اعلام نتایج قرعه کشی در سامانه فروش خودرو

اعلام نتایج قرعه کشی در سامانه فروش خودرو

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، قرعه‌کشی دومین مرحله عرضه خودروسازان داخلی در سامانه یکپارچه فروش خودرو اول مرداد برگزار شد و نتایج آن دوم مردادماه اعلام خواهد شد. در هفته گذشته بیش از ۶ میلیون نفر در سامانه فروش خودرو ثبت‌نام کردند تا پس از قرعه‌کشی، برندگان بتوانند خودروی مورد نظر خود را دریافت کنند.

دومین مرحله قرعه کشی خودرو و اعلام برندگان

اعلام نتایج قرعه کشی در سامانه فروش خودرو

دومین مرحله قرعه کشی خودرو در سامانه فروش خودرو به صورت یکپارچه انجام شد. ثبت‌نام این مرحله در سامانه فروش خودرو از تاریخ ۲۵ تیرماه شروع شد و افراد به مدت ۳ روز توانستند در این سامانه ثبت‌نام کنند. قرعه‌کشی این دوره اول مردادماه انجام شد.

متقاضیان خرید خودرو می‌توانند اسامی برندگان این قرعه‌کشی را روز دوم مرداد ماه در سامانه یکپارچه فروش خودرو مشاهده کنند.

کدام خودروسازان در این طرح شرکت کرده‌اند؟

در این دوره، شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، آرین پارس موتور، فردا موتور و خودروسازی ایلیا محصولات خود را عرضه کردند.

با توجه به تعدد شرکت‌هایی که در این سامانه حضور دارند، بسیاری از افراد در این دوره توانستند برای خرید خودروی مورد علاقه خود اقدام کنند.

معرفی سامانه فروش خودرو به صورت یکپارچه

اعلام نتایج قرعه کشی در سامانه فروش خودرو

اشکالات و ابهاماتی که در قرعه‌کشی کارخانه‌های خودروساز وجود داشت، باعث شد تا نحوه قرعه‌کشی خودرو تغییر پیدا کند. در گذشته ماهی یک یا دو بار و هر بار ۵ تا ۱۰ هزار خودرو به صورت مجزا قرعه‌کشی می‌شد و در اختیار برندگان قرار می‌گرفت. اما اکنون و با استفاده از سامانه فروش خودرو، هر سه یا چهار ماه یک بار قرعه‌کشی خودرو انجام می‌شود.

در این سامانه، شرایط متقاضیان بررسی و نتایج قرعه‌کشی خودرو در سامانه فروش و به صورت اعلام خواهد شد.

تفاوت دیگری که استفاده از سامانه فروش خودرو با ثبت‌نام‌های گذشته خودروسازان دارد، این است که دیگر خودروهای تولیدشده توسط خودروسازان به صورت قطره چکانی و در تعداد کم به بازار عرضه نخواهد شد. این امر از افزایش بی‌رویه قیمت نیز جلوگیری خواهد کرد. با ایجاد این سامانه، نظارت بیشتری بر قرعه‌کشی خودروسازان توسط مراجع مربوط انجام خواهد شد و نهادهایی مانند وزارت صمت هیچ دخالتی در قرعه‌کشی نخواهند داشت.

جمع‌بندی

سامانه فروش یکپارچه خودرو برای کنترل بیشتر روی قیمت و ایجاد تناسب بیشتر در عرضه و تقاضا ایجاد شده است. ثبت‌نام مرحله دوم این طرح در تاریخ ۲۵ تیرماه شروع شد و به مدت سه روز ادامه داشت. در تاریخ اول مردادماه قرعه‌کشی انجام شد.

در تاریخ دوم مرداد نتایج قرعه‌کشی خودرو در سامانه فروش اعلام می‌شود و برندگان می‌توانند اقدامات بعدی را انجام دهند. با استفاده از این سامانه می‌توان امید داشت که کنترل بیشتری روی قیمت و عرضه خودروهای داخلی انجام شود تا دوباره با افزایش شدید قیمت مواجه نشویم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید ‌

منبع : مهر