم برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری سارق متواری در اختیار کلانتری مربوط قرار دارد.

دستگیری دو نفر از عاملان ایجاد رعب و وحشت در محله مولوی

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری دو نفر از عاملان عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت در محله مولوی خبر داد که متهمان با قدرت نمایی نظم عمومی محل را برهم زده بودند.

سرگرد محمد زیدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در هفته گذشته اخباری در خصوص عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان توسط تعدادی از اراذل و اوباش در یکی از محله‌های جنوب تهران دریافت کردیم.

وی افزود: مأموران با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله به آدرس اعلامی مراجعه و اقدام به انجام تحقیقات میدانی در این خصوص کردند که مشخص شد این افراد شرور در ساعات اولیه شب با حضور در محله مولوی اقدام به عربده کشی کرده اند و باعث رعب و وحشت شهروندان شده اند.

زیدی تصریح کرد: با انجام هماهنگی‌های قضائی مأموران طی یک تعقیب و مراقبت چند ساعته دو نفر از این افراد شرور را که در حال عربده کشی بوده شناسایی و در یک اقدام ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از اعتراف به بزه انتسابی به دادسرا معرفی شدند خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان با هنجارشکنان و کسانی که بخواهند آرامش و آسایش شهروندان را به مخاطره اندازند برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

توقیف ۱۰ میلیارد کالای قاچاق از یک تریلی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت گفت: مأموران این پلیس یک دستگاه تریلی حامل ۴۰ دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال هنگام انتقال کالای قاچاق توقیف کردند.

سرهنگ هدایت بهرامی اظهار داشت: روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی از انتقال تعدادی کالای قاچاق از انبار یک مجتمع تجاری در محدوده میدان شوش مطلع و برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی گفت: با حضور مأموران در محل مشاهده کردند تعدادی فراوانی ماشین لباسشویی خارجی به داخل یک دستگاه تریلی منتقل شده است و تعداد دیگری نیز در اطراف خودرو مستقر و راننده خودرو در حال انتقال این اموال به داخل خودرو است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی مدارک مربوط مشخص شد که این کالاها قاچاق بوده و از مبادی غیر قانونی به این مکان منتقل شده است و کلیه این اموال فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ادامه داد: در این عملیات ۴۰ دستگاه ماشین لباسشویی کشف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.
سرهنگ بهرامی افزود: با تشکیل پرونده در این خصوص متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

منبع : مهر