استقبال جریان شیعی از پیشنهاد بارزانی/ صدر بر مواضع خود باقی است

استقبال جریان شیعی از پیشنهاد بارزانی/ صدر بر مواضع خود باقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراقی، چارچوب هماهنگی شیعی از پیشنهاد نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق برای برون رفت از بحران سیاسی در این کشور استقبال کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق روز گذشته همه طرف های سیاسی در این کشور را به حفظ آرامش و خویشتن‌داری دعوت کرده بود. وی همچنین از جریان سیاسی عراقی خواسته بود در راستای گفتگو برای حل بحران در این کشور به اربیل رفته و در این شهر گفتگوهای سیاسی را آغاز کنند.

در واکنش به این پیشنهاد چارچوب هماهنگی شیعی امروز دوشنبه در بیانیه ای از اظهارات نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: چارچوب هماهنگی با همه جریان های سیاسی عراق در راستای حل بحران کنونی در این کشور گفتگو کرده و با آغوش گشوده از آن‌ها استقبال می کند.

چارچوب هماهنگی در این بیانیه با تاکید بر لزوم احترام به قانون اساسی و منافع ملت عراق، اعلام کرد که از دعوت رئیس منطقه کردستان برای آغاز گفتگوهای سیاسی در سطح ملی استقبال می‌کند.

در تحولی دیگر ، صالح محمد العراقی که از وی به عنوان بازوی رسانه ای مقتدی صدر یاد می شود، پیشنهاد مطرح شده از سوی هادی العامری رهبر ائتلاف فتح را به باد انتقاد گرفت.

وی در این باره گفت: شما (هادی العامری) از امضا کنندگان سند اصلاحاتی بودید که اجرایی نشد، حالا چه کسی گفتگوهای پیشنهادی از سوی شما را تضمین می کند؟

العراقی شرط گفتگو با چارچوب هماهنگی را خروج هادی العامری و فراکسیون او از چارچوب هماهنگی و محکوم نمودن مواضع اخیر نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون دانست.

این سخنان بیانگر این واقعیت است که مقتدی صدر رهبر جریان صدر هنوز بر مواضع خود پافشاری کرده و طرحی برای عقب نشینی ندارد.

منبع : مهر