با شادی جدید آشنا شويد كه مراقبت از سلامت روان خود را به پست‌های ويروسی در وب تبديل می‌كنند

با شادی جدید آشنا شويد كه مراقبت از سلامت روان خود را به پست‌های ويروسی در وب تبديل می‌كنند

شادی جدید به شما کمک می‌کند تا بهترین شیوه‌های سلامت روان را به تصویر بکشید.

هفته گذشته یک اتفاق کوچک برای من رخ داد. چیزی رو روی زمین ریختم یا شیر پاکتی تموم شده بود و یادم رفته بود از مارکت بگیرم. یا پای سگم رو حواسم نبود لگد کردم. این یک ناراحتی کوچک بود، و راستش، من حتی نمی‌تونم جزییات اونو به یاد بیارم. اما اتفاق بعدی رو یادم هست: وقتی وسط آشپزخانه ایستاده بودم و از شنیدن حرفای پادکستی که یکی از دوستان برای من فرستاده بود، حالم بهتر شد.

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسه، من با سختی ها تنها هستم.

حدودا ۹۰.۰۰۰ نفر وب سایت شادی جدید رو دنبال می‌کنن، وب ‌سایتی که توسط سرپیکو تأسیس شده است – همچنین شادی جدید خبرنامه روزانه‌ای رو ارسال می‌کند که به صورت خلاصه به شما یادآوری می‌کند که امروز را شادتر زندگی کنید، در کنار تمام این اتفاقات مثبت گروه تحقیقاتی شادی جدید به صورت روزانه اپیزودهایی از پادکست شادی جدید رو منتشر می‌کند که به شما نکات مهمی را همان اول صبح یادآوری می‌کند همچنین گروه تحریریه به سردبیری سرپیکو در حال حاضر روی یک کتاب کار می‌کنند که به زودی در دسترس خواهد بود. شادی جدید به صورت روزانه الگوهای بی‌شمار و افسانه‌های بی‌پایان در مورد مراقبت از خود و سلامت روان، با تجسم‌های هنرمندانه مصور و با پشتوانه علمی در مورد ذهن‌آگاهی، مهربانی و چارچوب‌بندی ذهنی کلی برای داشتن یک زندگی شادتر، را منتشر می‌کند که با تمام محتوایی که در هیاهوی شبکه‌های اجتماعی می‌بینید متفاوت است.

آنها معتقدند: «ما همه‌ی این تحقیقات علمی عالی را در اختیار داریم، که فقط در حد مقالات علمی در کتابخانه‌ها محدود شده. “اگه بتونم اونارو به زبون مردم کوچه و خیابون تعریف کنم می‌تونم بهشون کمک کنم. . . این هدف ما از تاسیس این وب سایت بود.”

در دست شادی جدید، کلیشه‌های خودیاری، دوباره به عنوان تجسم داده‌های بدیع به تصویر تبدیل می‌شوند. آنها با استفاده از زبانی ساده از اشکال و رنگ‌های اولیه، شما را راهنمایی می‌کنند تا طعم لحظه‌ها را بچشید. . .

فرسودگی شغلی - در وب سایت شادی جدید بخونید

به عنوان نمونه عکس فوق . . . نشان می‌دهد که چرا فرسودگی شغلی یک شکست شخصی نیست. . .

.

انگیزه و اقدام - در وب سایت شادی جدید بخونید

به عنوان نمونه عکس فوق . . . نشان می‌دهد که چرا اقدام باعث ایجاد انگیزه می شود . . .

قدردانی - در وب سایت شادی جدید بخونید

به عنوان نمونه عکس فوق . . . نشان می‌دهد که چرا قدردانی در روزهای سخت اهمیت دارد . . .

رسیدن به اهداف - در وب سایت شادی جدید بخونید

به عنوان نمونه عکس فوق . . . نشان می‌دهد که چگونه به اهداف خود برسید . . .

✔️ شما فقط یک عکس جدید رو پیدا نمی‌کنید، بلکه ده‌ها عکس را پیدا خواهید کرد که هر کدام ده‌ها هزار لایک جمع‌آوری می‌کنند. برای کسی که حتی طراحی را شروع نکرده است بدک نیست.

بنیانگذار شادی جدید یک دهه را صرف بالا رفتن از نردبان شرکت‌های مختلف قبل از یافتن هدف جدید خود کرد. او در شرکت‌‎های خصوصی کارمندی را تجربه و در نهایت در کسب کار بازار زندگی را تجربه کرد.

معتقده: «منم روی همین تردمیل موفقیت‎ و دستاوردها که فکر می‌کردم منو به وضعیتی از موفقیت، رضایت و سعادت پایدار می‌رسونه، رفته‌ام. “و البته، منم هیچوقت به تهش نرسیدم.”

در دوران همه‌گیری‌، گروه شادی جدید روی مثبت گرایی کاربردی تمرکز کرد. و در نهایت به این نتایجی رسیدند که خیلی‌های دیگر قبلا به آن رسیده بودند: که نژاد موش سرمایه داری شادی درونی را مسخره می‌کند و معتقد است که هرگز به دست نمی‌آید.

او می‌گوید: «بخش سخت ماجرا اینجاست که فکر می‌کنیم این فرهنگ شادی قدیمی ما رو به سمت خوشبختی می‌بره، و چون شرایط برای همه یکسان نیست‌، خودمون رو سرزنش می‌کنیم. “من همیشه تعجب کردم، شاید روشی که ما شخصا برای پیدا کردن شادی استفاده می‌کنیم ممکن همه‌ی این پیامدهای ناخواسته رو داشته باشه. مطالعه‌اش رو در متون علمی آغاز کردم و به نتایج تحقیقات علمی خیلی خوبی هم راجع بهش رسیدم.»

