باد شدید اصفهان را در می‌نوردد

باد شدید اصفهان را در می‌نوردد

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آسمان استان تا اوایل هفته پیش رو صاف خواهد بود، اظهار داشت: پدیده غالب بیشتر شهرهای استان در این مدت وزش باد به نسبت شدید تا شدید است.

وی اضافه کرد: امروز وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود ضمن اینکه طی روز یکشنبه در مناطق غرب، شمال و مرکز اصفهان وزش باد به نسبت شدید تا شدید را انتظار داریم که در نواحی مستعد با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای توأم با گردوخاک در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در اکثر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده در مناطق شرقی و شمالی استان بین یک تا سه درجه کاهش می‌یابد و در سایر مناطق تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی خورو بیابانک با دمای ۳۰ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سلسیوس زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.