اهمیت مدرک ICDL برای ورود به بازار کار

اهمیت مدرک ICDL برای ورود به بازار کار

مدرک ICDL  چیست ؟

ICDL مخفف International Computer Driving License گواهینامه بین‌المللی هدایت کامپیوتر است. قبلا با نام ECDL شناخته می شد. این مدرک توسط بنیاد ECDL پشتیبانی می شود. (تلفظ فارسی: آی-سی-دی-ال) در سال ۱۹۹۵ توسط شورای انفورماتیک اروپا CEPIS توسعه یافت. این گواهینامه مهارت هفت گانه توسط کمسیون اروپا ESDIS در ۱۹۹۷ توصیه شد. ]منبع[

امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان گفت دانش کامپیوتر و انواع نرم افزار های مربوط به آن بسیار بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و پیش نیاز احراز اکثر مشاغل و نیاز عمده آموزشی دانشجویان و نیز سایر کاربران و علاقه‌مندان کامپیوتر می باشد . مدرک ICDLگواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر می‌باشد که شامل هفت مهارت است که عبارت اند از :

  1. مفاهیم فن آوری اطلاعات
  2. ویندوز Windows
  3. اینترنت و ایمیل Internet
  4. واژه پردازWord
  5. صفحه گسترد Excel
  6. ارائه مطالب Power Point
  7. بانک اطلاعاتی Access

رائه مطالب (PowerPoint) پاورپوینت نرم افزاری ساده و کارآمد برای ساخت برنامه های چند رسانه ای کوچک (مانند کاتالوگهای الکترونیکی و برنامه های اطلاع رسانی ساده) است. معمولاً بیشترین مورد استفاده از پاورپوینت در مورد ساخت سیستم تصویری قابل نمایش در سمینارها و جلسات مهم می باشد. در این مهارت لازم است داوطلب، شایستگی خود را در استفاده از ابزارهای ارائه مطالب در کامپیوتر شخصی نشان دهد. او باید قادر باشد وظایفی همچون ایجاد، شکل دادن و آماده کردن مطالب برای ارائه و نمایش را انجام دهد.

صفحه گسترده (Excel) در نرم افزار اکسل با استفاده از جدولی متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها می‌توان، داده‌ها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین داده‌ها، به انجام محاسبات پرداخت. در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه صفحه‌گسترده‌ها را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از کاربردهای صفحه گسترده در کامپیوتر شخصی را داراست. او باید دانش و توان انجام دستورات پایه مرتبط با توسعه، شکل‌دادن و استفاده از یک صفحه گسترده را دارا باشد. همچنین باید بتواند اعمال ریاضی و منطقی استاندارد را با استفاده از فرمولها و توابع پایه انجام دهد.

بانک های اطلاعاتی (Access Databases) اکسس یکی از اجزای مایکروسافت آفیس است که برای ایجاد پایگاه داده‌های رابطه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه بانکهای اطلاعاتی را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از بانکهای اطلاعاتیدر کامپیوتر شخصی را داراست. این مهارت به دو بخش تقسیم می‌شود اولین بخش، مهارت و توانایی داوطلب در طراحییک بانک اطلاعات ساده با استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری استاندارد است و دومین بخش، توانایی او را برای بازیابی اطلاعات از یک بانک اطلاعات ایجاد شده (با استفاده از ابزارهای موجود درخواست و جستجو ، انتخاب و مرتب‌سازی) ارزیابی می‌کند. همچنین داوطلب باید قادر به ایجاد و اصلاح گزارش ها باشد.

مزایای دریافت مدرک ICDL  چیست ؟

بطور کلی می توان مزایای کسب مدرک ICDL را به شرح زیر خلاصه کرد : ICDL قابلیت کامپیوتری کارمندان را تضمین می کند . برای کارمندان، مهارتهای کامپیوتری قابل ملاحظه ای ایجاد می کند. سطوح توانایی IT را در یک سازمان تضمین می کند. هزینه های پشتیبانی IT را کاهش می دهد. از وقت تلف شده ناشی از فقدان دانش و روشهای کاری غیر موثر IT می کاهد. تعریفی استاندارد و مقیاسی دقیق برای مهارتهای کامپیوتری بوده که در سطح بین المللی مورد تایید است. مدرک ICDL بین نیازهای کارفرمایان و مهارتهای کارمندان تعادل ایجاد می کند . هم اکنون معتبرترین مدرک کامپیوتری در سطح جهان است که این مقبولیت، مرهون ارتباط آن با تمام افراد و پشتیبانی و کنترل سازمانهای حامی آن است.

با توجه به اهمیت داشتن مدرک ICDL ، آموزش های زیادی برای آن درآموزشگاه های گوناگون وجود دارد به بخصوص با افزایش وب سایت های حرفه ای و آموزشی ، آموزش ICDL مانند بسیاری از آموزش های دیگر بصورت آنلاین ، سریع و راحت در دسترس است و لازم نیست مسیر سختی برای فراگیری این مهارت طی کنید.

دریافت مدرکicdlبدون کلاس

یکی از معتبرترین مراکز اخذ مدرک ICDL فوریو به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش مهارت‌های هفتگانه ICDL در کشور شناخته شده است. علاوه بر برگزاری دوره های آموزش کامل ICDL ، دوره های فشره ICDL را بصورت کاربردی و بازار کاری در کل کشور بصورت حضوری و مجازی برگزار می کند.

مزایای مدرک ICDL  :

  • درج ۱۳۰ ساعت استاندارد
  • صدور آنی مدرک دیجیتال
  • درج بارکد استعلام آنلاین از سامانه
  • دارای تاریخ شروع و پایان
  • دریافت مدرک در زمانی کوتاه
  • هزینه مقرون به صرفه

کاربرد مدرک هفتگانه کامپیوتر در ابعاد مختلف زندگی تاثیر گذار است. زمانی که می خواهید در یک اداره یا سازمان استخدام شوید، داشتن این مدرک بسیار مهم است. علاوه بر آن، شما باید بتوانید با کامپیوتر به خوبی کار کنید. مدرکicdlبرای استخدامی آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، دفاتر قضایی، سردفتری، کانون وکلا، بانک و سایر ارگان ها و حتی مهاجرت مفید و کاربردی است. پس، همین امروز تصمیم بگیرید که مدرک ای سی دی ال را بدون کلاس، غیرحضوری و آنلاین به صورت معتبر و قابل استعلام دریافت نمایید.]منبع دوم[