امدادرسانی به ۲۸۰۰ خوزستانی متاثر از پدیده مانسون

امدادرسانی به ۲۸۰۰ خوزستانی متاثر از پدیده مانسون

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی ظهر امروز پنجشنبه برای بررسی روند امدادرسانی‌ها در مناطق آسیب دیده از سامانه «مانسون» از جمله در شهرستان باغملک به این شهرستان سفر کرد.

وی جمع خبرنگاران تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در شعب و تیم‌های واکنش سریع، آنست و امداد هوایی که از مرکز استان برای تسریع در روند عملیات‌های امدادرسانی و جست‌وجو و نجات به مناطق متأثر از فعالیت سامانه بارشی مانسون اعزام شده‌اند تاکنون به ۲ هزار و ۸۲۵ نفر امدادرسانی شد.

شعبانی بیان کرد: ۵ سورتی پرواز بر فراز مناطق عشایری و صعب‌العبور شهرستان‌های ایذه و باغملک انجام شده و از این طریق اقلام زیستی و غذایی در اختیار اهالی مناطق کوه سفید، سی صیدون، منگشت، دشت بهار، قارون سیدخدر، سرقوچ و سیرف قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تاکید کرد: امدادرسانی‌های هوایی امروز نیز انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: عملیات‌های امدادرسانی اخیر بیشتر در حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های اندیکا، ایذه، آغاجاری، باغملک، بهبهان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان انجام شد.

شعبانی در ادامه از ادامه عملیات جست‌وجو برای یافتن طفل سه ساله مفقود شده با به‌کارگیری انواع تجهیزات و امکانات امدادی خبر داد.

وی افزود: از ساعات ابتدایی این حادثه تلخ و دلخراش عملیات جست‌وجو به همت نجاتگران هلال احمر شهرستان ایذه آغاز شد و بلافاصله تیم‌های تخصصی واکنش سریع و آنست (سگ‌های زنده یاب) با وجود تاریکی شب و شرایط نامساعد جوی با هدف گسترش سطح محیطی و دقت در جست‌وجو به این عملیات اعزام و به تیم‌های عمل کننده ملحق شدند ولی تاکنون توفیقی در این زمینه حاصل نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به مردم آسیب دیده از ورود و فعالیت سامانه بارشی مانسون که خسارت زیادی در کشور و استان به بار آورده، اطمینان خاطر داد تا رفع مشکلات ایجاد شده در کنار مردم خواهد ماند و خدمت رسانی‌ها به مردم مناطق تحت تأثیر این پدیده ادامه می‌یابد.

منبع : مهر