اسلام آباد میزبان نشست تروئیکای توسعه‌یافته است

اسلام آباد میزبان نشست تروئیکای توسعه‌یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، نشست تروئیکای توسعه‌یافته با حضور نمایندگان ویژه پاکستان، چین، روسیه و آمریکا به میزبانی اسلام‌آباد درحال برگزاری است.

این نخستین نشست تروئیکای توسعه‌ یافته پس از تسلط طالبان بر افغانستان است.

گفته می شود که «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز که روز گذشته به اسلام آباد رفت؛ به این نشست دعوت شده‌ حال آنکه در تصاویری که تا این لحظه منتشر شده است؛ نشانی از حضور نمایندگان طالبان دیده نمی شود.

طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، دیپلمات‌های ارشد پاکستان، چین، روسیه و آمریکا به عنوان اعضای تروئیکای توسعه‌ یافته در صدد فشار بر دولت موقت طالبان هستند تا این گروه به تعهدات خود شامل تشکیل دولت فراگیر، حمایت از زنان، حراست از حقوق بشر و عدم استفاده مجدد از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی، عمل کند.

روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون به نقل از یک دیپلمات غربی امکان به رسمیت‌شناختن فوری دولت طالبان را رد کرد حال آنکه گفته می شود که جامعه جهانی مشتاق تعامل با این گروه با هدف جلوگیری از تشدید وخامت اوضاع در افغانستان است.

اکسپرس تریبون همچنین به نقل از یک مقام پاکستانی تأیید کرد که مسأله به رسمیت ‌شناختن دولت موقت طالبان در مراحل بعدی مطرح خواهد شد زیرا در مرحله فعلی، مسأله کلیدی ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی است.

منبع : مهر