اصلاح‌طلبان مجلس دوازدهم «فراکسیون‌ سیاسی» مجزا تشکیل نمی‌دهند

اصلاح‌طلبان مجلس دوازدهم «فراکسیون‌ سیاسی» مجزا تشکیل نمی‌دهند

«غلامرضا نوری قزلجه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان در مجلس دوازدهم فراکسیون سیاسی جداگانه تشکیل خواهند داد، اظهار کرد: خیر، در گفت‌وگوهایی که داشتیم، تصمیم بر این شد همه کسانی که با عنوان «مستقل» در انتخابات مجلس شرکت کرده و موفق به راهیابی به مجلس دوازدهم شدند و همچنین منتخبان میانه‌رو در طیف‌های سیاسی مختلف در «یک فراکسیون سیاسی» باشند.

وی بیان کرد: تعداد اعضای فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است. در اولین مجمع عمومی فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم، ۱۵ منتخب به عنوان هیأت مؤسس فراکسیون مستقلین انتخاب شدند و اساسنامه فراکسیون را تهیه کردند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم ادامه داد: دومین مجمع عمومی فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم به زودی برگزار خواهد شد و دستورکار این جلسه، بررسی و تأیید اساسنامه و انتخاب اعضای موقت هیأت رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم خواهد بود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه‌های ریاست فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم چه افرادی هستند، اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که ریاست فراکسیون مستقلین به چه فردی برسد. در مجمع عمومی فراکسیون این موضوع مشخص و تعیین تکلیف می‌شود.

نوری قزلجه درباره فراکسیون اقلیت و اکثریت مجلس دوازدهم، گفت: در حال حاضر شرایط نشان می‌دهد که طیف روبروی ما یعنی اصولگرایان حداقل دو فراکسیون تشکیل دهند و بر این اساس این احتمال وجود دارد که تعداد اعضای فراکسیون مستقلین از فراکسیون‌های طیف روبرو بالاتر باشد، اما اگر از نظر مشی سیاسی کلی در نظر بگیریم، ما نمی‌توانیم بگوییم که مستقلین، فراکسیون اکثریت را خواهند داشت. حتی اگر اصولگرایان در دو فراکسیون مجزا باشند، در بسیاری از مسائل سیاسی و اساسی، رأی آنان به یکدیگر نزدیک خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم برای انتخابات هیأت رئیسه و ریاست مجلس کاندیدا خواهد داشت، گفت: در مجمع فراکسیون در این مورد بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد. نحوه تعامل فراکسیون‌های روبرو را را با خودمان باید بسنجیم و سپس تصمیم می‌گیریم که آیا برای همه کرسی‌های هیأت رئیسه نامزد داشته باشیم یا به صورت تعاملی با بقیه فراکسیون‌ها وارد بحث شویم و برای تعدادی از کرسی‌ها نامزد داشته باشیم.