استراتژی های فارکس برای ربات های متاتریدر

استراتژی های فارکس برای ربات های متاتریدر

فارکس چیست؟


فارکس مانند بازار بورس یک بازار مالی بوده و در آن ارزهای کشورهای جهان با یکدیگر تبادل می شود. فارکس همانند یک صرافی عمل کرده و از طریق یک شبکه بین بانکی به کشورهای جهان این امکان را می دهد تا ارز مورد نیاز خود را تامین کنند. در بازار فارکس نوسانات بسیار زیاد در قیمت ارزها وجود داشته و دلیل آن حجم بالای معاملات است که روزانه به بیش از ۷ تریلیون دلار می رسد. بانک ها به عنوان بخش بزرگی از بازار فارکس در این بازار فعالیت کرده و ما معامله گران کوچک سهم کمی از نوسانات این بازار را تشکیل می دهیم. معامله گران فارکس برای انجام معاملات در این بازار از واسطه ای به نام بروکر برای انجام معاملات استفاده کرده و با ثبت نام در بروکر مورد نظر خود امکان انجام معاملات در فارکس را خواهند داشت.

استراتژی فارکس چیست؟


برای موفقیت در بازار فارکس باید به مجموعه مهارت ها و فرایندهای مختلفی مجهز شوید. به تمامی روش های تحلیل ، مدیریت سرمایه و روانشناسی معامله گری که یک معامله گر از آن ها استفاده می کند استراتژی معامله فارکس می گویند. در یک استراتژی فارکس به صورت دقیق یک معامله گر حرفه ای تمامی مراحل را برای خود شرح داده و در هر معامله به صورت دقیق آنها را پیاده سازی می کند. یک معامله گر فارکس می داند که باید به این موارد متعهد بوده و تمامی این موارد را پیاده سازی کند. این موارد از انجام دقیق روش های تحلیل جفت ارزهای فارکس شروع شده و بر اساس میزان سرمایه و شرایط دیگر بازار، مدیریت سرمایه را نیز شامل می شود. همچنین در مباحث شخصیت شناسی و کنترل احساسات، روانشناسی معامله گری نیز وجود داشته و در یک استراتژی فارکس این مورد نیز شامل می شود.


ربات فارکس چیست؟


در بازار فارکس روش های مختلفی در جهت کسب سود از این بازار وجود داشته که برخی افراد در جهت کم کردن زمان صرف شده برای بررسی فارکس از ابزاری به نام ربات یا اکسپرت فارکس استفاده می کنند. ربات های ابزاری کارآمدی هستند که به معامله گر فارکس این امکان را می دهند تا با طراحی استراتژی خود در قالب یک ربات معامله گر، فرایند خرید و فروش تحلیل و بررسی جفت ارزهای فارکس را خودکار سازی کنند. این ربات ها همانند یک انسان عمل کرده و تمامی بخش های یک استراتژی را به صورت دقیق اجرا می کنند. ربات ها اکثر با زبان های برنامه نویسی طراحی شده و بر روی برخی از پلتفرم های معاملاتی مانند متاتریدر اجرا می شود. این ربات ها در کنار انجام بررسی لحظه به لحظه بازار، مدیریت سرمایه را نیز رعایت کرده و بر اساس شرایط بازار فارکس سناریوهای خود اجرا می کنند. برای اجرای ربات فارکس به صورت مداوم نیاز به یک کامپیوتر و یا سرور داشته تا به صورت مداوم در بازار فارکس حضور داشته باشد. ربات های فارکس بسیار متنوع هستند و هرکدام بر اساس استراتژی های مختلف طراحی شده اند.


نحوه استفاده از ربات های متاتریدر

ربات های متاتریدر در قالب یک فایل ارائه می شوند. این ربات ها بر روی متاتریدر نصب شده و امکان اجرا بر روی متاتریدر را دارند. ربات های متاتریدر برای دو نسخه ۴ و ۵ متاتریدر ارائه میشوند و توسط زبان ام کیو ال طراحی می شوند که بروی متاتریدر قابل نصب می باشد. پس از دریافت فایل مربوط به ربات فارکس باید آن را در پوشه مربوط به اکسپرت های متاتریدر قرار دهید. برای این منظور ابتدا از منو file در نرم افزار متاتریدر بر روی گزینه open data file کلیک کنید. پس از این مرحله پوشه مربوط به فایل های متاتریدر باز شده که باید بر روی پوشه experts کلیک کنید. پس از این مرحله ربات در لیست ربات های متاتریدر قرار گرفته و جهت انتخاب ربات می توانید به منو Insert در متاتریدر کلیک کرده و از گزینه Expert ربات خود را انتخاب کنید.


آموزش خرید ربات های متاتریدر برای فارکس

انتخاب ربات فارکس مهمترین مرحله برای ورود به دنیای معامله گری از طریق ربات های فارکس بوده و باید به نکات مهمی در این خصوص توجه داشت. ربات های فارکس بسیار متنوع هستند و هرکدام بر اساس استراتژی های مختلف طراحی شده اند. برای این منظور باید از ربات های استفاده کرد که دارای استراتژی خوبی برخوردار است. یکی از تیم های ارائه دهنده ربات های فارکس در ایران وبسایت فارکس استراتژی بوده که خدمات ارائه ربات های معامله گر فارکس را در ایران ارائه می دهد.

این ربات ها بر اساس استراتژی های مختلف طراحی شده و موارد مختلفی مانند مدیریت سرمایه در این ربات ها استفاده شده است. این ربات ها توسط این تیم پشتیبانی شده و امکان پرسش سوالات خود از بخش پشتیبانی وبسایت فارکس استراتژی وجود دارد. برخی از ربات های ارائه شده این تیم:

  1. ربات میراکل
  2. ربات دلتا تریدر
  3. عقاب Eagle
  4. اکسپرت Power Sophia