با نکات مهمی که در استفاده از ریمل باید بدانید بیشتر آشنا شوید

با نکات مهمی که در استفاده از ریمل باید بدانید بیشتر آشنا شوید

ریمل، همیشه به‌عنوان یکی از لوازم آرایشی کلاسیک و محبوب به‌شمار می‌رود که تنها با چند ضربه روی مژه‌ها می‌تواند تمام چهره شما را متحول کند. خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای ریمل زدن وجود دارند که با آن‌ها می‌توان مژه‌های پرپشت، طبیعی و پررنگ‌تری داشت. در ضمن، با رعایت نکات مربوط به ریمل زدن درست دیگر نیازی به اکستنشن، لیفت مژه یا استفاده از مژه‌های مصنوعی نیست. ترفندهای آرایش دخترانه با استفاده از ریمل، می‌توانند طول مژه‌ها را نسبت به قبل افزایش دهند و حتی فرم طبیعی‌تری را برای چشم‌هایتان به‌ارمغان بیاورند. نکات و ترفندهای مهم این مطلب را دنبال کنید تا همه در مورد نحوه ریمل زدن از شما سوال بپرسند!

۶ ترفند مهم برای استفاده صحیح از ریمل

کارشناسان محصولات آرایشی و بهداشتی، ریمل را به‌عنوان نقطه پایانی یک روتین آرایشی در نطر می‌گیرند. این بدان معناست که ریمل، مهم‌ترین بخش آرایش چهره یک خانم که به زیبایی خود اهمیت می‌دهد، محسوب می‌شود. ریمل همراه با سایه چشم، خط چشم و سایر لوازم آرایشی و بهداشتی ترکیب می‌شود تا روتین آرایشی آن‌طور که باید تاثیر بگذارد. قبل از اینکه با ۶ ترفند ریمل زدن آشنا شوید، محصول مورد نظرتان را با دقت انتخاب کنید. انواع مختلفی از ریمل‌ها در بازار وحود دارند، اما همه آن‌ها به یک اندازه روی زیبایی چهره شما تاثیر نمی‌گذارند.

البته که شما هر ریملی را انتخاب کنید، با رعایت این نکات و ترفندها زیبا خواهید شد، اما بهتر است که به سلامت چشم‌هایتان اهمیت دهید و ریمل‌های اورجینال را بخرید.

۱. برای تقویت مژه‌ها پس از ریمل، هر شب از سرم مژه استفاده کنید

همان‌طور که روتین مراقبت پوستی شبانه به آماده‌سازی پوست برای یک آرایش بی‌عیب‌ونقص کمک می‌کند، یک سرم مژه مناسب هم می‌تواند همین کار را برای مژه‌ها انجام دهد. یک سرم حالت‌دهنده مژه ویژه شب که با ترکیبی از موادمفید از جمله اسید هیالورونیک، وتامین E و پپتیدها ترکیب شده است، برای مژه‌هایتان مناسب محسوب می‌شود. برای تقویت مژه‌ها پس از ریمل، کافی است هر شب قبل از خواب، اپلیکاتور سرم مژه را در امتداد پایه خط مژه بالایی بکشید و چند ثانیه صبر کنید تا کاملاً خشک شود. پس از این کار، با مژه‌های ضخیم‌تر، سالم‌تر و قوی‌تری از خواب بیدار خواهید شد.

۲. یک پد پاک‌کننده ریمل به‌همراه داشته باشید

منظور ما از پد پاک‌کننده ریمل، پند پنله‌ای آغشته به یک پاک‌کننده آرایش موثر برای چشم است. اگر ریمل شما کاملاً مطابق برنامه‌ریزی خودتان پیش نرفته است، در ابتدا بگذارید خشک شود و سپس آن را به آرامی با پد پاک‌کننده پاک کنید.

برای اینکه در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از ریمل زدن آشنا شوید، درباره ریمل بیشتر بخوانید و چهره زیباتری داشته باشید.

۳. قبل از زیرسازی آرایش چهره، ریمل بزنید

پیشنهاد ما این است که قبل از زیرسازی آرایش چهره مثل استفاده از کرم پودر یا کانسیلر، آرایش چشم‌ها را با ریمل زدن شروع کنید. البته، اگر احساس می‌کنید ریمل زدن به‌عنوان نقطه پایانی آرایش برایتان دشوار است، این کار را انجام دهید. از این گذشته، از بین بردن هرگونه اشتباه در ریمل زدن، وقتی که هنوز زیرسازی آرایش چهره را شروع نکرده‌اید، بسیار آسان‌تر است. چرا که اگر بخواهید ریمل را پس از زیرسازی آرایش چهره پاک را اصلاح کنید، باید بخش زیادی از مواد آرایشی زیرسازی را کلاً پاک کنید.

