برای نخستین بار یک تیم جوان اعزام و قهرمان آسیا شد

برای نخستین بار یک تیم جوان اعزام و قهرمان آسیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان امینی با بین اینکه قهرمانی کشتی آزاد در آسیایی مغولستان با دوره‌های قبل تفاوت عمده‌ای داشت گفت: در سال‌های گذشته تیم ایران اکثراً با تمامی ستاره‌ها و کشتی گیران عنوان‌دار در آسیا شرکت می‌کرد و قهرمان می‌شد، مانند دوره گذشته که ملی پوشان ارزنده‌ای مانند حسن یزدانی و کامران قاسمپور هم حضور داشتند اما امسال برای اولین بار یک تیم جوان در قهرمانی آسیا شرکت کرد و توانست قهرمان شود.

امینی با بیان اینکه با تصمیم کادر فنی مدال‌آوران جهانی و المپیک از حضور در آسیا معاف شدند، خاطر نشان کرد: این تصمیم باعث شد که به سایر مدعیان و جوانان هم فرصت داده شود، به خصوص که اگر مدال آوران در قهرمانی کشور شرکت می‌کردند، دیگر فرصتی به کشتی گیران جوان برای حضور در آسیا نمی‌رسید اما با اعتماد کادر فنی به جوانان، این فرصت در اختیارشان قرار گرفت تا اعتماد به نفس‌شان بالا برود.

امینی ادامه داد: میانگین سنی تیم پایین و جوان بود و ملی پوشانی مانند رحمان عموزاد و امیر حسین فیروزپور تنها ۱۸، ۱۹ سال سن دارند و سال‌ها می‌توانند برای ایران در میادین بین‌المللی کشتی افتخارآفرینی کنند. همچنین کشتی گیری مانند محسن مصطفوی در مغولستان اولین تجربه بین المللی‌اش بود که توانست به مدال برنز برسد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: در کنار این کشتی گیران جوان، با تجربه‌هایی مانند یدالله محبی، محمد حسین محمدیان و یونس امامی هم در ترکیب اعزام شدند تا تیم بتواند با استفاده از نیروی جوانی و تجربه، قهرمانی در آسیا را تکرار کند.

امینی با اشاره به برخی اظهارات درباره سطح مسابقات، تاکید کرد: سطح مسابقات قهرمانی آسیا پایین نبود و در اکثر اوزان قهرمانان و مدال‌آوران جهان و المپیک شرکت داشتند و غایب خاصی نداشت. در وزن‌هایی مانند ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و بقیه وزن‌ها، مدال آوران مطرحی حضور داشتند و پتانسیل و ظرفیتی که کشتی آسیا دارد، همین است.

دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۱ افزود: کشورهای مدعی مانند قزاقستان، مغولستان، ازبکستان و ژاپن با کشتی‌گیران سرشناس‌شان به مغولستان آمده بودند و قهرمانی ایران با تیم دوم نشان داد که کشتی کشورمان از آسیا فاصله گرفته است و به روزهای خوب برگشته است و امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به رضایت مربیان از مدال‌های کسب شده در مغولستان گفت: دوست داشتیم همه بچه‌ها مدال بگیرند و وقتی دو نفر از تیم مدال نگرفت، همه ناراحت شدند خیلی دوست داشتیم. محمد مهدی جعفری یگانه در ۷۰ کیلو با توجه به اینکه در سال‌های آخر کشتی هست، با مدال به تهران برگردد.

امینی ادامه داد: رضا مؤمنی هم یکی دیگر از بچه‌هایی بود که با وجود تلاشی که انجام داد، نتوانست مدال بگیرد اما این کشتی‌گیر جوان با توجه به سن پایین، این فرصت را دارد که در آینده جبران کند.

وی در پایان گفت: هماهنگی‌هایی که بین مدیران فدراسیون و کادر فنی و مدیر تیم‌های ملی وجود داشت، کمک کرد دغدغه‌هایی که وجود داشت برطرف شود و کشتی روی نوار موفقیت قرار بگیرد.

منبع : مهر