استقرار ۱۲۳۰ نفر از آتش‌نشانان غیرشیفت در سطح شهر

استقرار ۱۲۳۰ نفر از آتش‌نشانان غیرشیفت در سطح شهر

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی واقع در شهرری گفت: ساعت ۱۷:۵۶ عصر امروز یک مورد حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی در شهر ری، چهارراه خط آهن به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در ادامه ایستگاه شماره ۱۴ به محل حادثه اعزام شد و ظرف مدت سه دقیقه نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که در پارکینگ یک ساختمان پنج طبقه مسکونی دو جوان حدوداً ۱۵ ساله دچار مصدومیت شدند و بخش زیادی از البسه آن‌ها پاره شده و از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه هر دو نفر تحویل عوامل اورژانس شدند، اظهار کرد: مشخص شد این دو جوان با مواد شیمیایی که با آن مواد محترقه دست‌ساز ساخته می‌شود، کار می‌کردند که بخشی از این مواد شیمیایی دچار انفجار شد و این دو نفر دچار مصدومیت شدند و خوشبختانه این حادثه سبب منجر به شعله‌وری نشده بود.

ملکی با بیان اینکه از ساعت ۱۵ امروز غیر از ۱۳۳ ایستگاه فعال آتش‌نشانی که در آماده‌باش هستند، ۱۲۳۰ نفر از آتش‌نشانان غیرشیفت فراخوانده شدند، گفت: این آتش‌نشانان در ۴۵۰ نقطه در میادین چهارراه‌ها و معابر مستقر هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: ۳۸۰ دستگاه انواع خودروی سبک، سنگین و موتورسیکلت در سطح شهر حضور دارند و تا زمانی که معابر به حالت عادی بازگردد، حضور دارند

وی با بیان اینکه در پنج شش سال اخیر به‌خصوص از سال ۹۵ شاهد روند نزولی حوادث چهارشنبه پایانی سال هستیم، گفت: این موضوع بیشتر به‌دلیل کارهای آموزشی و فرهنگی است که صورت گرفت و در دو سال اخیر بخاطر کرونا وضعیت خوبی داشتیم و امسال وضعیت خیلی خاص نیست و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند.

منبع : مهر