انتقال ۲ نفر از حجاج ایرانی از بیمارستان عربستان به کشور

انتقال ۲ نفر از حجاج ایرانی از بیمارستان عربستان به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سیدعلی مرعشی در این خصوص اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر قبل از آغاز مناسک حج در عربستان حضور پیدا کرده و پس از استقرار در اماکن تعیین شده، تا این لحظه با تمام توان به زائران بیمار خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: تا صبح امروز، به ۲۱۲ هزار و ۹۲۸ زائر خدمات مختلف پزشکی و درمانی ارائه شده است.

درودی بیان کرد: در طول این مدت، ۴۶۰ نفر به دلیل نیاز به خدمات درمانی تخصصی‌تر، بستری شدند، ۸ هزار و ۹۷۲ مورد خدمات پاراکلینیک، ۳۵ هزار و ۲۲ مورد خدمات درمانگاهی و ۲ هزار و ۸۰۹ مورد هم خدمات مددکاری ارائه شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: پزشکان در این مدت، ۷۱ هزار و ۷۹۵ مورد ویزیت عمومی و ۱۴ هزار مورد ویزیت تخصصی به حجاج مراجعه کننده ارائه دادند.

مرعشی اضافه کرد: دو زائر ایرانی که در بیمارستان‌های ملک فیصل و النور مکه بستری بوده و تحت درمان قرار داشتند پس از انجام هماهنگی‌های لازم به تهران منتقل شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه این دو زائر خانم و از استان‌های تهران و قم به سرزمین وحی مشرف شده بودند، گفت: با انجام آخرین هماهنگی‌ها این دو بیمار با تیم پزشکی و تجهیزات و آمبولانس مجهز به فرودگاه جده اعزام شدند و با پرواز هواپیمایی ایران ایر به کشور انتقال یافتند.

مرعشی با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان‌های سعودی و بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه بیماری بستری نیست، افزود: فعالیت هیأت پزشکی حج و زیارت تا خروج کامل کاروان‌های زائران ایرانی از عربستان ادامه خواهد داشت.

منبع : مهر