بنیانگذار شادی جدید پس از پایان تحصیلات خود، در یکی از شرکت‌های خصوصی به یک موقعیت پیشرو در یادگیری علوم دیجیتال دست یافت. بعد از آن شادی جدید تأسیس شد. این یک تیم یک نفره است و آنها زندگی خود را می‌سازند تا در کنار هم فرهنگ‌های شادی جدید را با تأکید بر رفاه ایجاد کنند. اما در طول مسیر، وب سایت او برای خودش به یک خانه کوچک تبدیل شده – و بدون شک، پست‌های ویروسی روزمره او به اندازه هر کتاب جدید و پرفروشی که برای خود کمکی وجود دارد، در دسترس شماست.

او می‌گوید: «مشاوره های سازمانی صرفا برای پرداخت صورت‌حساب‌های ماهیانه است، و همه زمانش را برای راه‌اندازی طولانی‌مدت این پلتفرم‌ها کار می‌کند که امیدوارم به جامعه کمک کند».

رسیدن به این نقطه کمی سخت بوده است. شادی جدید، با قدردانی از هنر بزرگ شد، می‌دانستیم طراحی یک حرفه است به نرم افزارهای طراحی مسلط شدیم. شروع به مطالعه شادی کردیم، شروع به تجسم مفاهیم برای خود با تصاویر ساده کردیم. وب سایت شادی جدید در اواخر سال ۱۳۹۸ تأسیس شد. سپس در اوایل کرونا، با وقت آزاد زیادی که در اختیار بود، تصمیمات عملی شد.

دفترچه روزانه - در وب سایت شادی جدید بخونید

عکس دست نویس و دفترچه روزانه سرپیکو

پست‌ها در ابتدا به خودی خود بد نبودند، اما رویکردی پراکنده داشتند که بیشتر از بیان آن به‌عنوان یک احساس تجربه‌شده، درباره سلامت روان به‌عنوان یک ایده صحبت می‌کرد.

ما باید سعی کنیم همه چیز رو تا حد امکان ساده نگه داریم. «با یک شکل چه کاری میشه انجام داد؟ این چیزیه که همیشه ذهن ما رو تو محل کار منفجر میکنه. کاری که اونا میتونن با یک شکل، یا رنگ‌های شکل، یا خطوط انجام بدن. . . . همیشه به من یادآوری میشه که راه‌های بی نهایتی برای [انتقال یک ایده] وجود داره.»

با استفاده از هندسه‌های ساده باهاوس و طراحی مدرن میانه قرن، همراه با انرژی محض اکسپرسیونیسم انتزاعی، به توصیه‌های بصری قابل تجسم برای یک مشاوره تبدیل شد. شاید قبلاً ده‌ها بار مفاهیم روانشناختی را شنیده باشیم، اما او رمز را شکست تا آنها را به گونه‌ای نشان دهد که اهمیت آنها را مستقیماً در مغز شما نشانه بگیرد.

با این حال، فقط به این دلیل که او موفق است به این معنی نیست که کار آسان است. امروز شادی جدید با انتشار تقریباً پنج مقاله در هفته، به آسانی اعتراف می‌کند که انواع ایده‌ها را در دفترچه روزانه طراحی خود و رایانه خود دارد که نمی‌تواند آنها را کاملاً نشان دهد – هنوز – و بنابراین بارها و بارها به آنها باز خواهد گشت و امیدوار است. الهام بخش باشند.

شادی جدید: «یک چیزی که ما باهاش بازی کردیم اینه که کسی رو که می‌بینی همه‌ی اون چیزی نیست که اون شخص هستن. «تعبیر زیبای کوه یخ، که شما همه کوه یخ رو در زیر آب دارید و فقط نوک کوه یخ بیرون از آبه. اما نسخه مدرنیستی اون چطوری میشه؟ چطوری می‌تونید روش‌هایی رو بیان کنید که ما ممکنه خودمون رو از بقیه پنهون کنیم؟»

در مورد آینده شادی جدید، اونا قصد دارند به سرمایه گذاری انرژی خود در وب سایت، پادکست و خبرنامه خود ادامه دهند، اما در حال حاضر قصد ندارد از شادی جدید از طریق تبلیغات یا اشتراک درآمد کسب کنند. آنها معتقدند: «این تلاش‌ها برای جامعه ماست. «تمام تِز ما اینه که رفاه جمعیست و برای تجربه رفاه شخصی یا فردی، باید رفاه جمعی رو تو اولویت قرار بدیم. در مورد شادی جدید، من اونو تسهیل کننده این جامعه می‌دونم و بهشون کمک می‌کنم تا توی کاری که می‌کنن خوب باشن و اونو به دنیای اطرافشون منتقل کنن.”

«مقدس» نگه داشتن این رابطه، اولویت اصلی شادی جدید است. کتاب شادی جدید بزودی منتشر می‌شود، که ترکیبی از نوشته‌ها و تصاویر مشابه وب سایت شادی جدید خواهد بود.

او می‌گوید: «[ایده‌هایی مثل] زندگی با شفقت و دلسوزی با خود یا در خدمت به جهان و دیگران، می‌تونه خیلی دور از واقعیت روزمره به نظر برسن، اما اینطور نیست. و فهمیدن اینکه چطوری اونارو مجسم کنیم و اونارو به نحوی نشون بدیم، چیزیه که به نظرم برای جامعه‌ی ما مفیده. حتی اگه کسی منو دنبال نمی‌کرد، فکر می‌کنم هنوز هم شادی جدید رو جلو می‌بردیم، چون این محتوا قبل از دیگران خودمون رو از شادی سرشار می‌کنه.»