برآورده شدن آرزوی بازیگر سیاهپوست «برباد رفته» پس از ۶۰ سال

برآورده شدن آرزوی بازیگر سیاهپوست «برباد رفته» پس از ۶۰ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، آکادمی اسکار در مراسمی ویژه با عنوان «هتی به خانه می‌آید» آرزوی هتی مک‌دانیل را محقق می‌کند. به این منظور در ماه اکتبر یک جایزه اسکار المثنی از سوی هتی مک دانیل که برای بازیگر نقش مکمل برنده اسکار شده بود به دانشگاه هوارد اهدا خواهد شد.
در این مراسم علاوه بر تجلیل از زندگی و میراث مک‌دانیل، کسب جایزه اسکار تاریخی او جشن گرفته می‌شود.
ژاکلین استوارت رئیس موزه آکادمی و تنی ملیدونیان، معاون اجرایی استراتژی اسکار، این جایزه را با حضور کوین جان گاف، فیلمساز و برادرزاده مک دانیلز به دانشگاه اهدا خواهند کرد.
استوارت و بیل کرامر، مدیرعامل آکادمی در بیانیه‌ای گفتند: هتی مک‌دانیل هنرمندی پیشگام بود که مسیر سینما را تغییر داد و بر نسل‌هایی از بازیگران پس از خود تأثیر گذاشت. آنها ابراز خوشوقتی کردند که می‌توانند المثنی جایزه اسکار هتی مک دانیل را به دانشگاه هوارد بدهند و با آن هنر و پیروزی تاریخی هتی مک‌دانیل را جشن بگیرند.
آنها افزودند: این قطعه‌ای عظیم از تاریخ است که به دانشکده هنرهای زیبا می‌رود تا دانشجویان ما از آن الهام بگیرند. خانم هتی به خانه می‌آید!
سال ۱۹۴۰، مک‌دانیل به‌عنوان اولین سیاه‌پوست برای بازی در نقش «مامی» در فیلم «بر باد رفته» (۱۹۳۹) نامزد دریافت جایزه اسکار شد و برگ جدیدی بر تاریخ افزود. در دوازدهمین دوره جوایز اسکار، در حالی که مک دانیل به دلیل سیاه‌پوست بودن جدا از دیگر نامزدهای فیلم نشسته بود در نهایت برنده جایزه شد. وی قبل از اینکه سال ۱۹۵۲ بر اثر سرطان از دنیا برود، خواسته بود تا جایزه او به دانشگاه هوارد اهدا شود. اما سال‌ها از این پلاک و تندیس اطلاعی در دست نبود و حدس زده می‌شد که گم شده یا در اعتراضی از بین رفته باشد.