افزایش مناسبات بانکی و پولی در دستورکار ایران، پاکستان و سریلانکا

افزایش مناسبات بانکی و پولی در دستورکار ایران، پاکستان و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در دیدارهای جداگانه با جمیل احمد، رئیس‌کل بانک مرکزی پاکستان و همچنین وراسینگه، رئیس‌کل بانک مرکزی سریلانکا گفت: افزایش مناسبات پولی و بانکی و به تبع آن رشد و تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی با پاکستان و سریلانکا در دستور کار طرفین قرار دارد.

احمد، رئیس‌کل بانک مرکزی پاکستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و بانکی میان دو کشور تاکید کرد: افزایش تبادلات تجاری به همراه توسعه روابط بانکی و مالی پاکستان و ایران در اولویت ما قرار دارد.

وراسینگه رئیس‌کل بانک مرکزی سریلانکا نیز با اشاره به افزایش مناسبات تجاری ایران و سریلانکا در سال‌های اخیر گفت: هیچ محدودیتی در افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با ایران نداریم.

فرزین در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول در مراکش با مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول و همچنین با جمعی از روسای‌کل بانک مرکزی کشورهای منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ میلادی به طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهر ۱۴۰۲) در مراکش برگزار می‌شود. این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار می‌شوند.