با 7 ویلا از هوشمندترین ویلا های جهان آشنا شوید !

با 7 ویلا از هوشمندترین ویلا های جهان آشنا شوید !

با ۷ ویلا از هوشمندترین ویلا های جهان آشنا شوید !

هوشمندترین ویلا های جهان را می شناسید؟ می دانید طراحی ویلای هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟ کنترل روشنایی، کنترل لوازم خانه، سیستم آبیاری هوشمند و بسیار تجهیزات دیگر را می توان در یک خانه هوشمند مشاهده کرد. اگر دوست دارید با ویلاهای هوشمند جهان آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

ویلای هوشمند چیست؟

هوشمندترین ویلا های جهان از فناوری های هوشمند برای کنترل و نظارت بر سیستم های مختلفی که در ساختمان نصب شده اند، استفاده می کنند. سیستم ها شامل روشنایی، گرمایش و سرمایش، امنیت، آبیاری و سایر سیستم های ویلا می شوند. در یک ویلای هوشمند، صاحب ویلا از طریق یک دستگاه تلفن همراه، تبلت یا رایانه از هر کجا که باشد، به راحتی می تواند سیستم های موجود در ویلا را کنترل کند. این مسئله باعث صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه ها می شود.

مزایاتوضیحات
راحتی و آسایششما می توانید از هر مکان تمام سیستم ها را کنترل کنید.
امنیتسیستم های امنیتی هوشمند از ویلای در برابر سرقت و سایر تهدیدات محافظت می کنند.
صرفه جویی در انرژیسیستم های هوشمند باعث کاهش مصرف انرژی می شوند، به عنوان مثال زمانی که کسی در اتاق حضور نداشته باشد، چراغ را خاموش می کند
سازگاری با محیط زیستسیستم های هوشمند به کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست کمک می کنند.

معرفی معروف ترین ویلاهای هوشمند جهان

هوشمندسازی ویلا امری نیست که به تازگی شروع شده باشد و از مدتها پیش مهندسان و طراحان به دنبال راهی بودند تا مصرف انرژی را کاهش دهند و از معماری پایدار و هماهنگ با محیط زیست استفاده کنند. در اینجا به برخی از هوشمندترین ویلا های جهان در طول تاریخ نگاهی می کنیم:

ویلای هلیوتروپ (Heliotrope)

هلیوپتروپ، خانه ای است که با انرژی خورشیدی فعالیت می کند. این خانه در فریبرگ آلمان ساخته شده و بر روی پشت بام آن پنل خورشیدی با قابلیت چرخش وجود دارد. این سازه توسط معمار معروف رولف دیش طراحی و ساخته شد و یکی از اولین ساختمان هایی است که مصرف انرژی به صورت بهینه در آن انجام می شود.

خانه هاربرهاید

یک ویلای لوکس و مجلل که به سبک ساحلی در لندن ساخته شده است. در این ویلا تمامی اتاق ها دارای کنترل هستند و سیستم نورپردازی و حالت پرده ها و دمای اتاق را می توان توسط ریموت ها مشخص کرد. شیشه های فتوکرومیک این ویلا باعث می شوند تا مصرف انرژی در تابستان کاهش پیدا کند.

عمارت بیل گیتس

اینکه مالک مایکروسافت صاحب یکی از هوشمندترین ویلا های جهان باشد جای تعجبی نیست. در این ویلا به وسیله یک پنل می توان نور، حرارت و حتی موسیقی را کنترل کرد. این ویلای ۶۲ هزار متری در واشنگتن آمریکا واقع شده و ویژگی های جذاب و منحصر به فردی دارد.

خانه کپسولی هوشمند

احتمالا با ویلاهای از پیش ساخته شده آشنا هستید؛ حال ویلایی قابل حمل را تصور کنید که به شکل یک کپسول است. این ویلا، ظرفیت کامل برای زندگی یک تا دو نفر به مدت یک سال را دارد. ظاهر آن شبیه به یک کپسول کوچک است و قابلیت های خاصی دارد. از جمله اینکه آب باران را ذخیره کرده و به وسیله پنل های خورشیدی نصب شده بر آن به راحتی انرژی برق و گرمایش و سرمایش را تامین می کند.

ویلای پشت بام هیدرولیک

یکی از جذابیت های ویلای هوشمند آن است که ساکنان می توانند تمامی بخش های ساختمان را کنترل کنند. حال خانه ای را تصور کنید که سقف آن قابل کنترل است و شما می توانید آسمان شب را به راحتی از داخل خانه تماشا کنید. چنین ویلایی در توسکانی ایتالیا ساخته شده و به ساکنانش این امکان را می دهد تا از تخت خواب خود بتوانند آسمان شب را تماشا کنند.

ویلای بدون کربن

یکی از ویلاهای پیش ساخته که کاملا دوست دار محیط زیست است. برای تامین نیازهای برق، گرمایش و سرمایش از پنل های خورشیدی استفاده شده است. معماری ویلا بر اساس معماری سبز و پایدار طراحی شده و در نروژ برای اولین بار ساخت آن به اتمام رسیده است.

خانه استوانه ای

ویلای استوانه ای توسط یک معمار قزاق در سال ۲۰۱۳ طراحی شد. این ویلا شامل چند طبقه می شود و در میان ویلا یک درخت زنده و در حال رشد وجود دارد. تامین انرژی آن از طریق پنل های خورشیدی انجام می شود. در ویلاهای هوشمند سازگاری با محیط زیست یکی از اصول مهم شناخته می شود. اگر شما نیز قصد دارید تا صاحب یک ویلای هوشمند بشوید علاوه بر امکانات جذاب آن باید به مسئله پایداری و معماری سبز نیز توجه داشته باشید. هر چند مشاوران و مهندسان می توانند بیشتر در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

ساخت ویلای هوشمند و زیبا با شرکت ویلاسازی مجریان

شرکت ویلاسازی مجریان از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در زمینه طراحی، ساخت و بازسازی ساختمان های مختلف به خصوص ویلا آغاز کرد. اگر به دنبال ویلای جذاب، منحصر به فرد و هوشمند هستید، ساخت آن را به مهندسان با تجربه ویلاسازی بسپارید. شما می توانید برای طراحی یک ویلای هوشمند یا هوشمند سازی ویلای فعلی خود به وب سایت رسمی ویلاسازی مجریان مراجعه کرده یا با شماره ۰۹۱۲۱۳۶۰۸۶۸ تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. یک ویلای هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

ویلای هوشمند از فناوری های مدرن و هوشمند برای کنترل و نظارت بر سیستم های مختلف ساختمان استفاده می کند. دارای پنل خورشیدی و دیگر انرژی های سبز می شود و با کنترل میزان مصرف انرژی به کاهش هزینه ها کمک می کند.

  1. آیا ساخت ویلای هوشمند در ایران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید طراحی و ساخت ویلای هوشمند را به مجموعه ویلاسازی مجریان بسپارید.