استاندار خوزستان به استخدام‌های غیر بومی در هویزه ورود کند

استاندار خوزستان به استخدام‌های غیر بومی در هویزه ورود کند

محمد کعب عمیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوزستان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان اما سومین استان بیکار کشور است که این وضعیت و آمار بیکاری نتیجه بی مهری مرکزنشینان به خوزستان است.

وی گفت: رئیس جمهور در سفرهای استانی به خوزستان بارها بر بومی گزینی تاکید داشته و معتقد بود وقتی در منطقه نیرو وجود دارد نباید از شهرهای دیگر نیرو استخدام کرد.

کعب عمیر به افتتاحیه شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور در آئین افتتاحیه این شرکت بر بومی گزینی تاکید داشتند اما این روزها شاهد عکس این موضوع هستیم.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس با اشاره به اعتراض جوانان شهرستان هویزه ادامه داد: این روزها شاهد اعتراض جوانان نسبت به استخدام غیربومی‌ها در شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس شهرستان هویزه هستیم و امیدواریم استاندار خوزستان جلوی این استخدامی را بگیرد.

کعب عمیر بیان کرد: باوجود صدها شرکت پتروشیمی، تولیدی، تأسیسات نفت و گاز، پالایشگاه و بنادر مهم کشور در خوزستان اما سهم جوانان بومی برای اشتغال در این محل‌ها اندک است.

وی ادامه داد: جذب نیروی بومی حق جوانان خوزستانی است که در محل زندگی خود مشغول به کار باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: بر اساس اساس ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دستگاهی اجرایی و شرکت‌ها مکلف هستند که به‌کارگیری نیروی‌های بومی استانی را اولویت خود قرار دهند.

وی گفت: از وزیر کار و استاندار خوزستان انتظار می‌رود طبق دستور رئیس جمهور جذب نیروی بومی را در این استان جدی بگیرند؛ همچنین ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص جذب نیروی بومی در استان را اجرایی کنند و نظارت جدی روی این قانون داشته باشند.