افزایش طول عمر باتری های سامسونگ

افزایش طول عمر باتری های سامسونگ

سامسونگ در سال های اخیر به پرفروش ترین برند تولیدکننده گوشی موبایل در کشور ما تبدیل شده و به دلیل تولید انواع متفاوتی از آن ها در بازه های مختلف از نظر کیفی و مالی، توانسته بسیاری از افراد را به استفاده از محصولات خود ترغیب کند. این کمپانی برای حفظ کاربران خود و بازار فروش به دست آمده، هر ساله به کیفیت گوشی های خود افزوده و قابلیت های جدیدی در آن ها بکار برده است. یکی از آیتم های مهم هر گوشی موبایل، باتری بوده که جهت ارائه انواع با کیفیت تر آن، رقابت شدیدی بین برندهای مختلف ایجاد شده است. باتری های سامسونگ همواره از سال های قبل جزو برترین ها بوده اند و اکنون نیز بعضی از آن ها در تست های صورت گرفته، کیفیت بالای خود را نشان داده اند. هرچند تنوع کیفیت باتری های آن نیز همانند خود گوشی ها بالاست.

باتری های موبایل بطور کلی امروزه نزدیک به ۱۰ ساعت بصورت فعال شارژ نگه می دارند که در مقایسه با نسل های قبلی، پیشرفت بسیاری داشته اند. باتری های سامسونگ نیز به دلیل ظرفیت بالای خود، طول عمر و دوام بالایی دارند و در مجموع نسبت به بسیاری از برندهای دیگر، با مشکلات کمتری از نظر کارکرد فنی مواجه می شوند. اما گاهی اوقات ممکن است متوجه کاهش کیفیت و میزان دوام باتریگوشی خود نسبت به شرایط اولیه آن شده باشید. این حالت می تواند ناشی از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. مشکل سخت افزاری باتری به دلیل خرابی آن بوده و در این شرایط چاره ای جز خرید باتری سامسونگ جدید نخواهید داشت. اما در حالت نرم افزاری، می توانید با اعمال تعدادی تغییرات که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد، طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

بررسی برنامه های نصب شده

مهم ترین عوامل مصرف شارژ، برنامه های نصب شده بر روی گوشی هستند که برخی از آن ها به دلیل شدت بالای انرژی مورد نیاز خود سبب کاهش طول عمرباتری می شوند. بعضی اپلیکیشن ها نیز در پس زمینه گوشی و بدون اطلاع شما شارژ مصرف می کنند که گاهی بی دلیل بوده و بهتر است آن ها را شناسایی کنید. می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات و در ادامه قسمت مربوط به باتری، میزان استفاده از شارژ توسط برنامه های مختلف را مورد بررسی قرار داده و در صورت تمایل، بعضی از پر مصرف ترین ها را حذف کنید.  بطور مثال بازی های سنگین و یا مشاهده فیلم جزو مواردی هستند که مصرف بالایی داشته و در کاهش سریع شارژ باتری بسیار مؤثر هستند. برنامه هایی که بطور خود از اینترنت یا قابلیت مکان یابی استفاده می کنند نیز جزو برنامه های پرمصرف تلقی می شوند.

مورد دیگری که در گوشی سامسونگ شما وجود داشته و احتمالاً از تأثیر بالای آن بر روی طول عمر باتری خود بی خبر هستید، قابلیت Sync خودکار است. برنامه های مربوط به شبکه های اجتماعی و یا ایمیل بطور خودکار در صورت وجود شبکه مناسب اینترنت، با اتصال به اکانت شما پیام های موجود را برایتان ارسال می کنند که تأثیر بسزایی در مصرف بالای شارژ باتری سامسونگ دارد. در صورت عدم نیاز به آن، می توانید از طریق پنل نوتیفیکشن قابلیت Sync را غیرفعال کنید. بطور کلی مهم ترین مورد در میزان مصرف شارژ مربوط به اپلیکیشن های نصب شده بوده و با مدیریت آن ها و اعمال نکات ارائه شده می توانید تا حدود زیادی بر طول عمر باتری خود بیفزایید.

بررسی ارتباطات و اتصالات

مورد دیگری که معمولاً توجهی به آن نمی شود، آیتم های مربوط به اتصالات و ارتباطات گوشی است. بسیاری از افراد در مواقع نیاز قابلیت وای فای گوشی خود را روشن کرده و پس از اتمام کار، خاموش کردن آن را نادیده می گیرند. روشن بودن دائمی وای فای موجب تلاش پیوسته گوشی برای اتصال به شبکه ای مناسب خواهد شد که همین امر بطور واضحی تأثیر بسزایی در میزان مصرف بالای شارژ بر جای می گذارد. اینترنت دیتا نیز شرایط مشابهی داشته و حتی میزان مصرف شارژ آن بیش تر است. همچنین بلوتوث نیز تنها در هنگام نیاز باید فعال شود و در شرایط معمول روشن بودن آن تأثیری جز کاهش میزان دوام باتری سامسونگ نخواهد داشت. مکان یابی یکی دیگر از موارد مهمی بوده که تنها بعضی برنامه ها همانند برنامه های هواشناسی در مواقع نیاز از آن استفاده می کنند و نیازی به فعال بودن دائمی ندارد.

نکات تکمیلی

صفحه نمایش گوشی یکی از عوامل اصلی مصرف شارژ بوده و از این رو تنظیم میزان نور آن می تواند اهمیت بالای در افزایش طول عمر باتری داشته باشد. حتی بهتر است قابلیت Adaptive Brightness را در گوشی سامسونگ خود فعال کنید. با کاهش زمان مورد نیاز برای قفل صفحه نمایش نیز می توانید از میزان مصرف شارژ بکاهید. استفاده از حالت ذخیره انرژی (Power Saving Mode) که امروزه در تمامی گوشیهای موبایل دیده می شود، در شرایط اضطراری جهت حفظ شارژ باتری توصیه شده است. در گوشیهای سامسونگ انواع مختلفی از آن ها از نظر میزان شدت موجود بوده که با توجه به شرایط خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. آپدیت آندروید گوشی به آخرین نسخه ارائه شده اهمیت بالایی داشته و احتمالاً در عملکرد بهتر باتری نیز مؤثر باشد.

یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده کیفیت باتری سامسونگ و بطور کلی تمامی باتری های موبایل، شیوه صحیح شارژ باتری بوده که کمتر به آن توجه می شود. بهتر است همواره از شارژر اصلی ارائه شده توسط کمپانی استفاده کرده و به هیچ وجه از شارژرهای متفرقه با میزان جریان یا ولتاژ متفاوت استفاده نکنید. تخلیه کامل شارژ باتری های لیتیومی نیز بسیار آسب رسان بوده و توصیه می شود هنگام کاهش شارژ تا ۲۰ درصد، باتری را مجدداً شارژ کنید. البته بطور کلی مواردی که در این مقاله اشاره شد، صرفاً موجب بهبود طول عمر باتری و نزدیک شدن آن به کیفیت اولیه می شوند و نمی توانند روند تخریبی باتری را متوقف کنند. خرابی باتری امری حتمی بوده که دیر یا زود رخ خواهد داد؛ تایم معمول آن نیز طبق اعلام سامسونگ ۲ تا ۳ سال ارزیابی شده است.