۴. از ریمل‌های حالت‌دهنده و متنوع استفاده کنید

شاید در مورد ریمل‌های حالت‌دهنده و ریمل‌های حجم‌دهنده بارهاوبارها شنیده‌اید. این ریمل‌ها واقعاً از چنین قابلیت‌هایی برخوردار شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا ظاهری جدیدتر نسبت به قبل داشته باشید. برای مثال، ریمل اسنس یکی از همان ریمل‌هایی است که باعث بلند شدن مژه‌ها و پر شدن طبیعی آن‌ها می‌شود.

ضمناً اگر بتوانید از تکنیک‌های ریمل زدن چرخشی به‌خوبی استفاده کنید، می‌توانید مژه‌هایی بلندتر داشته باشید و ریمل‌های حالت‌دهنده را برای همیشه در روتین آرایشی خودتان جا دهید.

۵. پس از چندماه ریمل خود را تعویض کنید

کارشناسان حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی، توصیه می‌کنند که هر ۳ تا ۶ ماه یک‌بار ریمل خود را عوض کنید. استفاده از یک ریمل آرایشی تا بیشتر از ۶ ماه ممکن است شما را در معرض خطر تحریک مژه‌ها و حتی عفونت چشم قرار دهد. ضمناً فراموش نکنید که همیشه به تاریخ انقضای ریملی که استفاده می‌کنید، توجه کنید تا با مصرف ریمل‌های تاریخ‌گذشته دچار بیماری‌های چشمی نشوید.

۶. ریمل را روی مژه‌های بالایی و پایینی خود بزنید

شاید خنده‌دار به‌نظر برسد، اما نحوه بیرون آوردن چوب یا اپلیکاتور ریمل از تیوپ هم می‌تواند روی نحوه آرایش کردن شما تاثیر بگذارد. مهم نیست که از کدام ریمل استفاده می‌کنید، کافی است که در ابتدا چوب ریمل را درون لوله بچرخانید و ریمل اضافه را از روی لبه تیوپ پاک کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از ایجاد مژه‌های کلفت و خیلی سنگین جلوگیری کنید.

برای زدن ریمل، به بالا نگاه کنید و چوب ریمل را در پایه مژه‌های بالایی قرار دهید و آن را به جلو و عقب بکشید. این کار کمک می‌کند تا پایه مژه‌های بالایی کاملاً پوشانده شوند. سپس، چوب ریمل را به سمت بالا و نوک مژه‌های خود بکشید و مطمئن شوید که در حین کشیدن مژه‌ها همه قسمت‌ها را می‌پوشانید و این کار را آن‌قدر آرام انجام می‌دهید که از جمع شدن مژه‌های جلوگیری شود.

برای پرپشت شدن مژه‌ها همیشه قبل از اینکه مژه‌های بالایی را ریمل بزنید، اپلیکاتور یا چوب ریمل را در ریشه‌های مژه خود بمالید. طبق نظر کارشناسان زیبایی، وقتی اپلیکاتور ریمل در ریشه مژه‌ها مالیده می‌شود، شما مژه‌های بلندتری خواهید داشت. وقتی نوبت به ریمل زدن مژه‌های پایینی می‌رسد، سعی کنید از ریمل زیاد استفاده نکنید تا توده‌ای از مژه‌ها به‌هم نچسبند.

انتخاب یک ریمل مناسب، یعنی یک آرایش چهره تمام‌عیار

فرمول اصلی برای داشتن چشم‌های زیبا و دل‌فریب، انتخاب یک ریمل همه‌کاره و ممناسب برای چشم‌های شماست. در ادامه، این تکنیک‌ها و نکات مهم هستند که می‌توانند شما را در ریمل زدن صحیح کمک کنند. برای اینکه بتوانید از بهترین برندهای ریمل در بازار لوازم آرایشی استفاده کنید، کافی است که ریمل‌های محبوب را در فروشگاه خانومی جست‌وجو کنید. برای مثال، شما می‌توانید برای خرید ریمل کلمه **ریمل اسنس خانومی** را در گوگل سرچ کنید و مستقیماً وارد صفحه خرید ریمل شوید.