اقشار جامعه با «میدان‌داری» توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند

اقشار جامعه با «میدان‌داری» توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش جهاد تبیین بسیج اقشار خوزستان بیان کرد: بسیج دارای ۲ بخش مهم ماموریت است؛ بسیج محلات، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت یک بخش و حوزه اقشار بخش دیگر ماموریت بسیج است که هرکدام از بسیج اقشار اعم از بسیج فرهنگیان، جامعه پزشکی، دانشجویی، ادارات، اقوام، عشایر و اقشاری که با بدنه جامعه ارتباط مستقیم دارند دارای ماموریت تعریف شده‌ای هستند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان، زنان و دانشجویان مورد هدف اصلی دشمن هستند چرا که دشمن با هدف قرار دادن این سه قشر به دنبال ایجاد ناامیدی، تزلزل و جذب نیرو بود که در خوزستان موفق به این کار نشد؛ همچنین با روشنگری و جهاد تبیین، این هدف بی‌اثر شد.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه همه مردم خوزستان شیعه اهل بیت (ع) هستند، تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه با میدان‌داری، توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند و بی‌شک هرچه تاب‌آوری و اعتقادات ما بیشتر باشد، دشمن ناامیدتر شده و تلاش آن بی‌فایده خواهد بود.

وی افزود: در زیارت اربعین علاوه بر مردم کشور، زائرانی از کشورهایی مثل هند، افغانستان، پاکستان و… با حضور در خوزستان از مرزهای این استان عبور می‌کنند، همچنین بسیاری از مردم ایران از قالب اردوهای راهیان نور از یادمان‌های شهدا خوزستان بازدید می‌کنند.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: حوزه‌های علمیه، علما، اقشار و اقوام مختلف استان اعم از بختیاری، عرب، لر، بهمئی، شوشتری، دزفولی، بهبهانی، آبادانی و… اتحاد و همدلی در راستای اهداف مقدس جمهوری اسلامی دارند.

سردار شاهوارپور در ادامه توجه ویژه به خوزستان را مطالبه مردم خواند و اظهار کرد: در سفرهای رئیس‌جمهور به خوزستان نیز مصوبات خوبی در نظر گرفته شد؛ همچنین در این سفرها نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به مردم خوزستان است که باید به مصوبات سفرها توجه شود و دستگاه‌های دولتی استان به دنبال تحقق آنها باشند.

وی با اشاره به اینکه صنایع بالادستی و مادر در خوزستان به‌وفور وجود دارد، عنوان کرد: در بخش‌های فولاد، کشاورزی، خرما و شکر در سطح کشور تولیدکننده مادر هستیم که علاوه بر قابلیت مصرف به تولیدات دیگر قابل تبدیل هستند.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: در صنایع پایین‌دستی استان مشکلات بسیاری وجود دارد که با تقویت این صنایع می توان علاوه بر ایجاد اشتغال نیز زمینه توسعه و رشد اقتصادی را فراهم کرد.