با بهترین ارز دیجیتال برای هولد آشنا شوید

با بهترین ارز دیجیتال برای هولد آشنا شوید

بازارهای مالی محلی است افراد در آن‌ها همواره به دنبال کسب سودهای سرشار هستند. به همین دلیل همواره افراد به دنبال یک سرمایه‌گذاری مطمئن و با سود بالا هستند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز این مسئله به طور کامل صدق می‌کند. معامله‌گران کاربلد در این بازار در طول یک دهه اخیر سودهای هنگفتی را به دست آورده‌اند. البته نباید فراموش کرد که حتی اگر بهترین ارز دیجیتال برای هولد را نیز شناسایی کنید، باز هم ذات این بازار با ریسک همراه است.
اما سرمایه‌گذاری در هر بازار مالی از مجموعه مختصاتی تبعیت می‌کند. معامله‌گران باید ابتدا شناخت کافی از پارامترهای تأثیرگذار در بازار داشته باشند. در ادامه قادر خواهند بود با تطبیق میان مشخصه‌های ارزهای دیجیتال با آن پارامترها، بهتری ارز دیجیتال برای هولد را انتخاب کنند. مشخصات بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص بیشتر بحث کنیم.

مشخصات بهترین ارز دیجیتال برای هولد چیست؟


در ابتدا لازم است با واژه هولد ارز دیجیتال آشنا شوید. هودل، یا هولد ارز دیجیتال، که به معنای نگهداری ارز دیجیتال بدون توجه به تغییرات بازار برای مدتی بلند است.
یک توصیه بسیار مهم توسط بزرگ‌ترین کارشناسان بازارهای مالی خطاب به فعالان بازارها مطرح می‌شود. آن‌ها می‌گویند هرچقدر که امکان دارد باید از تمام ابزارهای موجود در بازارهای مالی استفاده کرد اما نباید اسیر آن‌ها شد. گرفتار شدن در میان انبوهی از نمودارها، اخبار و تحلیل‌ها می‌تواند یک تریدر را به ورطه سرگردانی بکشاند. همه این ابزارها ابداع شده‌اند که در خدمت انسان‌ها قرار بگیرند؛ بنابراین نباید افراد گرفتار این پدیده‌ها شوند.
مسئله مهم بعدی، تأثیر هیجانات شدید حاکم بر بازار است. هرچقدر که عوامل بنیادی و تکنیکال نشان‌دهنده وضعیت مناسب یک رمزارز باشند، اما فضای حاکم بر بازار برای رشد یک رمزارز مساعد نباشد، در آن صورت نمی‌توان انتظار رشد قیمتی از رمزارز را داشت.
بیت کوین هنوز هم حرف اول را در بازار می‌زند
بیت کوین به عنوان نخستین ارز دیجیتال سهم بسیار مهمی از گردش مالی در بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. همچنین از نظر رسانه‌ای به عنوان مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار به شمار می‌رود؛ بنابراین چه کسی موافق باشد و چه مخالف، تغییرات قیمت بیت کوین به طور کاملاً آشکاری بر تمام آلت کوین‌ها اثرگذار است.

در همین راستا در بازار ارزهای دیجیتال شاخصی با نام دامیننس بیت کوین تعریف شده است. این شاخص به زبان ساده نشان می‌دهد که چه میزان از سرمایه موجود در بازار رمزارزها به بیت کوین اختصاص دارد. فرقی نمی‌کند تصمیم به خرید و فروش چه رمزارزی در بازار دارید؛ یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که باید برای این منظور مورد بررسی قرار دهید، شاخص دامیننس بیت کوین است. رشد این شاخص نشان‌دهنده آن است که اقبال سرمایه‌گذاران به سمت بیت کوین است و طبعاً قیمت آلت کوین‌ها افت می‌کند.

وایت پیپر یک سند معتبر برای شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای هولد


