اهانت به قرآن از سر استیصال غرب است

اهانت به قرآن از سر استیصال غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام‌نبی توکلی ظهر پنج‌شنبه در گردهمایی بزرگ علمای اهل سنت و تشیع شهرستان تایباد که در سالن قدس این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که انقلاب اسلامی رقم زد، برگزاری نشست‌های وحدت‌بخش بین علمای تسنن و تشیع است که قبل از آن هیچ سابقه‌ای نداشت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد ادامه داد: امروز به برکت همین وحدت و همدلی مسلمانان، قرآن کریم چنان در سطح دنیا چاپ و توزیع می‌شود که سیاست‌مداران غربی از سر استصیال، مجبور به آتش زدن آن می‌شوند؛ این آتش زدن از قدرت آنان نیست بلکه از سر ناچاری و تسلیم در مقابل قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: علمای مسلمان مراقب باشند و خود را مشغول به جریاناتی که از خارج به کشور دمیده می‌شود، نکنند بلکه باید خود را وقف ترویج اسلام و فرهنگ قرآن کنند.

توکلی با تأکید بر این‌که در تفکر سکولار و لائیک، ترقی وجود ندارد، بیان کرد: باید خود را وقف وحدت کنیم، صحبت از وحدت همواره رحمت‌آفرین است و تفرقه از واژه‌های وحشتناک است؛ تفرقه واژه‌ای است که حتی بیان آن سیگنال‌های ترسناکی به روح و روان انسان‌ها می‌فرستد و البته نتیجه آن نیز بسیار خطرناک است، این در حالی است که دین ما، کتاب و قرآن ما وحدت است و همه اعمال دینی ما وحدت آفرین است.