توسعه دهندگان یک ارز دیجیتال در زمان ارائه رمزارز خود در بازار یک سند بازاریابی منتشر می‌کنند که به عنوان وایت پیپر شناخته می‌شود. این سند کاملاً به زبان علمی و تخصصی نوشته می‌شود. در وایت پیپر به روشنی توضیح داده می‌شود که در یک پروژه به دنبال حل چه مشکلاتی هستند. علاوه بر شناسایی یک مسئله یا مشکل، راه‌حل‌های برطرف کردن آن نیز در وایت پیپر مطرح می‌شود. چرا یک وایت پیپر ابزار مناسبی برای تشخیص بهترین ارز دیجیتال برای هولد است؟
از نظر عملیاتی این سند مشخص می‌کند که توسعه‌دهندگان یک پروژه به دنبال تحقق چه برنامه‌ها و اهدافی هستند. به این ترتیب اگر اهداف و برنامه‌های اجرایی مناسبی ارائه شود، نشان‌دهنده آن است که می‌توان به آینده این ارز دیجیتال امیدوار بود. اما در مقابل برخی رمزارزها مانند ارز شیبا هستند که هیچ‌گونه وایت پیپری در ابتدای عرضه آن‌ها ارائه نشده است. این مسئله به عنوان یک فاکتور منفی برای این رمزارز به شمار می‌رود.
البته لازم به ذکر است که یک وایت پیپر خوب نباید به عنوان تنها عامل برای تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. بلکه باید مجموعه عوامل مؤثر دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای هولد


باتوجه به نکاتی که در قسمت بالا مطرح شد، می‌توان تعدادی از رمزارزها را به عنوان گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری شناسایی نمود. این ارزهای دیجیتال هر یک دارای مشخصات متمایزکننده‌ای هستند که صف آن‌ها را از بقیه ارزهای دیجیتال موجود در بازار جدا می‌کند. در این قسمت به معرفی تعدادی از این رمزارزها می‌پردازیم.
بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال
بیت کوین در بازه زمانی یک دهه رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. از زمانی که در ابتدای سال ۲۰۱۰ قیمت ناچیزی داشت تا به امروز که بالای ۴۰۰۰۰ دلار رسیده است، نگاه‌های بسیاری را به خود خیره کرده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین هنوز هم به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای هولد به شمار می‌رود.

اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای هولد جایگزین بیت کوین


در کنار بیت کوین ارزهای دیجیتال فراوانی در بازار وجود دارد که قابلیت‌های خود را به همه فعالان بازار اثبات کرده‌اند. اتریوم یکی از این ارزهای دیجیتال است که علاوه بر بنیاد بسیار مناسب، برنامه‌ها و اهداف عملیاتی بسیار خوبی را نیز در وایت پیپر خود مطرح نموده است. اتریوم به هیچ عنوان صرفاً یک رمزارز نیست بلکه یک پلتفرم بسیار قدرتمند و بزرگ است که برای بهره‌برداری از سایر برنامه‌های غیرمتمرکز فعالیت می‌کند.
در حال حاضر اتریوم از نظر حجم بازار در جایگاه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و پس از بیت کوین به عنوان مشهورترین رمزارز به شمار می‌رود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان آینده اتریوم با توجه به برنامه‌های بسیار خوبی که توسعه‌دهندگان آن در دست اجرا دارند، روشن است. اگر به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای هولد به غیر از بیت کوین هستید، اتریوم یک گزینه کاملاً قابل تأمل است.

بایننس کوین، یک جایگزین مناسب برای بیت کوین


صرافی بایننس به عنوان مشهورترین و پراستفاده‌ترین صرافی در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. این صرافی در سال‌های گذشته اقدام به راه‌اندازی رمزارز اختصاصی خود با نام بایننس کوین کرده است. همچنین برای کاربرانی که اقدام به خرید و فروش بایننس کوین از این صرافی می‌کنند، تخفیفات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. سابقه و عملکرد خوب صرافی بایننس و همچنین برنامه‌ها و اهداف مناسبی که توسعه‌دهندگان این صرافی برای رمزارز بایننس کوین در نظر گرفته‌اند، موجب شده است که توجهات زیادی به سمت آن جلب شود. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک اخبار بیشتری در خصوص این رمزارز منتشر خواهد شد.

کلام پایانی


لازم است به دو نکته اساسی در پایان اشاره شود:
۱- تحت هر شرایطی به پیشنهادها مطرح شده در بازار به چشم پیشنهاد نگاه کنید و حتماً در خصوص ارزهای دیجیتال دیگر مطالعه کنید. تصمیم‌گیری نهایی برعهده شخص معامله‌گر است. برای این کار لازم است تا در دوره های آموزش تحلیل تکنیکال مانند دوره های تحلیل تکنیکال مقدماتی و دوره تحلیل تکنیکال پیشرفته سایت کلینک سرمایه (Clinicsarmayeh.com) شرکت کنید.
۲- وقتی قرار است در یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری ورود کنید، به هیچ وجه اسیر نوسانات مقطعی و کوتاه‌مدت در بازار نشوید. نگاه خود را معطوف به روندهای طولانی‌مدت نمایید.
انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای هولد، محدود به سه ارز دیجیتال که در این متن مورد بررسی قرار گرفت، نمی‌شود.